Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoiden yhteiset tilit, onko se outoa??

Vierailija
17.04.2010 |

Mainitsin että mulla ei ole omaa tiliä, vaan yhteinen puolison kanssa. Ja mua sääliteltiin, ihmeteltiin ja melkein naureskeltiin.. Miksi??

Olemme molemmat töissä, kaksi lasta ja isot menot (asuntolaina, autolaina jne..) Rahaa käytetään siihen mihin tarvitsee, miettimättä kumpi sen on tienannut. Jos tahdon ostaa jotain kalliimpaa, siitä puhun ensin, en kysy lupaa, mutta koska olemme taloudellisesti tiukilla, täytyy miettiä onko tällä hetkellä varaa siihen.

Olenko alistettu, kuten ystäväni naureskelivat?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää, että miehen kuolemasta alkaa olla 4 vuotta aikaa, että eiköhän se tili ois mennyt jo jäihin jos ois mennäkseen :D

Vierailija
62/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään kädestä suuhun. Kaikki menee mikä tulee. Lapsille on omat säästötilit, joihin laitetaan rahaa kun voidaan. Kuitenkin meillä on omat tilit. Jos mun rahat ei riitä niin pyydän mieheltä lisää ja toisin päin. Joka kuukausi mies laittaa puolet talolainasta mun tilille (laina menee mun tililtä). Kaupassa käy se kuka ehtii ja maksaa se jolla on rahaa. Periaatteessa olis ihan sama, vaikka olisi yhteinen tili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo seurusteluvaiheessa koimme omat tilit hankaliksi. Olimme molemmat silloin tällöin töissä, joten tulot vaihtelivat huomattavasti. Yhteisinä asioina kaikkia pidimme kuitenkin alusta asti.

Naimisiin mennessä yhdistimme tilit eikä ole tullut mieleenkään muuttaa. Mun tulot taas vaihdelleet huomattavasti (välillä ei tuloja ollenkaan), joten olisi aivan pöhköä alkaa anella mieheltä kaupparahaa tms.

Olemme molemmat itsenäisiä emmekä halua liikaa puuttua toisten kulutukseen tms. En muista, että mieheni olisi koskaan kymmenen vuoden aikana kommentoinut jotain tililtä hävinnyttä summaa. Ja ihan itse hän on myös tehnyt omat ostopäätöksensä;) Tiukemmista jaksoista juttelemme yhdessä etukäteen ja koskaan tili ei ole mennyt tyhjäksi. Sen verran ollaan raha-asioista oltu hollilla molemmat.

Yhteisessä veneessä ollaan oltu alusta asti. mun mielestä ois ollut loukkaavaa, jos miehen rahat ei ois alusta asti olleet myös mun käytössä;)

Vierailija
64/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan, höpö höpö.. Yhteiset tilit on ollut akusta asti ja sillä sipuli.

Vierailija
65/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yhteinen tili ja kaik vähäisetkin rahat on meidän perheessä yhteisiä, on ne sit kumman tahansa ansaitsemat.

Ite en ymmärrä niitä joilla on kaikki niin omaa ja erillistä puolison kanssa, etenkään jos kyseessä on lapsi perhe ja kaikki lapset siis yhteisiä.

Vierailija
66/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meillä on yhteisille tileille omat tunnukset, joten ei ongelmaa tunnistautumispalveluissa

- molemmat ollaan saatu pienehköjä perintöjä. Ei ole tullut ylimääräisiä veroja. Tilisiirtoon merkattu, kummalle perintö osoitettu - pankissa sovittu, että tilit käytössä myös toisen kuoltua. En muista enää sanamuotoa.

- varatili + kortti sitä varten, jos päätili joudutaan jäädyttämään.

- ollaan avioliitossa ja tiedetään kaiken menevän puoliksi;) Myös niin, että jos toinen esim. joutuu työkyvyttömäksi (tai tapahtuu mitä tahansa), toisella on velvollisuuskin huolehtia toisesta. Mun mielestä tää tuntuu tosi turvalliselta ajatukselta, ei ollenkaan ahdistavalta.

Vierailija
67/67 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osakkeista, jotka kummit olivat kummi- ja synttärilahjoina hänelle antaneet. Meillä ei ollut avioehtoa ja koska mies kuvitteli "omistavan nämä" erossakin, niin lakimies hoiti sitten jaon. Yritti viimeiseen asti väittää toista. Lakimiehen osituksentekokulutkin meni puoliksi. :)

Sä oletkin reilu täti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan