Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No just, neuvolassa suositeltiin laittamaan 2,5v virikehoitoon kun mainitsin väsymyksestäni...

Vierailija
17.04.2010 |

Meillä on neljä lasta, koululainen, eskari, 2,5v ja vauva 3kk. Käytiin vauvan kanssa neuvolassa ja siellä sitten tuli vaan todettua, että välillä meinaa väsyttää kun vauva heräilee joinain öinä puolen tunnin tai tunnin välein ja taapero nukkuu kahdesti puolen tunnin päikkärit ja ne on yleensä eri aikaan mitä vauvan unet niin päivisin en saa itse nukuttua.

Tämä neuvolan "täti" sitten kysyi, että olenko ajatellut, että voisin laittaa taaperon hoitoon esim. muutamana päivänä viikossa, jotta saan itse levätä. Sanoin tuohon, etten koe sille olevan tarvetta, koska vauva ei joka yö herää noin tiheään, ainoastaan välillä ja taas välillä nukkuu 2-3tunnin pätkiä.

Eikä kyse voi olla siitäkään, että olisi ajatellut, että taapero saisi kavereita, koska käymme puistossa ja siellä on taaperolla kavereita ja sen lisäksi kahdesti viikossa on kerho.

Taapero on nyt jo mustis vauvasta, niin ei tuo hoitoon laittaminen tilannetta ainakaan paranna ja kun en sille koe olevan tarvetta.

Täytyy varmaan olla mainitsematta jatkossa väsymyksestä niin säästyy tällaisilta ehdotuksilta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenhän tuo ehdotus häiritsi elämääsi? :)

Vierailija
2/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotusta väsymykseen, ja sinä valitat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ehdotetaan yhteiskunnalle halvinta tapaa ehkäistä mahdollisesti myöhemmin tulevia suurempia ongelmia.

Toihan oli vain ehdotus, vai oliko täti jo varaamassa paikkaa?

Vierailija
4/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden perheen, jossa aikanaan oli puolivuotiaat kaksoset ja reilu 3-vuotias. He odottivat kotiapua. Ymmärrän, että kunnalla on tuossa tilanteessa ennemmin resursseja tarjota osa-aikaista hoitopaikkaa.

Samoin teille, ei se 2,5-vuotias rikki menisi niistä hoitopäivistä. Hyvä kuitenkin, että et tarvitse lepoa enempää ja toisaalta hienoa, että th reagoi asiaan.

Vierailija
5/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, kun ihmiset valittaa ja valittaa ja sitten kun niille esittää jotain ratkaisuja ne loukkaantuu.

Niin makaat kun petaat.

Vierailija
6/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt terkka sitä niin hanakasti ehdotti. Yleensä kun neuvolasta saa vaan vastaansa hyminää, että: sellaista se nyt vaan on vauvan kanssa...

Vierailija
7/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän taaperon ollessa vauva (hänellä epäiltiin koliikkia, vuoden iässä itkujen syyksi paljastui laajat ruoka-aineallergiat) hän oli todella itkuinen ja tuolloin pyysin neuvolasta apua, esim. kodinhoitajaa tai vastaavaa niin sitä ei saatu ja tämä neuvolan täti sanoi vain tyyliin, että vauvat nyt valvottaa. Palkkasimme sitten itse lastenhoitajan, tuolloin ei maininnut mitään virikehoitomahdollisuudesta.

Lisäksi tiedän muiden, jotka käy samaisella neuvolan tädillä ja heillä on vauva, joka itkee lähes koko ajan ja on isompia lapsia niin näille ei ole ehdottanut virikehoitoa tai muutakaan apua.

ap

Vierailija
8/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka sitten poistuisi? Odotitko että neuvolan täti ehdottaisi kotiin 24h/vrk palvelijaa?

Vierailija
9/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän taaperon ollessa vauva (hänellä epäiltiin koliikkia, vuoden iässä itkujen syyksi paljastui laajat ruoka-aineallergiat) hän oli todella itkuinen ja tuolloin pyysin neuvolasta apua, esim. kodinhoitajaa tai vastaavaa niin sitä ei saatu

ap

Kai ymmärrät että ehkä yksi sadasta kysyy tällaisia, josko niinkään moni. Miksi pitää tehdä niitä lapsia jos ei itse jaksa niitä hoitaa? Siis kodinhoitaja kotiäidin perheeseen, ei h******i! Menisit itse töihin, sitten ymmärtäisin kodinhoitajan.

Vai onko tämä provo?

Vierailija
10/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, koululainen, eskari, 2,5v ja vauva 3kk. Käytiin vauvan kanssa neuvolassa ja siellä sitten tuli vaan todettua, että välillä meinaa väsyttää kun vauva heräilee joinain öinä puolen tunnin tai tunnin välein ja taapero nukkuu kahdesti puolen tunnin päikkärit ja ne on yleensä eri aikaan mitä vauvan unet niin päivisin en saa itse nukuttua. Tämä neuvolan "täti" sitten kysyi, että olenko ajatellut, että voisin laittaa taaperon hoitoon esim. muutamana päivänä viikossa, jotta saan itse levätä. Sanoin tuohon, etten koe sille olevan tarvetta, koska vauva ei joka yö herää noin tiheään, ainoastaan välillä ja taas välillä nukkuu 2-3tunnin pätkiä. Eikä kyse voi olla siitäkään, että olisi ajatellut, että taapero saisi kavereita, koska käymme puistossa ja siellä on taaperolla kavereita ja sen lisäksi kahdesti viikossa on kerho. Taapero on nyt jo mustis vauvasta, niin ei tuo hoitoon laittaminen tilannetta ainakaan paranna ja kun en sille koe olevan tarvetta. Täytyy varmaan olla mainitsematta jatkossa väsymyksestä niin säästyy tällaisilta ehdotuksilta.

taitaa kuulua työnkuvaan. meinaatko, että jos sinulta kysyttäisiin,että imetätkö vielä? niin on viisaampaa valehdella imettävänsä, että ei vaan saisi neuvoja siitä kuinka kannattaisi imettää? mitä sitä sitten edes käydä neuvolassa jos ei ole valmis saamaan neuvoja? sitähän varten siellä käydään!

Vierailija
11/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain tulokseksi jostain testistä, että olen masentunut. neuvolatäti oli heti ehdotelemassa jotain apuja kotiin 2 villin poikani hoitoon. kiitin kauniisti, mutta totesin, että masennus ei varmastikaan johdu lasteni hoidosta, vaan lähinnä siitä, että en saa olla heidän kanssaan tarpeeksi.

eli minulle tuota "kotiapuria" tarjottiin heti. voi toisaalta johtua myös siitä, että esikoiseni on toimintaterapiassa tarkkaavaisuushäiriön takia.

Vierailija
12/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta tuo on ihan hyvä ehdotus. Toinen vaihtoehto on, että palkkaat vaikka pariksi aamupäiväksi lastenhoitajan, niin saat nukkua vauvan kanssa. Lapsihan voisi käydä vaikka kahtena aamuna päiväkodissa ulkoilemassa ja kävisitte hakemassa sitten vaikka lounaalle kotiin. Saisit kahtena aamuna nukkua ja levätä vauvan kanssa. Toki siis puolisosi veisi 2,5-vuotiaan. Minusta kerta viikkoonkin olisi luksusta.

Mun mielestä on tosi outoa, että ensin kertoo avun tarpeestansa ja sitten sinänsä ihan hyvä ehdotus tyrmätään täysin.

Vierailija
13/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa kaksi kertaa:)

Siis lapsia oli neljä alle kouluikäistä.

IH: väsyttääkö sinua ja heräileekö vauva yöllä

minä: väsyttäähän se tietenkin. Vauva herää syömään pari kertaa yössä

TH: Eikö sinun pitäisi viedä isommat hoitoon, että saat levätä

minä: En näe mitään järkeä viedä isompia hoitoon, koska olen kotona. Vien sitten kun menen töihin

TH: mutta kun valitit kerran väsymystä niin olisiko kaikille paras, että veisit hoitoon

minä: missä minä valitin väsymystä. Ihan normaalia väsymystä kun vauva on vasta syntynyt

Eli tämä oli sitä aikaa kun virikehoitobuumi oli pahimmillaan. Se oli niin hienoa ja uutta ja sinne olisi pitänyt kaikki saada.

Huvittavinta on ollut sitten näin jälkeen päin kun sama th on myös koulun puolella. Nyt ylistää sitä, että lapset ovat kotihoidettuja.

Vierailija
14/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusit selvästi vain tuumata neuvolassa, että olet väsynyt. Th ei kuitenkaan voinut sitä tietää, vaan ehkä oletti, että kaipaat tukea päätöksellesi laittaa lapsi virikehoitoon, kun olet väsynyt. Nyt th tietää mielipiteesi virikehoidosta, eikä luultavasti enää ehdottele sitä teille.

Ei ne thkaan ajatuksia lue, itseltäni kysyttiin jo raskausaikana, kun esikoinen oli jo hoidossa, että jatkaako. Vastasin, että ei ja sen jälkeen asiasta ei puhuttu.

Lisäksi minusta hän ei suositellut sinulle virikehoitoa, ehdotti vain yhtä mahdollisuutta sinulle, jolla saisit väsymyksesi kuriin.

Oletko yhtään miettinyt, miksi noin "yksinkertainen" ehdotus sai sinulle noin pahan olon?

Vierailija
15/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että neuvolan täti halusi sinulle jotain pahaa? Hänen ehdotuksensa ei sopinut sinulle, mutta mitä väliä sillä on? Olisiko hänen vain pitänyt vain sanoa "Mmmm" tai säälitellä? Mitä täti olisi saanut tehdä?

Ei se virikehoito periaatteessa ole ollenkaan huono idea. Sinä hoidat asiat toisin ja sekin on ihan ok.

Mä en tajua tätä yleistä happamuutta suhteessa noin kaikkeen. En ole neuvolantäti eivätkä lapseni ole olleet virikehoidossa. En näe virikehoidossa mitään pahaa eikä kaikki "viranomaiset" ole vihollisia.

Vierailija
16/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se virikehoito. Jos ajattelet asian niin. Saat siten myös kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa. Voi kun meidänkin esikoinen olisi päässyt virikehoitoon nuorimman vauva-aikaan

Vierailija
17/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyriäiti, ei hän haluakaan ratkaisua ongelmaan, hän rakastaa sitä että saa 24h/vrk olla ÄITI, ja valittaa kaikille kun kukaan ei ymmärrä, ja paskat siitä onko itsellä ja lapsella hyvä olo, kun niitä ei vaan KUKAAN MUU HOIDA!!! Laitatko osoitteen, laitetaan sulle joku Äiti 24h/vrk-kunniakirja ja mitali, niitähän tässä odotat DDD

Vierailija
18/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin meille kodinhoitajaa tai vastaavaa esim. muutamaksi päiväksi viikossa meille, kun nykyinen taaperomme (sillon 5kk ikäinen vauva) oli valvottanut 24/7 ja minä olin yliväsynyt ja pelkäsin, että väsymykseni takia lapsille tapahtuu jotain. Apua emme saaneet tuolloin ja kuten sanoin niin palkkasimme sitten itse lastenhoitajan, koska valvominen alkoi syödä jo terveyttäni.

Nyt kun ohimennen mainitsin väsymyksestä, joka ei ole ongelma niin heti ehdotetaan virikehoitoa.

Tiedän, ettei lapsi mene rikki virikehoidossa, mutta kun meillä olisi tuolle virikehoidolle ollut tarvetta jokunen vuosi sitten.

ap

meidän taaperon ollessa vauva (hänellä epäiltiin koliikkia, vuoden iässä itkujen syyksi paljastui laajat ruoka-aineallergiat) hän oli todella itkuinen ja tuolloin pyysin neuvolasta apua, esim. kodinhoitajaa tai vastaavaa niin sitä ei saatu

ap

Kai ymmärrät että ehkä yksi sadasta kysyy tällaisia, josko niinkään moni. Miksi pitää tehdä niitä lapsia jos ei itse jaksa niitä hoitaa? Siis kodinhoitaja kotiäidin perheeseen, ei h******i! Menisit itse töihin, sitten ymmärtäisin kodinhoitajan.

Vai onko tämä provo?

Vierailija
19/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vain yritti helpottaa sun taakaa.

meillä kans suositeltiin eiskoiselle n.3 vuotiaana virikehoitoa ja samana päivänä laitettiin paikka hakuun, en edes tiennyt tuollaisesta mahdollisuudesta.

kyllä helpotti kaikkien oloa kun äiti sai kahtena päivänä vauvan kanssa nukkua ja villi esikoinen sai ohjattua toimintaa ja samanikäistä leikki seuraa.

meillä ainakin mustasukkaisuus ongelmat loppui siihen kun isompi sai käydä tekemässä mukavia juttuja kodin ulkopuolella eikä vain seurata kun äiti syöttää ja nukuttaa vauvaa.

Vierailija
20/21 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niin, että lapsi on hoidossa ja hän tekisi kotihommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän