Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden vanhemmat ovat eronneet vasta "mummo- ja pappaiässä"

Vierailija
16.04.2010 |

eli yli 50-vuotiaina, kun omat lapset ovat jo aikuistuneet ja kenties perheellistyneetkin.

Mikä oli eron syynä. Mikä saa eroamaan n. 20-30 avioliittovuoden jälkeen vähän ennen eläkeikää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi erota kun lapset pieniä, jotten joutuisi luovuttamaan heitä isälleen. (Tällä mielenterveys- ja päihdeongelmia jotka nyt hallinnassa, mutta jos erottaisiin, niin en välttämättä saisi tietää ajoissa puhkeavatko uudelleen ja pärjääkö todella lasten kanssa).

Eli seuraavat kaksikymmentä vuotta menee miehen kanssa ihan suoraan sanoen lasten turvallisuuden vuoksi. Jos miehen ongelmat pahenevat ja saan lapset tyäsin itselleni, niin että mies kävisi minun luonani katsomassa lapsia, silloin erottaisiin alle sen 20 vuoden liiton. Nyt en uskalla lasten takia. Hätäisesti petasin...

Eli syystä tai toisesta tuo ettei haluta "jakaa" lapsia vaan säästetään ero siihen kun näillä jo oma koti. Toinen minkä voisin kuvitella niin ihan mikä tahansa syy mikä nuoremmalla parillakin, esim pettäminen, uusi puoliso, väkivaltaisuus...

Miksi 20 vuoden jälkeen ei saisi erota?

Vierailija
2/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiat kasaantui ja sitten riitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* yleinen toisesta piittaamattomuus

* viikkojen mykkäkoulut

* ei seksiä viiteen vuoteen

=> mies muutti asumaan huomattavasti nuoremman naisen kanssa.

Vierailija
4/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin sitten oikein simpsakka mummeli meillä :)

Vierailija
5/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvioidaan miten elämä on menny, se on myös viimeinen aika muuttaa sitä elämää, ja tehdä vielä jotain mitä on aina halunnut.

Vierailija
6/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni vanhemmat erosivat 4 vuotta sitten, anoppi oli tuolloin 42 ja appiukko 46, molemmista vasta tullut mummo ja pappa. Heillä oli tuolloin kaksi aikuista poikaa ja yksi juuri ripille päässyt tytär. Avioliitto kesti 25 vuotta.

Minä en näin perheeseen naituna ulkopuolisena kaikkia taustoja tiedä tietenkään, mutta mieheni puheista olen saanut sen käsityksen, että hänen vanhemmillaan olisi ollut ns. kulissiliitto jo vuosikausia, jo ennen nuorimman lapsen syntymää (eli reilut 15 vuotta). Tytär on kuulemma "tehty", koska anoppi ei halunnut nuorempaa poikaa, mieheni veljeä, laittaa yksin päiväkotiin mieheni mennessä kouluun, joten kun äiti oli vauvan kanssa kotona, sai pikkuvelikin olla kotona. Äiti ja tytär nukkuivat perhepedissä, kunnes tytär itse halusi siitä muuttaa 11-vuotiaana omaan sänkyyn. Miehen vanhemmat eivät mieheni muistin mukaan koskaan esim. saunoneet yhdessä, viettäneet vapaailtoja juurikaan eivätkä puhuneet paljon keskenään. Siinä vaiheessa, kun mieheni 18-vuotiaana muutti pois kotoa, vanhemmat lähtivät yhdessä tanssikursseille ja kävivät tansseissa silloin tällöin, appi käsittääkseni anopin vaatimuksesta pelkästään.

Anoppi oli se, joka eroajatuksen esitti ensimmäisenä. Miehen isä joutui sairaalaan selkäongelmansa vuoksi, ja anoppi ei kaiketi kestänyt ajatusta, että joutuisi monta kymmentä vuotta hoitamaan sairasta miestä, kun juuri oli saanut lapset helmoistaan pyörimästä. Tämä on siis appiukon esittämä arvelu, anopin versiota en asiasta tiedä. Anoppi kuitenkin joutui lapsuudessaan ja nuoruudessaan seuraamaan sitä, miten hänen äitinsä hoiti sairasta miestään siiheksi, kunnes isä kuoli (tämä tapahtui aika tarkalleen 5 vuotta sitten), joten en välttämättä epäilisi että ainakin osatotuus voisi tämä apen arvelu olla. Eropaperit joka tapauksessa lähtivät vasta, kun appi tapasi uuden naisen. Eivät he riidoissa eronneet, eivätkä edelleenkään riitele vaan edelleen tavatessaan pystyvät kommunikoimaan järkevästi, mutteivät nyt mitään bestiksiäkään ole. Anopin en ole koskaan kuullut sanovan yhtään pahaa sanaa ex-miehestään, mutta appi puhuu joskus mielestäni vähän halveksuvaan sävyyn ex-vaimostaan, lastensa äidistä. Toisaalta appi ei kuitenkaan keksimällä keksi pahaa sanottavaa, ne asiat joita arvostelee ovat kyllä tosia, eniten minua häiritseekin se, että appi saattaa myös mun lasteni kuullen puhua vähän halveksuvasti anopista, siis lasteni (ainoasta) mummosta. Tanssiharrastusta molemmat ovat jatkaneet, anoppi ihan harrastamisen ilosta ja appi kuulemma pokaa naisia tansseista, itse naureskelee että hällä kyllä vientiä riittää kun tanssitaitoa löytyy. Kai se on tottakin, on sitä appiukkoa käyty kotiovelta asti tansseihin kaveriksi pyytämässä :)

Vierailija
7/7 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne viiskymppiset pidä itseään vanhoina tai "lähes eläkeläisinä". Hyvä aika viimein erota, kun ei ole pieniä lapsia ja elämää vielä edessäkin.

Omat vanhempani pysyivät yhdessä lasten takia. Ei olisi tarvinnut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän