Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäävätkö odottajat mielestäsi sairaslomalle liian helposti? (ov)

Vierailija
16.04.2010 |

Heti alkuun mainitsen, että tottakai on niitä jotka sairaslomansa ehdottomasti tarvitsevat ja muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta mitä nyt on tullut seurattua niin kovin helpoin perustein sairaslomalle odotusaikana jäädään.

On myös tapauksia, jotka jo ennalta "päättävät", että silloin viimeistään jää sitten sairaslomalle, vaikka itse vaivoja ei siinä vaiheessa olekaan. Supistelut nyt on asia erikseen, mutta onko esimerkiksi väsymys hyvä syy sairaslomalle? Tottakai odotusaikana väsyttää tavanomaista enemmän, mutta ei minulla ole tullut mieleenikään sen vuoksi jäädä kotiin nukkumaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kaksosia, olin tosi väsynyt, supisteli, jomotti, kolotti, pyörrytti. Kaikkialta luin, että kaksosraskaudessa sairaslomalle "jätetään" tosi aikaisin. Mulle kaikki lääkärit totesivat, että raskauteen kuuluu vaivoja eikä kaksosraskaus kelpaa syyksi. Sinnittelin 30-viikolle, kunnes purskahdin kerran neuvolassa itkuun silkasta uupumuksesta. Neuvolan terkkari suostui viimein kirjoittamaan muutaman lomapäivän. Niiden jälkeen päädyinkin sitten sairaalaan loppuajaksi.

Vierailija
22/23 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. rakennusaloilla ei tänä päivänäkään helposti jäädä e-äitiysvapaalle, vaikka kyseisiin töihin liittyy paljon riskejä raskauteen liittyen. Edellisessä raskaudessa vielä opiskelin ja teinkin sitä synnytykseen asti kun oli mahdollista, seuraavan kohdalla tulen olemaan työelämässä ja jään ( kyllä, ennalta päätettynä ) takuulla heti alusta ja voinnista riippumatta saikulle jos ei turvallista hommaa tai erityisäitiysvapaata heru. Siihen ei liity laiskuus, vaan huoli lapsen edusta.

Väsymys, liitoskivut ym. on erittäin hyvä syy jäädä sairaslomalle, jos se voi aiheuttaa töissä vaaratilanteita ( esim.kuljetusalat ) ja ymmärrettävää muutenkin. Puolikuntoinen työntekijä voi olla haitaksi bisneksille vaikkei varsinaista vaaraa aiheuttaisikaan ( vaikkapa asiakaspalvelutyössä ) , ja sairaslomalle jäänti voi olla tällöin työnantajankin etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikin tuttu jäi saikulle suurinpiirtein heti kun raskaustesti näytti positiivista. Hänen työnsä on kevyttä sisätyötä.Alkuun oli saikulla pahoinvoinnin vuoksi ensimmäiset 3kk ja sitten loput liitoskipujen vuoksi.

Kummasti kykenee reissaamaan ja hyppäämään lenkillä, shoppailemassa, baarissa muttei töissä käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi