Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sä vaan makaat täällä mun rahoilla"

Vierailija
16.04.2010 |

Tilanne on tämä: Olen ollut kaksi vuotta kotiäitinä. Lapsellamme on perussairaus, jonka vuoksi häntä hoitavat lääkärit suosittelevat joka tilanteessa mahdollisimman pitkää kotihoitoa. Teoriassa on mahdollista laittaa lapsi hoitoon, mutta se tekisi hallaa lapsen kehitykselle ja terveydelle.

Riitatilanteissa muuten ihana mieheni kuitenkin on sitä mieltä, että makaan kotona hänen rahoillaan enkä tee mitään rahan arvoista. Hän vastustaa minun käyttöoikeuttani hänen tiliinsä sanomalla, etten tee rahojen eteen mitään. Jos riita menee oikein pahaksi, hän saattaa käskeä minua häipymään HÄNEN kodistaan ja jättämään lapsen hänelle, sillä talo on hänen nimissään ja hän maksaa.

Meinasin jatkaa syksyllä opiskelua, mutta lapsen kunto on ottanut takapakkia. En enää jaksaisi kuulla yhtäkään kertaa olevani mieheni elätettävä taakka. Toisessa vaakakupissa on kuitenkin lapsen etu ja terveys. Olen aivan neuvoton. Mitä voin tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki EI ole korvaus kotiin jäävälle, vaan hyvitystä siitä, ettei lasta viedä kunnalliseen hoitopaikkaan!

ap, mene töihin vaikka vain yhdeksi tai kahdeksi päiväksi keikkailemaan. sillä aikaa miehesi saa jäädä kotiin hoitamaan lasta ja kotia. miten olisi?

minkä ikäinen on lapsenne?

Vierailija
22/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juku, miten nautittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun opiskelin ja mies elätti minua ja lastamme, niin mies syytti riitatilanteissa minua siitä, että elän hänen rahoillaan ja muka häivyn heti kun valmistun.

Tilanne kärjistyi niin pahaksi, että mies satutti minua humalassa. Sen jälkeen tein selväksi, että jos mies haluaa mun kanssa elää, niin riitelyn on muututtava. Saa ja pitää puhua, mutta tahallaan loukkaamista ja mielen pahoittamista pitää välttää. Lisäksi hankin osa-aikatyön, jotta voisin osallistua edes jotenkin perheemme menoihin.

Sun tilanteessa ehkä osa-aikatyö ei onnistu, mutta sanot sille miehelle tosissas, ettet kuuntele tollasta syyllistämistä. Sulla on hyvä syy olla kotona ja jos mies ei sitä tajua, niin johan on kumma: omasta lapsesta kuitenkin kysymys.

Vierailija
24/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika pahoja rahavaikeuksia ja mies oli tosi ahtaalla, kun tilanne karkas käsistä.

Vierailija
25/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet autotallista söpön ruuvimeisselin ja teet söpön naarmun autoon. Eiköhän ala muuttumaan laulu kirkossa.

Sinuna alkaisin jo katselemaan muita miehiä. Vaikuttaisi olevan aika kitsas.

Vierailija
26/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se perhepäivähoitajana toimiminen? lapsi saisi olla kotona ja silti sinä palkkatyössä. saatteko jotain vammaistukea kodinhoidon lisäksi jos kerran lapsi vammainen?

Vierailija
27/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riita menee oikein pahaksi, hän saattaa käskeä minua häipymään HÄNEN kodistaan ja jättämään lapsen hänelle, sillä talo on hänen nimissään ja hän maksaa.

Tiedät mitä tuosta seuraa... Jos jo riidellessä sinä saat luvan lähteä ja jättää lapsen koska talo on miehen, minkä luulet olevan asenteen mahdollisesti erotessa?

Asunto molempien virallisesti nimiin tai vihille. Muutoin saat laskea rahasi tarkkaan ettet menetä taloudellisesti kaikkea ja sitä myöten mies saa etuotetta myös huoltajuudesta. Mies käskee sinun lähteä jo riidellessä... Jos olette naimisissa eikä avioehtoa, miehellä ei mitään perustetta asjaa sinua kodistanne vaikka olisikin alunperin hänen nimissään.

Vierailija
28/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin todeta, että tasa-arvo ja yhteiset tavoitteet ovat perheessä tärkeintä. Jos perheessä on tehty avioehto miehen ja naisen välillä, niin tällöin molemmat ovat sitoutuneet omiin talouksiinsa. Tämmöisessä tilanteessa kannattaa pelisäännöt sopia hyvin tarkkaan ennen lasten tekemistä, että mitkä rahat ovat kenenkin jne. Jos taas ei ole avioehtoa, niin silloin periaatteessa kaikki tulot ja menot ovat yhteisiä, mikä edellyttää myös paljon yhteistä ymmärrystä, keskustelua ja aika ajoin myös joustamista, etenkin jos talous on tiukilla.

Kenenkään ulkopuolisen on turha alkaa syyllistämään toisia, ei ap:tä eikä hänen miestään. Jos ajatukset ovat epäasiallisia, niin silloin on parempi olla kirjoittamatta ollenkaan.

Ap, toivottavasti asianne järjestyvät ja löydätte yhteisen sävelen. Ota asiat vain rohkeasti esille ja nosta niin sanotusti kissa pöydälle jos on tarvetta.

Vierailija
29/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mene vaikka viikonlopputöihin.

Sanot miehellesi nämä työt pitäis tehdä ja annat ohjeita kuinka paljon miehen pitää lapsen kanssa olla jne.

Kun tekee tota vähän aikaa, tajuaa että kotiäitiys on oikeesti ihan työtä.

Miehesi on kusipää, mutta peliä ei ole vielä menetetty.