Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onnistuuko LASAGNE varmasti? Mikä voi mennä pieleen?

Vierailija
16.04.2010 |

kertokaa jooko, kun en ole koskaan lasagnea tehnyt ja ois tarkotus ottaa se viikonlopun ruokalistalle! Hyvistä resepteistä erityinen kiitos :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Käytän Dolmio valkokastiketta niin jää yksi työläs vaihe pois projektista. Mä tykkään laittaa lasagnelevyjä suht paljon. Aikasemmin oli se ongelma, että pastaa tuntui olevan suhteessa liian vähän. Mulla on vuoka sen kokonen, että just ja just mahtuu 400g jauhelihaa + tomaattimurska tölkki + 1 Dolmio valkokastike + kaprikset, ananakset, feta ja juustoraaste vuokaan ku oikeen ahtaa.

Mitä mä just luin😱

Vierailija
22/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse duunaillut muutaman kerran lasagnea, niin vaikein saada siitä juuri sopivan mehevää, ei missään tapauksessa kuivaa, mutta ei liian löllyvääkään.

Mieluummin kuitenkin löllyvää kuin kuivaa, koska seuraavana päivänä jäähdyttyään voikin olla juuri täydellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään päälle mozzarellan vasta kun paistoaikaa enää n 15-20min jäljellä, muuten kärähtää kuivaksi.

Vierailija
24/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun huippukokin vinkki oli käyttää creme fraichea valkokastikkeen sijasta jos ei jaksa vatkata valkokastiketta.

Vierailija
25/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ kaprikset, ananakset, feta

Mitä mä just luin😱

TSISSUS mikä sekamelska, tuo mitään lasagnea ole! HYI!

Vierailija
26/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin purkin valkokastiketta olikohan juuri Dolmio. Oli pahaa, ei päässyt lähellekään mun lasagnea. 

Vierailija
27/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkokastike palaa pohjaan

Tulee liian löysää

tulee liian kuivaa

Sitten tietysti on tuo ali-ja ylimaustaminen, kuten kaikissa ruuissa.

Olen siis köksänope. =)

Tuohon kakkosen vastaukseen, kyllä ne ammattikokitkin ryssii ruuat, ei se siitä ole aina kiini. =)

Tuo liian löysä ja liian kuivahan on siitä kiinni että kuinka pitkään pitää uunissa. =)

Voisko kuitenki olla kiinni siitä, miten paksua valkokastikkeesta tekee ja se määrä?! Toki jauhelihakastikekin tulee olla kastiketta. Itse laitan juustoraastetta ja valkokastiketta siihen jauhelihakastikkeeseen, sekä kaadan maitokastikkeen juustoineen lasagnen päälle. Sulatan juuston valkokastikkeeseen.

teen täysjyvälevyistä, joten kastiketta pitää olla paljon. Se miten lasagnen teen, pitäisi olla tuntitolkulla uunissa, jotta kuivuu. 

Vierailija
28/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun huippukokin vinkki oli käyttää creme fraichea valkokastikkeen sijasta jos ei jaksa vatkata valkokastiketta.

Pitääkö sitä jotenkin maustaa?

Vierailija
29/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut parhaan lasagnen kun käytin vanhaksi jäänyttä salsakastiketta! Jostain syystä toimi älyttömän hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi