onnistuuko LASAGNE varmasti? Mikä voi mennä pieleen?
kertokaa jooko, kun en ole koskaan lasagnea tehnyt ja ois tarkotus ottaa se viikonlopun ruokalistalle! Hyvistä resepteistä erityinen kiitos :)
Kommentit (29)
Mitä itse duunaillut muutaman kerran lasagnea, niin vaikein saada siitä juuri sopivan mehevää, ei missään tapauksessa kuivaa, mutta ei liian löllyvääkään.
Mieluummin kuitenkin löllyvää kuin kuivaa, koska seuraavana päivänä jäähdyttyään voikin olla juuri täydellistä.
Lisään päälle mozzarellan vasta kun paistoaikaa enää n 15-20min jäljellä, muuten kärähtää kuivaksi.
Jonkun huippukokin vinkki oli käyttää creme fraichea valkokastikkeen sijasta jos ei jaksa vatkata valkokastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ kaprikset, ananakset, feta
Mitä mä just luin😱
TSISSUS mikä sekamelska, tuo mitään lasagnea ole! HYI!
Ostin purkin valkokastiketta olikohan juuri Dolmio. Oli pahaa, ei päässyt lähellekään mun lasagnea.
Vierailija kirjoitti:
Valkokastike palaa pohjaan
Tulee liian löysää
tulee liian kuivaaSitten tietysti on tuo ali-ja ylimaustaminen, kuten kaikissa ruuissa.
Olen siis köksänope. =)
Tuohon kakkosen vastaukseen, kyllä ne ammattikokitkin ryssii ruuat, ei se siitä ole aina kiini. =)
Tuo liian löysä ja liian kuivahan on siitä kiinni että kuinka pitkään pitää uunissa. =)
Voisko kuitenki olla kiinni siitä, miten paksua valkokastikkeesta tekee ja se määrä?! Toki jauhelihakastikekin tulee olla kastiketta. Itse laitan juustoraastetta ja valkokastiketta siihen jauhelihakastikkeeseen, sekä kaadan maitokastikkeen juustoineen lasagnen päälle. Sulatan juuston valkokastikkeeseen.
teen täysjyvälevyistä, joten kastiketta pitää olla paljon. Se miten lasagnen teen, pitäisi olla tuntitolkulla uunissa, jotta kuivuu.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun huippukokin vinkki oli käyttää creme fraichea valkokastikkeen sijasta jos ei jaksa vatkata valkokastiketta.
Pitääkö sitä jotenkin maustaa?
Oon saanut parhaan lasagnen kun käytin vanhaksi jäänyttä salsakastiketta! Jostain syystä toimi älyttömän hyvin.
Mitä mä just luin😱