Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella valitset SYLIkummin? ov

Vierailija
16.04.2010 |

Kummit olen valinnut, mutta en ole ihan varma kuka näistä kolmesta olisi sylikummi. En ole siis varma mitkä perusteet olisi tärkeimmät. Läheisiä ovat nuo kaikki kolme, kylläkin eri tavoin ja eri ajanjaksoilta. Ja kaikki ovat elämässäni (ja tulevan lapsen) mukana melkein yhtä paljon, kylläkin hieman eri tavoin.

Yksi kummeista on 25 vuotta tuntemani paras lapsuuden ystävä, yksi on oma kummityttöni ja yksi on läheinen serkkuni.

Millä perusteilla te olette valinneet SYLIkummin? Ja miten teidän mielestä SYLIkummin "tehtävä" eroaa muiden kummien "tehtävästä".

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on tehtävänä avustaa vanhempia kasvatuksessa, myös siinä kristillisessä kasvatuksessa.

Koska seisoimme lähes koko kastetoimituksen ajan, niin lastamme piteli se, jolla oli vahvimmat käsivoimat.

Vierailija
2/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä muokkaantunut esim. sukupuolensa kautta, toinen pitelee vauvaa ja toinen vaikka lukee raamatunkohdan.

Tai kerran on meillä kummit keskenään sopineet kumpi ottaa sylikummin roolin.

Ja kerran kummiksi pyydettäessä kummi itse puhkui onnesta ja kyseli saako olla sylikummina.

Meillä kummit on lapsen elämässä mukana niin paljon kuin itse haluaa. Joskus saatan jotain ehdottaa että menee ja tekee mutta ei se sylikummius ole itsessään eri rooli kummille, vaikkakin sylikummiksi itse toivovat on ollu enempi tekemisissä kuin ehkä muut kummit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi oli ensin yhden sylissä sitten toisen kummin sylissä, ja kolmas luki raamatusta pätkän. Näin jokaiselle tuli ns. tärkeä hetki tilaisuudessa. Asia oltiin sovittu etukäteen niin kummien kuin papin kanssa.

Vierailija
4/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se siis tarkoita, että vain sylikummi saa pitää lasta sylissä.

Vierailija
5/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se pitää vauvaa sylissä kasteen aikana. Mitään muuta merkitystä ei sylikummiudella ole. Itse valitsin sylikummin ihan sillä, että kenen sylissä mielikuvissani se vauva ristiäisissä olisi. Ei siihen mitään kummempaa perusteluja ollut. Sylikummi ei ole sen tärkeämpi kummi kuin muutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi