Huijaako apteekki
Mummoni kävi päivällä apteekissa. Hänellä oli resepti primaspamin satasille. Nainen reseptilääkkeiden tiskiltä oli antanut hänelle reseptin takaisin ja sanoi että noita saa käsikaupasta.
Eikö resepti ole kirjoitettu juuri siksi, että potilas saa tuotteesta kela-korvauksen ja pikkuisen halvemmalla? Onhan minullekin kirjoitettu burana 400:lle resepti, vaikka niitä saa käsikaupasta. Yrittääkö apteekkari jotenkin huijata paremman hinnan toivossa, kun ei reseptillä suostunut myymään?
Kommentit (21)
Huijaava apteekkari tosiaan ja valitus EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen heti vetämään!
jos on toimeentulotukiasiakas, niin sossusta saa lääkkeen hinnan kuittia ja reseptiä vastaan.
jos sen ostaa reseptillä niin siihen tulee joku reseptin käsittelymaksu vielä päälle eli reseptillä ostaminen on kalliimpaa.
Terveisin kotisairaanhoitaja
lääkärin määräämät lääkkeet. Mä olisin vaatinut siis, että ottavat sen reseptin ja antavat vielä erittelykuitinkin kyytipojaksi...
Mummoni kävi päivällä apteekissa. Hänellä oli resepti primaspamin satasille. Nainen reseptilääkkeiden tiskiltä oli antanut hänelle reseptin takaisin ja sanoi että noita saa käsikaupasta.
Eikö resepti ole kirjoitettu juuri siksi, että potilas saa tuotteesta kela-korvauksen ja pikkuisen halvemmalla? Onhan minullekin kirjoitettu burana 400:lle resepti, vaikka niitä saa käsikaupasta. Yrittääkö apteekkari jotenkin huijata paremman hinnan toivossa, kun ei reseptillä suostunut myymään?
halvemmalla kuin Burana 400 reseptillä. Lääkärisi on kusettanut sua paremman provikan vuoksi.
Olipas riitaisaa. Kyseessä on kela-korvattavan sydän/verisairauden hoito, ei siis edes pelkkä verenpaineongelma, vaikka sitäkin on. Nyt oli lääkitystä "kovennettu" ja siksi muutettu lääkitystä, oli hakenut alkuviikosta muut lääkkeet, nyt vain tuota primaspamia, kun sairaalasta saatu levy oli loppumassa.
Buranan kohdalla ymmärtäisin apteekin käytöksen, jos ei olisi mitään perussairautta, vaan esim jonkun jolhun takia lääkäri reseptin kirjoittanut. Tässä on kuitenkin kyseessä elinikäinen lääkitys.
Voit sen itse tarkistaa, vaikka Yliopiston apteekin sivuilta. Siitä voi silti kirjoittaa reseptin ja hinta on ihan sama kuin ilman reseptiä. Mutta apteekki laskuttaa reseptinkäsittelystä vielä siihen päälle eli tulee täten kalliimmaksi ostaa reseptillä. Kauheasti tässäkin sua neuvo porukka, vaikkei ollut haisuakaan asiasta. Itse olen kotihoidossa sh/th ja viikottain ostan asiakkaille mm. Primaspania =)
Aina joku näkee ihmeellisiä "huijauksia" tai ainakin epäilee niitä mitä ihmeellisimmillä perusteilla.
Ei kai ihan normaalille ihmiselle tule tässä tapauksessa mieleen, että apteekki on jotenkin huijannut mummoa? Pientä elämää jo sekin, että mummonsa apteekkikäyntiä pohtii vielä illallakin - saati, että kehittelee teoriaa jostain huijauksesta.
Miksi huijari on apteekkari? Ei siis tiskillä ollut "nainen"? Onko apteekkari ohjeistanut reseptitiskin naisen huijaamaan? Oletko varma, ettei nainen toiminut yksin tavoitellen omaa taloudellista hyötyä?
Oletko varma, että tavoiteltu hyöty on taloudellinen? Ehkä apteekkari (tai nainen?) halusivat pimittää mummosi terveystietoja? Nyt Kelalla huomataan, ettei mummosi olekaan noutanut reseptilääkkeitään ja hänen oikeutensa hoitotukeen perutaan? Ehkä motiivi olikin henkilökohtainen eikä rahallinen?
Voisiko huijaaja olla myös lääkäri? Nykyisin on niitä insuliinihoitajiakin. Ehkä lääkäri halusi antaa apteekin naiselle vaikutelman, että mummosi on dementoitunut? Pitihän hänelle kirjottaa resepti reseptivapaaseen lääkkeeseen. Tämä viittaa siihen, ettei mummon muisti pelaa. Ehkä lääkäri antoi näin apteekin naiselle (tai apteekkarille?) merkin, että mummolle voi antaa liian vähän vaihtorahaa takaisin. Määrätty lääkekin on niille, joilla ei aivoissa oikein veri kulje.
Voi myös olla, että apteekin nainen nyt murtautuu mummosi asuntoo koska tietää tämän olevan dementikko. Tai lääkäri haluaa mummosi holhoukseen ja uskottelee siksi mummosi olevan dementikko? Toimiiko apteekkari paikkakunnalla virkaholhoojana?
Ja mistä me tiedämme, että kyseessä on mummosi? Miten tiedät "mummon" lääkitykset noin hyvin? Ettet olisi mummon kotisairaanhoitaja? Tunnut tietävän aika paljon lääkkeistäkin?
Terveisin ketjuun osallistunut kotisairaanhoitaja
Menee nimittäin vakuutusyhtiön piikkiin.
Ja olen niitä vakuutusmaksujakin maksanut ihan tarpeeksi mutta tällä hetkellä olen tuhannesti plussan puolella.
Ja olen niitä vakuutusmaksujakin maksanut ihan tarpeeksi mutta tällä hetkellä olen tuhannesti plussan puolella.
Meidän koiralle taas ostetaan lääkkeet aina suoraan eläinlääkäristä. On onneksi sairastanut vähän. Turrella ei ole vakuutusta, mutta meidän äidillä on matkavakuutus.
Jos on määräys jonka saa myös käsikauppa puolelta niin meidän pteekissa kysyvät aina, että onko joku erityinen vakuutus josta aion hakea korvausta reseptilääkkeestä..
Yksityisissa sairasvakuutuksissa vaan tuppaa olemaan joku yläikäraja, jolloin ne raukeavat (käy liian kalliiksi vakuutusyhtiölle). Ehkäpä siis eivät vanhemmilta ihmisiltä siksi edes kysy enää.
Nyt kuulet.
Meillä on perheessä kaikilla sairauskuluvakuutus. Siihen menevät myös Buranat jos lääkäri niin määrää. Heh! ;D
Meidän koiralle taas ostetaan lääkkeet aina suoraan eläinlääkäristä. On onneksi sairastanut vähän. Turrella ei ole vakuutusta, mutta meidän äidillä on matkavakuutus.
Nyt kuulet.
Meillä on perheessä kaikilla sairauskuluvakuutus. Siihen menevät myös Buranat jos lääkäri niin määrää. Heh! ;DMenee nimittäin vakuutusyhtiön piikkiin.
Mutta miten se teidän perheen sairaskuluvakuutus liittyi ap:n mummoon? :D Kiva kun kerroit vielä asiantuntevan arvion henkisestä kapasiteetistanikin. Liittykö idioottiuteni ap:n mummon sydänvaivoihin miten? Entä oletuksesi siitä, että idiootit eivät ova koskaan kuulleet sairaskuluvakuutuksista? Selventänet senkin. Onko idiooteilla alentunut kuulo, koska he eivät ol kuulleet vakuutuksista? Korvaako sairauskuluvakuutus huonokuuloisuuden hoitoa? Onko teillä muuten koiraa? Tykkään niistä. Koirat vain ovat kalliita, kalliimpia kuin sairaskuluvakuutukset. Sekarotuiset on halvempia, mutta nekin maksaa enemmän kuin Burana ja Primaspan yhtensä. :D
minulla on kahdet eri lääkkeet silmänpaineeseen jotka kuivattavat silmiä.
Silmälääkäri uusi tarkastulsessa painelääkkeet sekä antoi reseptillä kuiviin silmiin
Dosip Artelak 1-2 tippaa 5:sti päivässä sekä Dosip Oftageel 1-2 tippaa yöksi.
Nämä silmätipat ovat ilman lisäaineita kertakäyttöisesti pakattuna.
Menin apteekkiin hakemaan jo kirveleviin silmiin apua tipoista. Nämä ykssittäin pakatut tipat ovat kalliita verrattuna jos ostan pikku pullossa aina kuukausittain. Vaikka minulla oli resepti, en saanut Kelan alennusta, sillä alennuksen saamiseksi olisi lääjkäörin pitänyt kirjoittaa isompi määrä kerralla ostettavaksi.
Ai että otti päähän lääkärin toiminta.
Apteekista neuvottiin pyytämään jatkosa isompi määrä kerralla niin saan alennusta.
Pyysinkin sitten ja selitin lääkärille. Sain sitten molempia laatikollisen, mutta tosi halvalla siihen nähden mitä maksoin pikkupakkauksesta.
Kurjaa kun minulle alkuun tuli ylimääräistä maksua ennen kuin joku apteekista kertoi kuinka saisin alennuksella. Kai valittelin rahapulaa, kun muutenkin menee lääkkeisiin joita taas ostin, niin sitten kertoi. Moni varmaan ei tiedä että voi olla n ennen kuin saa alennusta.
Kun kävin kunnallisella tuon yksityisen jälkeen, sanoi lääkäri että silmäni ovat tosi kuivat ja ihan "reikiäkin" silmissä. Hän sanoi että tuo Dosip Artelac on liian ohutta vaikkakin 5:sti päivässä käyttäisin ja yöllä sitä toista lisänä.
Sanoi etten ollenkaan ota enää ohutta van ainakin 6 kertaa päiväsä paksumpaa, Dosip Oftageelia.
Kela ei korvaa Primaspania lainkaan. Jos lääkäri on määrännyt reseptillä itsehoitovalmisteen, niin asiakas saa sen halvemmalla itsehoidosta ilman reseptiä. Ahne apteekkari olisi myynyt sen reseptillä
Vanha juttu mutta laitan silti tarkoitti kun reseptivapaa lääke saa edullisemmin kun ottaa hyllystä kaikkine lääkkeisiin lisätään reseptitiskillä yli 2.30 euron käsittelymaksu en tarkkaan summa muista jotain senttejä alle 2.40 vaikka saisi 40% korvauksen kalliimmissa lääkkeissä eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo on just sellainen. Eli on ihan sama ostaako reseptillä vai ei. Joskus lääkärit kirjoittaa reseptin lähinnä siksi, että potilas muistaisi mistä lääkkeestä oli kyse.
Älkää nyt viisitoista vuotta vanhoja aloituksia tänne kopioiko, vähän vois katsoa vuosilukuja.
Ehkä tuo on just sellainen. Eli on ihan sama ostaako reseptillä vai ei. Joskus lääkärit kirjoittaa reseptin lähinnä siksi, että potilas muistaisi mistä lääkkeestä oli kyse.