Varmista kaupan kassojen pienet palkat tulevaisuudessakin - käy huomenna kaupassa!
Kommentit (69)
Monilla korkeastikoulutetuilla palkka on saman verran.
Itse työskentelen rivimyyjänä ruotsalaisessa vaateketjussa ja BRUTTOpalkka on max. 1400-1500 € kuukaudessa. Palkka on kolmannen vuoden myyjän palkka ja taustalla AMK-koulutus. 30 h/viikossa on kaikilla sopparit ja lisätunnit jaetaan niin, että niitä ei käytännössä ole vakkareilla mahdollista tehdä.
TODELLA HARVOILLA KAUPAN ALALLA ON TÄYDET VIIKKOTUNNIT SOPIMUKSISSA; VAAN KITUUTTELEMME OSA-AIKAISINA!!!!
Oletko töissä Osuuskaupalle vai Keskolle??
eli S-ryhmä. Tämä on ollut ässällä linjauksena, ketään ei painosteta. Osa toimipaikoista on kiinni, osa auki normaalisti ja osa rajoitetuilla aukioloajoilla. Ihan sen mukaan miten työntekijät aikovat töihin tulla.
33
Monilla korkeastikoulutetuilla palkka on saman verran.
Olen töissä kaupassa, mutta en ole kassatyöntekijä. Teen paljon vaativampaa hommaa, josta tuo 2100 euroa on naurettavan pieni palkka. Muilla aloilla vastaavasta työstä saa monta tonnia.
T. Se joka saa 2100e/kk
Jos kaupan kassan palkka on 2100e/kk, on se mielestäni paljon. Monilla korkeastikoulutetuilla palkka on saman verran.
#30 nimenomaan sanoi, ettei ole kassaneiti. En tiedä missä kaupoissa asioitte, mutta myyjän tehtäviin kuuluu paljon muutakin, kuin kassalla istumista.
Lisäksi kaupoissa on muitakin työntekijöitä kuin myyjiä, joita lakko koskettaa.
Kaikkien helposta työstä täällä huutelevien soisi viettää vaikka viikon kaupan töitä tehden. Luulen että muuttuisi asenne.
Ja vielä; Palkat eivät ole ainoa asia, josta tässä kistellään. Työnantajapuolelta esim kovasti ajettiin sunnuntain-aukioloja, nyt sunnuntai- ym lisiä ollaan leikaamassa. Sairauspoissaoloihin halutaan muutoksia (= huononnuksia) jne..
Niinhän sitä työttömillekin tääläl vain tokaistaan, että "mene töihin". Ihan kuin kaikki onnistuisi käden käänteessä.
magisteri
Niinhän sitä työttömillekin tääläl vain tokaistaan, että "mene töihin". Ihan kuin kaikki onnistuisi käden käänteessä.
magisteri
Olen tyytyväinen työhöni ja palkallakin pärjäilen, vaikka kyllähän se naurettavan pieni onkin työn vaativuuteen verrattuna. Mutta itse olen tämän alan valinnut ja silloin jo tiennyt että matalat on palkat. Saan mä silti olla sitä mieltä, että ansaitsisin korkeampaa palkkaa.
ja pari pv vuokratyöläisenä hyllyjä täyttämässä. En tod nostisi palkkaa. MUTTA työsuhde-etuja en leikkaisi, vaan niitä pitäisi jopa parantaa.
Sairaanhoitajakin saa 2100 kuussa, ilman lisiä.
ilman esimiesvastuuta vrt. kassatyöntekijä.
Keski-Suomessa on kaikki kiinni, miksi S-ryhmän omat nettisivut ilmoittavat kauppojen olevan huomenna auki? Siis ainakin Jyväskylässä. Muualla Suomessa näyttää joitakin kauppoja olevan kiinni sivujen mukaan
Olen tyytyväinen työhöni ja palkallakin pärjäilen, vaikka kyllähän se naurettavan pieni onkin työn vaativuuteen verrattuna. Mutta itse olen tämän alan valinnut ja silloin jo tiennyt että matalat on palkat. Saan mä silti olla sitä mieltä, että ansaitsisin korkeampaa palkkaa.
erityisen raskasta?
vaan siitä, että saako työantaja laittaa vakinaisen porukan pois ja ottaa tilalle vuokrafirmasta väkeä.
Normaalisti, muilla aloilla jos irtisanoo porukkaa niin ei saa tiettyyn aikaan ottaa uutta porukkaa tilalle. Koska työtähän olisi riittänyt entisillekin työntekijöille.
Kaupanalalla on jo nytkin vain 2 viikon irtisanomisaika, muilla aloilla vähintään kuukausi.
Tiedättekö paljon vuokrafirmojen työntekiät saa palkkaa ja mitä se vuokravälitysfirma saa?
eräiden katalien epäeettisten monstereiden mielestä on arvokkaampaa ja vastuullisempaa käsitellä vittu rahaa, kuin ihmisiä, jopa lapsia!
maisteri, jota todella sapettaa koko "kaupan ala".
Keski-Suomessa on kaikki kiinni, miksi S-ryhmän omat nettisivut ilmoittavat kauppojen olevan huomenna auki? Siis ainakin Jyväskylässä. Muualla Suomessa näyttää joitakin kauppoja olevan kiinni sivujen mukaan
Keskimaa Osk:n kaikki kaupat ovat kiinni perjantaina 16. huhtikuuta, mikäli kaupan alan vuorokauden pituinen lakko toteutuu. Salet, S-marketit, Prismat, Kodin Terran ja Sokos ovat suljettuina lakkopäivän ajan.
Lakko ei koske Keskimaan ABC-liikennemyymälöitä, jotka kuuluvat eri työehtosopimuksen piiriin. ABC-liikennemyymälät (Hirvaskangas • Keljonkangas • Keuruu • Palokka • Vaajakoski • Viitasaari) palvelevat perjantaina normaaliin tapaan ympäri vuorokauden.
Lauantaina kaikki myymälät ovat avoinna normaalisti.
kun ei ole tarjolla esim. oman alan, mutta ei halua olla(ei pysty enää) olemaan työtön?
Mutta kun elintarvikelakon jäljiltä hyllyt on vieläkin tyhjinä. :(
vaan siitä, että saako työantaja laittaa vakinaisen porukan pois ja ottaa tilalle vuokrafirmasta väkeä.
Normaalisti, muilla aloilla jos irtisanoo porukkaa niin ei saa tiettyyn aikaan ottaa uutta porukkaa tilalle. Koska työtähän olisi riittänyt entisillekin työntekijöille.
Kaupanalalla on jo nytkin vain 2 viikon irtisanomisaika, muilla aloilla vähintään kuukausi.
Tiedättekö paljon vuokrafirmojen työntekiät saa palkkaa ja mitä se vuokravälitysfirma saa?
Mullakin on pätkä pätkän perään välitysfirman kautta ja olen akateemisen tutkinnon suorittanut pienipalkkainen.
ole 2100€ / kk !!!
vaan noin 8€ / tunti !!!