13v- kesätukka - sininen?
poika haluaa kesätukan - kuulemma ajella irokeesin ja värjätä sen siniseksi. Ajattelin, että nyt juuri on varmaan just se aika, kun tuon voi tehdä, jos joskus ylipäänsä voi. Kesäkuun alussa värjäis ja sitten syksyllä koulun alkaessa leikkais pois.
Mistä tuon sinisen värin löytäisi? Onko helppo värjätä itse vai onko pakko mennä parturiin?
Kommentit (23)
Directions on ainakin yksi shokkivärimerkki, jonka muistan. Cybershopilla on kai postimyyntiä, jos omasta kaupungista ei löydy. (Jos siis haluatte itse värjätä)
eli on pakko vaalentaa ensin, vaikka hius on jo lähtökohtaisesti vaalea?
ei pysy käsittelemättömässä hiuksessa.
mitähän tuo maksaa parturilla?
t. luonnostaan supreblondi värjätyin pinkein raidoin
jokaisellahan on yksilöllistä, miten se väri tarttuu/pysyy. Ja jos ite "uskaltaudut" värjäämään, niin mikä estää laittamasta sitä väriä sitten muutaman viikon päästä uudelleen, jos haalistuu?
t.7
no sitten en taida uskaltaa antaa itse värjätä mitähän tuo maksaa parturilla?
Mutta voithan säkin sen värjätä. Ensin siis vaalennetaan tukka normaalisti, sitten laitetaan shokkiväri ohjeiden mukaan. Ei ole kovin vaikeaa, mä värjäsin ennen shokkiväreillä.
Kampaajalla saa tietysti vielä vähemmällä vaivalla, kun ei tarvitse tehdä itse mitään, mutta en usko, että kestää sen pitempään, kuin nuo kaupan shokkivärit. Ne ei nimittäin tosiaan kestä hyvin pesussa. Tuo yksi shokkiväripurkki on aika riittoisaa, jos lyheen tukkaan laittaa, samalla voi värjätä monta kertaa kesän aikana.
vaaleaan, värjäämättömään tukkaan shokkiväri. Useimmilla ei tartu, voit tietty olla, että joillain tarttuu. Kysymys ei ole siitä, että haalistuu, vaan siitä, ettei yksinkertaisesti tartu, eli ei ole höpönlöpön. Mulla on aika pitkä kokemus sekä oman että toisten tukkien värjäämisestä shokkiväreillä. Niissä ohjeissakin suositellaan laittamaan vaalennettuun tukkaan.
Ootko superblondi siis värjännyt itse kotona vai kampaamossa?
Pelkään, että niin tujuilla aineilla saan kokemattomana aikaan vahinkoa.
Mut toisaalta: Rehellisesti sanottuna, minusta sen värin vaaleneminen muutaman viikon sisään saattaa olla varsin toivottavaa. ;)
Directions- yms. shokkivärit ovat todella sotkuisia kotikäytössä. Ei missään nimessä kannata laittaa poikaa itse peilin ääreen lettiä värjäämään, sillä lopputulos näyttää helposti smurffilta. :D Jonkun toisen kannattaa levittää väri värjäyssiveltimellä, otsaan, niskaan ja korviin vaseliinia, harteille värjäyskappa ja ympäriltä kaikki helposti värjäytyvä pois. Shokkiväreillä värjätyistä hiuksista lähtee väriä, joten parhaita pyyhkeitä ja liinavaatteita ei sitten kannata käyttää piiitkään aikaan.
Jos pojalla on hyväkuntoiset, liukkaat ja maantienruskeat hiukset, ei se sininen näy niin hyvin kuin mitä purkki antaa ymmärtää. Vaalennettu hius on parempi pohja värille + vaalennus rikkoo hiusta sen verran, että shokkiväri tarttuu paremmin.
Kyllä minäkin kannattaisin sitä, että ainakin eka leikkaus + väri tehtäisiin kampaamossa! Sitten kotona voi värjätä sitä mukaa, kun väri alkaa haalistua. Niin ja ostakaa halpamarketista iso laatikollinen kunnollisia kertakäyttömuovikäsineitä, niitä tarvitsee värjätessä ja ehkä jopa hiuksia pestessä heti värjäyksen jälkeisinä kertoina.
Minulla oli nuorempana sähkönsiniset, kirkkaanpunaiset, neonvihreät jne. hiukset. Hirveä homma, mutta näyttivät hienoilta. :)
vaaleaan, värjäämättömään tukkaan shokkiväri. Useimmilla ei tartu, voit tietty olla, että joillain tarttuu. Kysymys ei ole siitä, että haalistuu, vaan siitä, ettei yksinkertaisesti tartu, eli ei ole höpönlöpön. Mulla on aika pitkä kokemus sekä oman että toisten tukkien värjäämisestä shokkiväreillä. Niissä ohjeissakin suositellaan laittamaan vaalennettuun tukkaan.
Kampaamossa olen värjännyt (heh, ellei lasketa pinkkiä elintarvikeväriä teinivuosina). Blondi siis luonnostaan ja olen ottanut pinkkejä raitoja. Ja mulla ainakin tosi hyvin tarttunut kiinni. Olisko yhden kerran haalistunut kumman nopeasti. En tiedä mitä parturi silloin teki "väärin"...
mä en uskalla vaalentaa, koska eikös se saata sattua aika paljon? Pelkään, että niin tujuilla aineilla saan kokemattomana aikaan vahinkoa.
Mut toisaalta: Rehellisesti sanottuna, minusta sen värin vaaleneminen muutaman viikon sisään saattaa olla varsin toivottavaa. ;)
ja tosiaan, se väri ei välttämättä tartu juuri ollenkaan siihen käsittelemättömään tukkaan, kyse ei ole nyt haalistumisesta. Se haalistuu joka tapauksessa aika nopeasti, kun hiuksia pesee.
Kampaamossa olen värjännyt (heh, ellei lasketa pinkkiä elintarvikeväriä teinivuosina). Blondi siis luonnostaan ja olen ottanut pinkkejä raitoja. Ja mulla ainakin tosi hyvin tarttunut kiinni. Olisko yhden kerran haalistunut kumman nopeasti. En tiedä mitä parturi silloin teki "väärin"...
antanut näitä neuvoja nimenomaan kaupasta saataville shokkiväreille, joissa ei ole hapetinta mukana. Älä siis sano höpönlöpön, jos et ole kokeillut itse tehdä :)
Shokkivärit on siis ihan eri kamaa, kuin "tavalliset" hiusvärit.
Tämä vaikuttaa aika hankalalta puuhalta. Saas nähdä, mihin tässä vielä päädytään.
Tämä vaikuttaa aika hankalalta puuhalta. Saas nähdä, mihin tässä vielä päädytään.
Kampaamon shokkiväreissä on tosiaan yleensä se hapetin mukana. Kuulostaisi siltä, että tuolla yhdellä huonolla kerralla se hapetin oli jäänyt pois, oli sekoitettu väri väärin tms. ja lopputulos oli huono. Shokkivärit toistuvat parhaiten vaalennetuissa hiuksissa, jolloin väri tarttuu hiusten pintaan.
Tuli mieleen, että nyt kun on vappu tulossa, on ruokakaupoissakin myynnissä värisuihkeita. Ostakaa vaikka 10 pulloa sinistä suihkutettavaa väriä + hiuslakkaa värin kiinnittämiseksi, niin saa vähän helpommalla sinisen irokeesin. Värin saa sitten pois pesemällä ja uudestaan päähän tarpeen mukaan.
Jos on tosi mieluinen ja nuori jaksaa tukkaansa laittaa, niin sitten voi käydä kampaajalla laitattamassa värin päähän.
Tuli mieleen, että nyt kun on vappu tulossa, on ruokakaupoissakin myynnissä värisuihkeita. Ostakaa vaikka 10 pulloa sinistä suihkutettavaa väriä + hiuslakkaa värin kiinnittämiseksi, niin saa vähän helpommalla sinisen irokeesin. Värin saa sitten pois pesemällä ja uudestaan päähän tarpeen mukaan.
Jos on tosi mieluinen ja nuori jaksaa tukkaansa laittaa, niin sitten voi käydä kampaajalla laitattamassa värin päähän.
suihkutettava värisuihke sotkee sitten joka paikan, jos sitä pitää jatkuvalla syötöllä päässä, en todellakaan ostaisi sitä kymmentä pulloa...
kokemuksesta voin kertoa, että niin hieno kun se sininen keesi onkin alkuunsa, se ei ole kovin kummoinen enää sitten kun se roikkuu päätä myöten laittamattomana (keesin pystytys on aika kova ja pitkäkestoinen projekti, mitä pitempi keesi sitä pahempi homma) ja väri on haalistunut vaalean harmaan-vihreäksi. Varsinkin kesällä väri on melkein mahdoton saada pysymään sinisenä, kun aurinko porottaa jatkuvasti, ja lisäksi tuon ikäiset pojat tuntuvat vielä olemaan kovia uimaankin, mikä on sitten totaalinen värin loppu.
Kampaamossa olen värjännyt (heh, ellei lasketa pinkkiä elintarvikeväriä teinivuosina). Blondi siis luonnostaan ja olen ottanut pinkkejä raitoja. Ja mulla ainakin tosi hyvin tarttunut kiinni. Olisko yhden kerran haalistunut kumman nopeasti. En tiedä mitä parturi silloin teki "väärin"...Kampaamon shokkiväreissä on tosiaan yleensä se hapetin mukana. Kuulostaisi siltä, että tuolla yhdellä huonolla kerralla se hapetin oli jäänyt pois, oli sekoitettu väri väärin tms. ja lopputulos oli huono. Shokkivärit toistuvat parhaiten vaalennetuissa hiuksissa, jolloin väri tarttuu hiusten pintaan.
Kampaamon väreissä ei kylläkään yleensä ole hapetinta, shokkivärit on nk. suoravärejä ja vaatii vaalennetun pohjan tarttuakseen. Jos oma hius on todella vaalea, niin voi tarttua mutta saattaa haalistua parissa pesussa kokonaan ja sekin riippuu aina niin hiuslaadusta
t.kampaaja
niin kannattaa mennä kampaajalle, varsinkin jos asutte pikkukaupungissa. Sinistä väriä ei varmaan marketista löydy, pitäis olla shokkiväriä. Nuo shokkivärit tarttuvat sitten vain vaalennettuihin hiuksiin.