Mieheni yrittää pakottaa minua matkalle ilman vauvaa!
Vauva on kesällä 9 kk, jolloin matka, joka on jo varattu ja maksettu olisi määrä olla. Ihan petetty olo on, miten joku voi tehdä noin ilman yhteistä keskustelua. Vaikka olen yrittänyt tähdentää, että vauvallahan on juuri se pahin vierastamisvaihe silloin päällä, ei se kuulemma vauvaa vahingoita vaikka mummolassaan olisikin sen ajan. Miten tuo voi olla niin taulapää!
Ja siis, miehelle olisi kuulemma äärimmäisen tärkeää olla mun kanssa se viikko ilman vauvaa, että voisi vähän hengähtää. Ei sitten ajatellut mua tai varsinkaan vauvaa yhtään! Ja kuulemma on myös mahdotonta lisätä enää vauvaa tohon matkalle, eikä mun paikalle voi myöskään laittaa vaikka jotain sen kaveria. Vitsin idiootti! Mitä tuosta voi edes sanoa? Ei ota kuuleviin korviinsakaan minkäänlaista järkipuhetta.
Kommentit (49)
Ja vielä viikon kestävä. En todellakaan voisi olla vauvastani erosta viikkoa! Eikö vaikka yksi yö riittäisi? Miehellä varmaan ajatuksena seksiä yötä päivää..:D
Niihin ei voi tehdä muutoksia yleensä.
En usko ettei vauvaa voisi lisätä mukaan. Sun miehes nyt vaan väittää noin koska on päättänyt lähteä sun kanssa kaksin ja jättää vauvan mummolaan.
Millä tavalla ajattelen mielestäsi väärin? En ymmärrä sinua, voisitko siis selittää`?
Ja tosiaan on jotkut tarjouslennot, joissa tähdennettiin ettei maksamisen jälkeen voi muuttaa asiakastietoja.
Ärsyttää aivan tolkuttomasti..
En minäkään olisi 9kk vanhasta ollut viikkoa erossa. Eri asia sitten vuoden-parin päästä.
Pääsisittekö sopuun viikonloppureissusta? Kivahan se kuitenkin on, että mies ajattelee parisuhdettakin vauva-arjen keskellä.
Minä olisin kyllä lähtenyt miehen matkaan ilman vauvaa, jos vauvan ruokinta antaa myöten. Isovanhemmat ovat meille läheisiä ja meidän vauvamme oli heidän arjessaan mukana syntymästään asti. Nyt 9-vuotias koululaispoika lähtee innoissaan mummolaan ja on mummon silmäterä. Ei ole mennyt rikki, vaikka oli 9 kk ikään mennessä ollut paljonkin mummon hellässä huomassa.
Ap:lle voisi tehdä hyvää miettiä myös parisuhdetta, ei vain vauvaa.
Minä olisin kyllä lähtenyt miehen matkaan ilman vauvaa, jos vauvan ruokinta antaa myöten. Isovanhemmat ovat meille läheisiä ja meidän vauvamme oli heidän arjessaan mukana syntymästään asti. Nyt 9-vuotias koululaispoika lähtee innoissaan mummolaan ja on mummon silmäterä. Ei ole mennyt rikki, vaikka oli 9 kk ikään mennessä ollut paljonkin mummon hellässä huomassa.
Ennemmin maksaisin vaikka lisää, että ei tarvitsisi lähteä. Mutta eihän teidän tarvitse lisää maksaa. Et vaan lähde. Sanot syyksi vaikka, että ei ole sovittu sinun kanssa, ei käy sinulle.
lisäksi tuntuu hurjalta, että hän yksin tekee noinkin isoja päätöksiä ja painostaa vielä. Onko samaa hallittavuutta havaittavissa muussakin arjessa?
mumo ja sun mummo on eri asia!! Ja toisekseen 9kk ikäisellä pahin vierastamiskausi menossa. Kolmanneksi vuosi/yö eli 1v voi olla yön erossa, 2v 2yötä jne.
Parisuhetta voi hoitaa ja tulee hoitaa ihan arjessakin niin että lapset on osa perhettä. Ei siihen mitää viikon reissuja tarvita. Jos ei osaa parisuhdetta hoitaa niin että lapsi/lapset on siinä mukana niin ei olla kasvettu aikuiseksi.
sitten voit pesiä vauva kainalossa 24/7 eikä tartte välittää ukon urputuksesta mitään. Tai ehkei sun tartte edes ottaa eroa, kun näyttää aika selvältä että teidän prioriteetit on niin erilaiset: mies haluaa parisuhteen, sinulle vain vauva merkitsee.
lisäksi tuntuu hurjalta, että hän yksin tekee noinkin isoja päätöksiä ja painostaa vielä. Onko samaa hallittavuutta havaittavissa muussakin arjessa?
ap oo missää väittänyt että hälle merkkaa vain lapsi! Todella fiksu äiti kun laittaa noin pienen lapsen etusijalle, mies taas vaikuttaa hyvin lapselliselta ja kypsymättömältä pienen vauvan isäksi.
Kuka etes tekee noin isoja päätöksiä YKSIN parisuhteessa?!?!?
sitten voit pesiä vauva kainalossa 24/7 eikä tartte välittää ukon urputuksesta mitään. Tai ehkei sun tartte edes ottaa eroa, kun näyttää aika selvältä että teidän prioriteetit on niin erilaiset: mies haluaa parisuhteen, sinulle vain vauva merkitsee.
En todellakaan jättäisi noin pientä viikoksi. Toki meillä myös mies tietää sen, eikä itsekään halua pienenä lapsia pitkään hoitoon jättää.
Ei sille vauvalle pystyisi enää erikseen hankkimaan lentoa?
ei kaikki lapset vierasta. Meidän ei vierastanut ollenkaan ja on jo 1,5v. Oli 8kk ikäisenä viikon mummolassa kun olin mieheni kanssa lomalla! hyvin pärjää!
Ihanan ajatteleva mies sinulla.
mun mummo ja sun mummo on eri asia!! Ja toisekseen 9kk ikäisellä pahin vierastamiskausi menossa. Kolmanneksi vuosi/yö eli 1v voi olla yön erossa, 2v 2yötä jne.
Totta kai ne ovat eri asioita, tuskin me ollaan sukua. :) Jos teillä on hyvät suhteet mummolaväkeen ja mieskin toivoo läheisiä välejä, niin lasten ja isovanhempien voi antaa luoda suhdetta jo varhaisessa vaiheessa. Lapset eivät mene rikki rakastavista aikuisista. Tuo "erosääntö" koskee ehkä lähinnä semmoisia perheitä, jotka elävät ydinperheen elämää, eikä lähisuku ole arjessa mukana. Jos lapsella on alusta asti paljon aikuisia arjessa mukana, on näiden läheisten vierastaminen epätodennäköistä.
Parisuhetta voi hoitaa ja tulee hoitaa ihan arjessakin niin että lapset on osa perhettä. Ei siihen mitää viikon reissuja tarvita. Jos ei osaa parisuhdetta hoitaa niin että lapsi/lapset on siinä mukana niin ei olla kasvettu aikuiseksi.
Totta kai parisuhdetta hoidetaan ensisijaisesti arjessa. Sen sijaan parisuhteessa pitää osata kuunnella ja arvostaa molemman osapuolen toiveita ja tuntemuksia. Miehesi arvostaa matkaanne ja arvostaa kahdenkeskistä aikaanne. Se, että hän sanoo asian ääneen ja toivoo teille kahdenkeskistä matkaa, on minusta hieno asia. Ei aikuiseksi kasvaminen tarkoita sitä, että lasten kanssa on koko ajan oltava.
Sinun ehkä kannattaisi jutella miehen kanssa perhe-elämän asioista.
Onhan se nyt selvä, että vauvan eka elinvuosi on aika pitkälti "omistettu" vauvalle. Kyllä sitä reissata ehtii myöhemminkin. Ja vauvavuoden aikana sitä parisuhdetta voi hoitaa muutenkin.
Viikon loma tekee hyvää teille molemmille.
Parempi vauvallekin kasvaa onnellisten vanhempien ylläpitämässä perheessa.
Venäjälläkin jättävät lapsia mummolaan kokonaisiksi lukukausiksi ja niinhän nuo aikuisiksi varttuvat.
Ei ne lapset niin pienestä mene pilalle. Hellit ja hoivaat sitten palattuasi senkin edestä.
Sun miehes nyt vaan väittää noin koska on päättänyt lähteä sun kanssa kaksin ja jättää vauvan mummolaan.