Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni yrittää pakottaa minua matkalle ilman vauvaa!

Vierailija
15.04.2010 |

Vauva on kesällä 9 kk, jolloin matka, joka on jo varattu ja maksettu olisi määrä olla. Ihan petetty olo on, miten joku voi tehdä noin ilman yhteistä keskustelua. Vaikka olen yrittänyt tähdentää, että vauvallahan on juuri se pahin vierastamisvaihe silloin päällä, ei se kuulemma vauvaa vahingoita vaikka mummolassaan olisikin sen ajan. Miten tuo voi olla niin taulapää!

Ja siis, miehelle olisi kuulemma äärimmäisen tärkeää olla mun kanssa se viikko ilman vauvaa, että voisi vähän hengähtää. Ei sitten ajatellut mua tai varsinkaan vauvaa yhtään! Ja kuulemma on myös mahdotonta lisätä enää vauvaa tohon matkalle, eikä mun paikalle voi myöskään laittaa vaikka jotain sen kaveria. Vitsin idiootti! Mitä tuosta voi edes sanoa? Ei ota kuuleviin korviinsakaan minkäänlaista järkipuhetta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koet, että ero voi olla vauvan psyyken ja tunne-elämän kehitykselle haitallista, etkä halua ottaa riskiä. On olemassa runsaasti epäsuoraa ja jonkin verran myös todistusaineistoa tästä, esim. kiintymyssuhdetutkimukset, lapsipsykologien/psykoterapeuttien kliiniset havainnot. (Siis tietysti JOS koet/uskot näin. Itse uskon näin enkä mistään hinnasta jättäisi noin pientä edes yhdeksi yöksi, saati viikoksi).

Mies varmaan väittää, että näitä ei ole todistettu, ja ennenkin on jätetty vauvoja hoitoon jne. mutta älä silloin yritä lyödä mitään suoraa todistusaineistoa pöytään vaan sano rauhallisesti, että sinä nyt uskot näin etkä halua ottaa riskiä, että vauva vaurioituu.

Voit myös sanoa, että olet henkisesti todella kiinni vauvassa, ja pidät sitä normaalina tilanteena vauvan ollessa noin pieni, ja koet, että jos suhteenne "väkisin" katkaistaan niin se voi olla haitallista suhteellenne, eli että et välttämättä enää pääse vauvan aaltopituudelle tms. (siis jos näin on. Itse koin näin).

Jos et siis halua lähteä, niin tee päätös siitä omassa mielessäsi ja pidä siitä kiinni. Eihän mies vois sinua sinne väkisin viedä. Siis kun omassa mielessäsi tiedät, että et ole mihinkään lähdössä, niin sinun on helppo pysytellä rauhallisena.

Yksi keino laukaista miehen painostusta keskustelutilanteessa voisi olla yrittää vaihtaa vähän asemia, esim. alkaa itse kysyä mieheltä (aidosti kiinnostuneena), että miksi hän kokee sen niin tärkeksi lähetä matkalle, miksi kokee tarpeelliseksi olla erossa vauvasta, millaisena hän kokee suhteenne tällä hetkellä jne.

että aina kun yritän sanoa miehelle vastaan, hän jotenkin osaa argumentoida niin hyvin että hämmennyn ja alan ajatella, että niin kai se taitaa ollakin. Äh, en edes kehtaa sanoa muista esimerkeistä, kun heti pidätte mua ihan idioottina kun olen sen kanssa. Ihmisissä on kuitenkin monta puolta, mutta nyt tuo painostamispuoli on kyllä ollut jo jonkin aikaa varsin hallitseva.

Sori sekava viestini, en saa ajatuksiani kasaan. Antakaa jotain konkreettista ohjetta, miten sanoa miehelle etten ole lähdössä!

Vierailija
42/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkä äidin vaisto ja vahva tunneside lapseesi. Se on hyvä asia. Ja luota vaistoosi ja tunteisiisi. Elä koskaa anna kenenkää painostaa sinua jättämää noin pientä lasta yksin. SAat siitä vain itsellesi syyllisyyttä ja pahaa oloa /pahaa mieltä.

Luota itseesi ja omiin tarpeisiin. Sinä olet erittäin hyvä äiti kun et ole valmis jättämään noin pientä lasta viikoksi vieraalle hoitoon. Vielä kun tunnet äitisi ja tiedät että hänelle jo pari tuntia lapsen itkua on kauhistus niin elä jätä.

¨Selvästikää et voi luottaa äitiisi täysin!

En ole koskaa raskinut jättää noin pientä hoitoon, enkä oikee alle 2v. Ja ei ole ollut tarvettakaan. Kyllä ne kerkee hoitoon myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa etelään 50e, eli alle 2v ei mene aina kuin tuo 50e. koska sillä ei ole omaa paikkaa, niin muutosta ei tule edes lentokkonepaikkoihin koska on sylissä. miehes ei vaan halua sitä mukaan. tuonkin ymmärtäisi vielä ehdotuksena mutta se että varaa matkan kysymättä sulta, onko jo maksanut matkan vai vaan varannut? jos maksanut varausmaksun, senkin saa takas kyl muistaakseni 3kk ennen matkaa.

Vierailija
44/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se mies on näin tehnyt? Mun olisi myös vaikea jättää 9 kk vanhaan vauvaa viikoksi muille, mutta onko miehen ajanut tähän tekoon se, ettei saa yhtään henkilökohtaista huomiota? Onko vauva kaiken keskipiste, pyöriikö ihan kaikki vain vauvan ympärillä. Voitko puhua asiasta miehen kanssa ja samalla kun selität mikset halua jättää niin pientä lasta niin pitkäksi aikaa, luvata miehellesi, että saa seksiä kaksi kertaa viikossa vähintään, keskusteluhetkiä sun kanssa joka päivä, treffejä kerran kuussa tms, mitä se mies nyt kaipaakaan... Onhan sillä joku syy, miksi se haluaa lomalle ilman lasta. Oletko ajanut sen pois perheestä omistautumalla vain ja ainoastaan lapselle?

Vierailija
45/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä oikeastaan tarkoitin omillakin neuvoillani.

ja jankuttamaan saati osallistu riitelyyn.

Älä ole kynnysmatto. Miksi sinä et saisi päättää halusi mukaan?

Vierailija
46/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin ilo huomata että näinkin monet vanhemmat ovat sitä mieltä että 9kk ikäinen lapsi on aivan liian pieni lapsi viikoksi hoitoon. :) Mukava asia ja hieno homma! Taitaa olla ihan vähemmistöä (pieni prosentti määrä)se joka jättää noin pienet vaavit viikoks hoitoon!

Tulee aina hyvälle tuulelle kun tajuaa että nykypäivän vanhemmat ovat tietosia asioista, valveutuineita ja osaavat ajatella lastaan ja laittavat lapset etusijalle. Taitaa myös äidin vaisto olla se joka tekee tehtävänsä, miksei myös isän vaisto. ;)

Kun niin paljon joutuu kaikenlaista kurjaakin lukemaan.

Niin on aina ilo nähdä että suurin osa vastaajista kuitenki on vastaan tuommosta asiaa.

Kuunnelkaa ihmiset sydäntänne ja älkää antako kenenkää painostaa tämmöisissä isoissa asioissa!

Ap, keskustele rauhallisesti miehesi kanssa ja esitä vastakysymyksiä jos miehesi koittaa ylipuhua sinua!

Vierailija
47/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap pystyisi edes nauttimaan ja rentoutmaan reissussa, jos lähtisi. Ei tuossa tilanteessa ole vaihtoehtoja. Et missään nimessä lähde, paitsi jos vauva voi läjhteä mukaan.

Vierailija
48/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itsenäinen olento, en osa miestäni. Minulla on oma tahto ja oma elämä. Jos mies haluaa reissulle kanssani, hän keskustelee siitä kanssani etukäteen.

Ja kun mies on ollut yksin reissussa viikon, saa hän olla vauvan kanssa kahdestaan viikon: silloin minä lomailen!

Vierailija
49/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva saa miehen mielestä liikaa huomiota niin kysy, onko mies lapsesi vai puolisosi.