Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni yrittää pakottaa minua matkalle ilman vauvaa!

Vierailija
15.04.2010 |

Vauva on kesällä 9 kk, jolloin matka, joka on jo varattu ja maksettu olisi määrä olla. Ihan petetty olo on, miten joku voi tehdä noin ilman yhteistä keskustelua. Vaikka olen yrittänyt tähdentää, että vauvallahan on juuri se pahin vierastamisvaihe silloin päällä, ei se kuulemma vauvaa vahingoita vaikka mummolassaan olisikin sen ajan. Miten tuo voi olla niin taulapää!

Ja siis, miehelle olisi kuulemma äärimmäisen tärkeää olla mun kanssa se viikko ilman vauvaa, että voisi vähän hengähtää. Ei sitten ajatellut mua tai varsinkaan vauvaa yhtään! Ja kuulemma on myös mahdotonta lisätä enää vauvaa tohon matkalle, eikä mun paikalle voi myöskään laittaa vaikka jotain sen kaveria. Vitsin idiootti! Mitä tuosta voi edes sanoa? Ei ota kuuleviin korviinsakaan minkäänlaista järkipuhetta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana vauvan elämässä, ei vauvan jättäminen tuttuun hoivaan olisikaan nyt niin häiritsevää. Mutta äitini kun on sellainen, että kuunneltuaan kaksi tuntia vauvan itkua on "niin loppu" omien sanojensakin mukaan! Mitenhän hemmetissä hän viikkoa sitten kestäisi!

Ja toki olen tietoinen siitä että parisuhdetta tulee vaalia lastenkin myötä, mutta mielestäni olisi ollut järkevämpää mennä vaikka viikonloppulomalle kylpylään kuin viikoksi etelään! Ja pyrimme hoitamaan vähintään kerran kuukaudessa teatteri-illan (tms.), jolloin olemme siis ihan kahden, ja seksiäkin on väh. kerran viikkoon, jos joku vaikka sitä epäilisi. En koe että ripustaudun liikaa vauvaan, vaan haluan ajatella meitä ennemmin perheenä, en miehenä ja naisena joilla nyt vain sattuu olemaan tuo riippakivi nilkassa, kuten mieheni tuntuu ajattelevan..

Ok, olen nyt aika vihaisessa tilassa ja kirjoitan turhan provokatiivisesti, mutta perusajatus ja detaljit ovat totta.

Vierailija
22/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskisi tuota omaa 9kk jättää VIIKOKSI mummulle vaikka varmasti mummun kanssa pärjäisikin. Eikä miehenikää raskisi, ei etes yhdeksi yöksi. Mies välittää ihan mielettömästi lapsestamme ja ei ikinä tekisi tuollaista temppua. Tietää että lapsella on vierastamiskausi menossa ja suojelee ja varjelee pientä ihan älyttömästi. Ei kyllä olla isompaakaa lasta raskittu jättää, hän ikävöisi varmasti.

Lapset ja mummot on erilaisia. Toisilla mummuilla on mahollisuus olla jatkuvasti läsnä lasten elämässä. Toiset lapset eivät ole milläskää kun jäävät hoitoon, toiset huutaa koko ajan ikävää. :((

Itse olen aikanaa hoitanut just tällasta 9kk ikäistä tyttöä, joka vierasti ihan mielettömästi, ja huusi kurkkusuorana koko ajan kun siellä olin. Ei syönyt eikä nukkunut. Olin koko päivän. Oli aivan sydäntä raastavaa katsella vauvan itkua ja todella raskasta itselle. Äitille ja isälle soitin mutta "eise mitää, kyl se kohta rauhottuu ja nukahtaa... me tullaa pian jne. " :(((

Parisuhdetta voi todellakin hoitaa myös siellä kotona, ei siihen tarvi mitää pitkiä aikoja erossa lapsesta tai lomaa jonnekin tuhansien kilometrien päähän. Mitä lomaa se on jos äiti tietää että lapsi kaipaa ja äiti kaipaa lasta. Eikö miehelläsi todellakaa tulis yhtää ikävä lasta?? :///

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä hoitavaa henkilöä. Vauva ei ymmärrä, että äiti tulee takaisin. Vauva tarvitsee läheisen hoitajan.

On toki mahdollista olla erossa, mutta ihan vaan vapaaehtoisesti en itse olisi. Ja sinullahan on valinnan mahdollisuus. Älä anna ylitsesi kävellä. Voit silti ilmaista halusi kahdenkeskiseen aikaan miehesi kanssa. Ei se, ettet halua viikon matkalle, sitä estä.

Vierailija
24/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon loma tekee hyvää teille molemmille. Parempi vauvallekin kasvaa onnellisten vanhempien ylläpitämässä perheessa.

Mies on nyt katsonut asiaa vain omasta näkökulmastaan. Varmasti olisi löytynyt onnellinen ratkaisu, jos he olisivat yhdessä suunnitelleet matkaa.

Vierailija
25/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mumo ja sun mummo on eri asia!! Ja toisekseen 9kk ikäisellä pahin vierastamiskausi menossa. Kolmanneksi vuosi/yö eli 1v voi olla yön erossa, 2v 2yötä jne.

Parisuhetta voi hoitaa ja tulee hoitaa ihan arjessakin niin että lapset on osa perhettä. Ei siihen mitää viikon reissuja tarvita. Jos ei osaa parisuhdetta hoitaa niin että lapsi/lapset on siinä mukana niin ei olla kasvettu aikuiseksi.

Vierailija
26/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa pitää osata kuunnella molempien osapuolien tunteita ja toiveita. Ap:n mies ei näytä osaavan. Ihan yksin on päätöksen tehnyt. Minun mielestä jopa todella ison päätöksen. Missä välissä mies on näyttänyt kykynsä kuunnella?? Ominpäin vain mennyt ja tilannut liput. :OO Uskomatonta käytöstä, ymmärrän täysin ap;n närkästymisen ja vihan.

Kuka isä haluaa olla erossa noin kauan (noin pienestä) omasta lapsesta??

"Totta kai parisuhdetta hoidetaan ensisijaisesti arjessa. Sen sijaan parisuhteessa pitää osata kuunnella ja arvostaa molemman osapuolen toiveita ja tuntemuksia. Miehesi arvostaa matkaanne ja arvostaa kahdenkeskistä aikaanne. Se, että hän sanoo asian ääneen ja toivoo teille kahdenkeskistä matkaa, on minusta hieno asia. Ei aikuiseksi kasvaminen tarkoita sitä, että lasten kanssa on koko ajan oltava.

Sinun ehkä kannattaisi jutella miehen kanssa perhe-elämän asioista. "

Vierailija
27/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täältä lukisin tämän, mutta ihan totta on. Joku kysyikin, että pyrkiikö mies hallitsemaan muutenkin arkea, ja taitaahan se tosiaan olla aika painostava monenkin asian suhteen, ainakin nykyään. EI mikään av-narsisti kuitenkaan :).

Kyllähän se lastamme rakastaa, ei siitä epäilystä ole, mutta jotenkin vaikuttaa siltä ettei se yhtään ymmärrä, miltä lapsesta voi ero tuntua, ajattelee vaan omaa hyväänsä. Argh.

Vierailija
28/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tään täytyy olla provo.. Ei kai kukaa tee parisuhteessa noin isoja päätöksiä yksin? saati sitten jätä noin pientä lasta hoitoon noin pitkäksi aikaan jos ei ihan pakko ole??

Vierailija
29/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa 8,5kk reissussa koko poppoo. Otettiin vielä vauvan kummisetä (miehen veli mukaan). Kaikki oppaat varoittelivat eroahdistuksen vuoksi matkan olevan pahimpaan mahdolliseen aikaan. Meillä ei ollut mitään ongelmia, ja eroahdistuskin meillä

on tullut vasta nyt kun lapsi on 2,5 vuotias. Viikkoa lapsi ei ole ollut meistä kaukana, mutta muutaman yön aina silloin tällöin. Jälleennäkeminen on ollut ihanaa, mutta ongelmia ei ole ollut.

Toki puhun nyt isommasta lapsesta, mutta halusin tuoda julki, ettei kaikki lapset kärsi 9 kuisina eroahdistuksesta.

Ajattelematonta tuo että varaa matkan kyselemättä sinulta ensin. Mutta olikohan hänellä etukäteen tiedossa että suhtaudut noin jos saat vihiä matkasta? Ehkä miehesi kokee että parisuhteenne tarvitsee lisää virtaa ja haluaa että perheessänne voidaan hyvin. Silloinhan vauvakin voi hyvin.

Minä pidän tilannettasi vaikeana, mutta lähtisin matkalle jos mies sitä pyytää ja lapsen saisin ihmiselle hoitoon johon syvästi luotan. Olet matkan jälkeen virkeämpi ja saat arkeen lisää voimia. Isovanhemmat ovat aikanaan (kauan sitten) hoitaneet pieniä, ja niistä pienistä on tullut ihan hyviä isoja. Ja tässä vielä kevään koittaessa voitte harjoitella niitä visiittejä antamalla lapsen hoitoon yhdeksi yöksi silloin tällöin. Lapsi oppii että ainahan ne äiti ja isä tulevat takaisin.

Ja uskon että rahalla sen matkan saa vielä muutetuksi siten että lapsikin sopii mukaan. Soita vaikka suoraan lentoyhtiöön tai matkatoimistoon.

Tsemppiä!!

Vierailija
30/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina kun yritän sanoa miehelle vastaan, hän jotenkin osaa argumentoida niin hyvin että hämmennyn ja alan ajatella, että niin kai se taitaa ollakin. Äh, en edes kehtaa sanoa muista esimerkeistä, kun heti pidätte mua ihan idioottina kun olen sen kanssa. Ihmisissä on kuitenkin monta puolta, mutta nyt tuo painostamispuoli on kyllä ollut jo jonkin aikaa varsin hallitseva.

Sori sekava viestini, en saa ajatuksiani kasaan. Antakaa jotain konkreettista ohjetta, miten sanoa miehelle etten ole lähdössä!

Vierailija
31/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita matkatoimistoon, josta ostitte tai joka myy yhtiön lentoja: vauvalle voinee jälkikäteen ostaa lipun noin satasella pidemmillekin lennoille noin kkn varoitusajalla.

Vierailija
32/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk ikäinen syö rintaaki viel nii paljo et mahtais mummo olla ihmeissää vaavin kans, en jättäis eikä jättäis ukkokaa. Ep raskittas. Vauva ei oo meille mikää este lähtee koko porukalla lomalle.

Päin vastoin!

Vierailija
33/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin siis on onnistunut meillä

Vierailija
34/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea vastauksia, kun juuri luin pitkän ketjun lähes samasta aiheesta.

Mun vastaukseni on yksinkertaisesti, että mä en lähtisi matkalla, jos vauvaa ei voi ottaa mukaan. Ihan sama, vaikka matkat olisi jo maksetttu. Saisi mies mennä vaikka yksin, mutta minä en lähtisi.

Onneksi mun mies ei koskaan tekisi tuollaista! Ollaan reissattu kyllä, mutta lapset kulkee mukana. Se on meille aivan päivänselvää ja ainoa tapa myös itse nauttia matkasta.

Ettekö voisi kustantaa vauvan hoitajaa myös matkalle mukaan? Silloin saisitte aikaa olla kahdestaankin, mutta lapselle ei tulisi aivan turhaa hylkäämiskokemusta?

Vierailija
35/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktat miehelle. Siis ettei noin pientä VOI jättää noin pitkäks aikaa hoitoo ja vauvalle se ei ole hyväks. Sano myös ettet sä voi nauttii yhtää lomasta kun sulla tulee lasta kova ikävä ja sääli.

Vierailija
36/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea vastauksia, kun juuri luin pitkän ketjun lähes samasta aiheesta.

Mun vastaukseni on yksinkertaisesti, että mä en lähtisi matkalla, jos vauvaa ei voi ottaa mukaan. Ihan sama, vaikka matkat olisi jo maksetttu. Saisi mies mennä vaikka yksin, mutta minä en lähtisi.

Onneksi mun mies ei koskaan tekisi tuollaista! Ollaan reissattu kyllä, mutta lapset kulkee mukana. Se on meille aivan päivänselvää ja ainoa tapa myös itse nauttia matkasta.

Ettekö voisi kustantaa vauvan hoitajaa myös matkalle mukaan? Silloin saisitte aikaa olla kahdestaankin, mutta lapselle ei tulisi aivan turhaa hylkäämiskokemusta?

Vierailija
37/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka hommattiin ennen vauvan syntymää, vauva lisättiin sitten syntymän jälkeen. Vauva ei edes tarvi omaa istumapaikkaa, joten miksei onnistuisi?? Kannattaa ainakin selvittää asia.

Viikko vauvasta erossa on kurjaa lapselle ja ikävää myös vanhemmille. Itse ollaan matkailtu aina em. 1 vrk/ikävuosi periaatteen mukaan ja enempää ei olla tarvittu. Ikävä lapsia tulee siinäkin niin äidillä kuin isälläkin.

Jätä matka väliin, jos muu ei auta. Siinäpähän mies oppii ottamaan näkemyksesi huomioon. Kirpaisu rahapussissa pitää asian myös jatkossa mielessä. Tuollaiseen painostukseen ei kannata suostua.

Vierailija
38/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette lähtisi koko porukka? Tuon ikäisen kanssa matkustelu on varsin vaivatonta ja helppoa.

Vierailija
39/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jankuttamaan saati osallistu riitelyyn.

Älä ole kynnysmatto. Miksi sinä et saisi päättää halusi mukaan?

Vierailija
40/49 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon hoitanut lapsia (8kk-1v) ja lähes poikkeuksetta tämän ikäiset vierastaa ja itkee melkein koko hoidossa olo ajan. Ruoka ei maita ja yleensä huutavat itsensä uneen. :(( SE on todellakin sydäntä raastavaa ja kamalaa lapselle. Ei se pieni etes ymmärrä vaikka kuin koittaa sanoa et pian äiti tulee ja hakee. Yleensä sit olen kanniskellut sylissä pientä niin ettei näe minun kasvoja ja koittanut laulaa tai hyräillä heille. Syöttämisestä ei tule mitää ku laps näkee mut ja sit vierastaa.

En mistää hinnasta jättäis noin pientä noin pitkäks aikaa yksin, varsinkaa jos äitis tosiaa on sellainen että jo 2h vauvan itkua tekee hänen väsyneeks. Ei äitistäsi ole hoitajaks koko viikoks. Miten se meinaa jaksaa jos vauva yötkin huutaa tai yölläkin herää itkee. Ei tarvi kuin yhdesti herätä niin saattaa huutaa putkee monta tuntia. Mitähän miehesi oikeen ajatteli lippuja tilatessa? :O