Missä iässä olette viimeksi rakastuneet niin, että on perhosia
vatsassa, sydän hakkaa ja koko ajan ajattelee kohdetta. Itse olin 23, nyt 40. Onko muillakin niin että vanhempana ei enää samalla tavalla voi rakastua/ihastua?
Kommentit (26)
Rakastuminen ja ihastuminen ovat täysin eri asiat. Ihastua voi niin, että on perhosia vatsassa, mutta rakastuminen vaatii kyllä jo aika pitkäkestoisen suhteen.
Rakastuminenhan on vain rakastamisen ensivaihe, eikä kestä pitkään. Se on se ihastumisen jälkeinen alkuhuuma, kun voisi vain tuijotella toista silmiin.
Rakastamiseen taas tarvitsee sen pitkän suhteen.
Asiaan:
Ensi rakkauteni kohdalla oli noita perhosia ja muitakin ötököitä vatsassa. Olin silloin 18.
Nyt olen 32, eikä sen jälkeen ole perhosia näkynyt. En ole kyllä ihastunutkaan keneenkään sen jälkeen kun tuosta "suuresta rakkaudesta" erosin.
Jotenkin tuntuu ihan älyttömältä ajatukseltakin sellainen. Mulla ja miehelläni on melkein 6 vuotta avioliittoa takana ja kaksi lasta, enkä tosiaan ole koskaan ollut tuolla lailla ihastunut sen enempää mieheeni kuin kehenkään muuhunkaan. Sekin, kun joku kirjoitti, ettei saa yöllä nukuttua kun tuijottelee sitä ihanaa miestään, kuulostaa aivan kaistapäiseltä - jos minun ihana mieheni vaikuttaa minun yöuniini, se johtuu hänen kuorsaamisestaan, ja hän saa jatkaa yöuniaan sohvalla tai vierashuoneessa, koska minä muistutan aamulla äitikarhua, ellen saa nukkua.
etten välitä vähääkään siitä, että yöunet menevät. =D
-16-
ja edelleen se jatkuu, nyt 39 vuotias. eiköhän tämä tästä vähitellen ala laantua pikapuoliin. ei tosin vielä. viime yö meni taas vaihteeksi siten, että sen sijaan, että oisin saanut unen päästä kiinni, makasin vain katsomassa kumppaniani. luoja, että rakastan häntä. luoja, että hän on komea.
oma mies saa vielä perhoset vatsaan.
Silloin rakastuin mieheeni ja minulla on edelleen ajoittain perhosia vatsassa. :)
Tiedän ihan varmasti, että ihmisellä on kyky rakastua elämänsä loppuun asti.