Kouluille toive: vanhempainiltoihin kahvitus!
3.50 e maksaneesta kahvipaketista keitetään perhejuhliinkin 50 kuppia kahvia- miksei siis vanhempainiltoihinkin
- etukäteen kiitos kupillisesta.
T. Työssäkäyvä, veroja maksava Äiti
Kommentit (62)
sinä itse varmaan järjestät sen seuraavaan vanhempainiltaan? Moni muukin vanhempi varmasti ilahtuisi, jos ottaisit asian hoidettavaksi. Vapaaehtoisista kahvinkeittäjistä ja muista, jotka oikeasti toteuttavat asioita, on aina pulaa, arvostelijoita ja vaativia on sen sijaan ylitarjontaan asti.
Jos joku saa hyvän idean, siitä vaan itse toteuttamaan sitä!
niin miksi ihmeessä et tee sitä itse? Eihän sun aika ole yhtään sen arvokkaampaa kuin muittenkaan ihmisten aika. Olishan se ihana yllätys muille vanhemmille saada kahvia jonka sinä olisit keittänyt.
Mulle tuli kyllä mieleen että sä et taida olla ihan perillä siitä mitä kaikki tommonen "kiva jos joku tekis" - sälä sitten loppujen lopuksi vie aikaa.
Se nyt vaan kuuluu tuohon hommaan! Ihan turhaa lynkkausta taas koko keskustelu! Ehdota muille vanhemmille/opettajalle/vanhempaintoimikunnalle tuota kahvitusta. Ei se niin paljon vaadi! Tunti-pari kerran vuodessa.
Kahvitus ei pidennä vanhempainiltaa, vaan saliin/luokkaan mennessä se kahvi napataan mukaan ovanpielestä ja nautitaan sillä aikaa kun opettaja juttelee. Koko homma rentoutuu ja kyllä sitä keskustelua käydään mukavissa merkeissä kahvikupposen ääressä!
T. Se, joka vanhempainillassa nauttii kahvia mokkaruutujen kera
että missä ihmeessä te asutte, jos ei kaupungilla ole varaa kahvikupposta vanhemmille tarjota?????
joka vanhempaintoimikunnan ansiosta tietää, että kahvi ei tule kuppiin itsestän. Siksi suosittelen sitä omaa termaria ja itsepaistettua pullaa. Voit toki tuoda kahvit itse kotoa ja jakaa lähellä istuville.
Just. Mamma pistää vaan omat kahvitarjoilut pystyyn ja leipoo nisut muillekin, eikä valita siellä!
Voi tätä uusavuttomuutta! Tuot vaan ap kotoa termarin ja pullat ja pistät kahvitarjoilut vanhempainillassa pystyyn! :D
kuka tekee ja missä tekee jne.
Tää on just tätä, että pitäis olla sitä ja tuota, mutta itse ei viitsi laittaa tikkua ristiin.
että missä ihmeessä te asutte, jos ei kaupungilla ole varaa kahvikupposta vanhemmille tarjota?????
pieniä ja isompia kahvituksia ym. ja voin sanoa että vanhempainillan kahvitus vie kyllä useamman työtunnin kokonaisuudessaan. Ei se vain mene niin, että 'pannu porisemaan ja mukitorni esille'. Tuollaisesta tulee enemmän pahaa mieltä kuin iloa - aletaan kärttää maitoa, sokeria, makeutusainetta, teetä ym. ym. Ja tottakai keksikin olisi kiva!Ja lopputulos on, että juuri tuollainen spontaani 5 minuutin kahvinkeitto saa vaan aikaan nyreyttä siitä, miksi kahvitus on hoidettu niin huonosti.
Joko hoitaa kahvit kunnolla, tai jättää hoitamatta. Mutta ap, kokeile ihmeessä miten taiot kädenkäänteessä kymmenille vanhemmille kahvitarjoilun. Jos menee 5 minuutissa, voit hakeutua ehkä jopa töihin catering-alalle, sillä olet kehittänyt sitten jonkun todella kustannustehokkaan ja uuden tavan hoitaa cateringia!
juuri kahvitusta järjestämään niin hyvä jos 3-4 ilmoittautuu.
Ja tuleeko edes kiitosta. No harvoin tulee. Ennemmin "onpa vahvaa, onpa laihaa, eikö ole sitä, eikö ole tätä..."
sinä itse varmaan järjestät sen seuraavaan vanhempainiltaan? Moni muukin vanhempi varmasti ilahtuisi, jos ottaisit asian hoidettavaksi. Vapaaehtoisista kahvinkeittäjistä ja muista, jotka oikeasti toteuttavat asioita, on aina pulaa, arvostelijoita ja vaativia on sen sijaan ylitarjontaan asti.
Jos joku saa hyvän idean, siitä vaan itse toteuttamaan sitä!
Jumppasalin lattia pyritään pitämään hyvänä, siksi sinne ei ruokaa ja juomaa saa viedä!!!!
mutta kukaan ei halua osallistua itse vanhemapinyhdistyksen toimintaan, saati laittaa sitä tikkua ristiin, että saataisiin jotain aikaiseksi.
En ymmärrä miten ihmiset kehtaavat vaatia ja haluta muilta vaikka mitä "pientä panostusta", mutta eivät ole valmiita ITSE tekemään mitään asioiden edistämiseksi ja toteuttamiseksi.
Näitä itsekkäitä ja omahyväisiä ihmisiä näyttää riittävän...
joka vanhempaintoimikunnan ansiosta tietää, että kahvi ei tule kuppiin itsestän. Siksi suosittelen sitä omaa termaria ja itsepaistettua pullaa. Voit toki tuoda kahvit itse kotoa ja jakaa lähellä istuville.
Just. Mamma pistää vaan omat kahvitarjoilut pystyyn ja leipoo nisut muillekin, eikä valita siellä! Voi tätä uusavuttomuutta! Tuot vaan ap kotoa termarin ja pullat ja pistät kahvitarjoilut vanhempainillassa pystyyn! :D
Ihan niinku kukaan näistä kirjoittajista kehtais laittaa ite tarjoilut pystyyn! Miettikää nyt vähän.
Mun mielestä olis ihan ok, jos tosiaan ei pidennä sitä vanhempainiltaa vaan kahvit juodaan keskustellessa. Ymmärrän jos keittiötä ei saa käyttää, ni se hankaloittaa, mutta ei se nyt niin ihmeellistä se tarjoilun järjestäminen muutoin ole. Oon ite yksikseni järjestänyt useamman kerran yli 30 hengen kahvittelut muun työn ohessa. Moni täällä saa sen kuulostamaan joltain uroteolta suurinpiirtein. Kahvia keitetään termareihin valmiiksi ennen tilaisuuden alkua ja pahvimukit, sokerit ja maidot laitetaan esille. Ja pistää vaikka joitain kaupan keksejä ja mehua lapsille.
Jos mä pystyn järkkäämään ne yksin yli 30 hengelle (samalla kun teen muita töitäni), niin eiköhän se onnistu isommallekin porukalle kun siinä on useampi opettaja laittamassa.
Älkää nyt liioitelko, se on vaan kahvitarjoilu.
Just. Mamma pistää vaan omat kahvitarjoilut pystyyn ja leipoo nisut muillekin, eikä valita siellä! Voi tätä uusavuttomuutta! Tuot vaan ap kotoa termarin ja pullat ja pistät kahvitarjoilut vanhempainillassa pystyyn! :D
Ihan niinku kukaan näistä kirjoittajista kehtais laittaa ite tarjoilut pystyyn! Miettikää nyt vähän. Mun mielestä olis ihan ok, jos tosiaan ei pidennä sitä vanhempainiltaa vaan kahvit juodaan keskustellessa. Ymmärrän jos keittiötä ei saa käyttää, ni se hankaloittaa, mutta ei se nyt niin ihmeellistä se tarjoilun järjestäminen muutoin ole. Oon ite yksikseni järjestänyt useamman kerran yli 30 hengen kahvittelut muun työn ohessa. Moni täällä saa sen kuulostamaan joltain uroteolta suurinpiirtein. Kahvia keitetään termareihin valmiiksi ennen tilaisuuden alkua ja pahvimukit, sokerit ja maidot laitetaan esille. Ja pistää vaikka joitain kaupan keksejä ja mehua lapsille. Jos mä pystyn järkkäämään ne yksin yli 30 hengelle (samalla kun teen muita töitäni), niin eiköhän se onnistu isommallekin porukalle kun siinä on useampi opettaja laittamassa. Älkää nyt liioitelko, se on vaan kahvitarjoilu.
mun hoitamista tarjoiluista.:) Vaikka onkin nopeasti järjestettyjä.
Kuka ostaa ne mukit, maidot, sokerit, keksit ja sen kahvijauheen? Ja maksaa; kerätäänkö kolehti? Missä kahvi keitetään, jos keittiötilat ovat kiinni - joku tuo keittimen kotoaan ja se isketään pistorasiaan luokassa?
Käyhän se niinkin. Mutta *ihan* vaivattomaksi en silti sanoisi.
Kyse ei ole avuttomuudesta, vaan siitä, onko hässäkkä kuitenkaan sen kolmen vartin arvoinen.
kyllä kehtaisi odottaa, että OPETTAJA ne kahvit keittää. Edes useampi opettaja (missä luokan vanhempainillassa on läsnä useampi opettaja?).
ja vaikka oletettais että vain puolet vanhemmista tulee paikalle, on se silti se 400 aikuista. KJa päälle ne 20 opettajaa, niin aika monelle saa keittää. Meillä ei myös voi käyttää keittiötä, kotitalousluokkaa kyllä. Se on tosin yli 100 metrin päässä jumppasalista, eri siivesrä.
Mutta kyllä näppärä mamma, varsinkin kotiäiti tän hoitaa. Me työssäkäyvät voidaan tulla sit valmiille, koska mä en kyllä pystyis alle tunnissa tuota hoitamaa. Ja sen verran aikaa mulla olis työpäivän ja työmatkan jälkeen....
Oon toimistossa töissä ja just joku aika sitten seurasin kahta peräkkäisinä päivinä järjestettyä palaveria vähän niinkuin sivullisena. Eka palaveriporukka koostui pääosin naisista (sihteereitä) ja voitte uskoa et kaikki kahvit ja pullat ym. oli viimeisen päälle! Ihan niinkuin se kahvitauko olis ollut koko palaverin pointti. Porukkaa oli jotain 15-20 ja näistä viitisen naista vöyhkäs kahvitarjoilun kanssa hiki päässä. Oli tosi koomista seurata sitä sivusta. Hirveä stressi ja homma oli selvästi suunniteltu aika tarkkaan etukäteen. Koko homma suurin piirtein levis käsiin, kun yks pyysi makeutusainetta sokerin sijaan eikä sitä oltu otettu huomioon.
Noooo, toisena päivänä tupa täytty vajaan 15 hengen (pääsääntöisesti) ukkoporukasta. Ukot palaveeras pitkän aikaa ja sit joku päätti että keitetäänkin kahvit ja yks meni laittoi kahvin tippumaan > kahvi termariin ja toinen pannu tippumaan. Joku toi mukit jostain ja se etsi sokerit ja maidot joka niitä tartti. HUOMATTAVASTI rennompaa touhua, naurunräkätystä ja kahvin jälkeen ulos tupakalle. Ja ne pahvimukit ja muut jäi muuten niille sijoilleen kunnes joku (lue: minä) keräsi ne seuraavana päivänä roskiin.:)
Pointti on että ainoastaan naiset tekee tästäkin ihan hiton vaikeeta! Hirveä jupina, jos täytyy joku tommonen pikkuhomma tehdä.
Onko nää kaikki vastanneet opettajia vai tunnetteko te vaan ihan mieletöntä myötätuntoa niitä kahvittajia kohtaan, kun ei teille kelpaa se et vanhempainillassa tarjottais kahvia??
Todella kiva oli tällainen yllätys, kun itse tulin suoraan töistä syömättä ja sitten sai tuoretta omenapiirakkaa kahvin kanssa. Myös vanhempaintoimikunnan kokoukseen oli Pk:n johtaja kahvit keittänyt. Kuitenkin päiväkodeissa henkilökunta on kiireistä, mutta haluaa panostaa juttuihin.
Kyllähän töihinkin aina välillä joku leipoo jotain. Miksei sitten vanhempainiltaan?
Itse olen myös ollut järjestämässä urheiluseuran buffetteja, ja tekemistä niissä on, mutta usein se johtuu vain sekoilusta ja häsläämisestä. Noin 25 hengen tarjoilut tekee melko vaivattomasti: keittää kolme kannullista kahvia ja ostaa vaikka kauppareissun yhteydessä pari pullapitkoa tai ison pussin keksejä.
olla ilman kahvia sitä aikaa minkä vanhempainilta kestää.