1 V. synttärien pikku paniikki
Hei supermammat,
Ensi sunnuntaina on 1 v. synttärit ja olemme juuri muuttaneet. Asunto on vielä kaaos, mutta juhlia täytyy. Kun haluais olla hyvä äiti, niin tietysti pitäis kakku tehdä itse. Mietin tässä, kannattaako kokeilla marsipaanipäällistä kakkua, kun en oo koskaan tehnyt sitä itse? Onko se vaikea?
Vai voisko ostaa kakun kaupasta? Onko muita, jotka ei oo ite väsänny kakkua 1v. synttäreille?
Kommentit (14)
Tuossa tilanteessa on varmaan muutenkin hommaa, joten osta konditoriasta kakku tai jos on paljon lapsivieraita, tarjoa jäätelökakkua.
Tein muuta särvintä itse.
Ihan jees. Minun ei tarvitse päteä itsetehdyllä kaikessa.
Mutta mitään Prisman kakkua en ostanut, vaan hyvästä ja perinteikkäästä leipomasta pk-seudulla.
Tein muuta särvintä itse.
Ihan jees. Minun ei tarvitse päteä itsetehdyllä kaikessa.
Mutta mitään Prisman kakkua en ostanut, vaan hyvästä ja perinteikkäästä leipomasta pk-seudulla.
mulle maistuu niin kaupan, leipomon kun itse tehdytkin kakut
itse tehty kakku muuton yhteydessä tai muutenkaan ei ole mikään mittari
marsipaanikakusta ei oo kokemusta, olen tehnyt vaan kerma- ja kinuskipäällysteisiä
Heh, vai hyvä äiti:) Eiköhän se ite tehty kakku oo lähinnä yritys tehdä vaikutus vieraisiin. Ite oon kerran leiponut itse 1-vuotiskakun (aivan hirveä) ja 2 kertaa oon ostanut valmiin.
Kiitos vastauksistanne äidit! Taidan lähteä huomenna konditoriaan tilaamaan kakkua!!! Eiköhän sekin hyvälle maistu. Kaikenlaisia hassuja sitä miettii =)
Heh, vai hyvä äiti:) Eiköhän se ite tehty kakku oo lähinnä yritys tehdä vaikutus vieraisiin. Ite oon kerran leiponut itse 1-vuotiskakun (aivan hirveä) ja 2 kertaa oon ostanut valmiin.
ei se yksivuotias ymmärrä onko kakku äidin leipomaa vai kaupasta joten äitiyden takia ei tarvitse miettiä. Ja aikuiset ihmiset ymmärtävät kyllä miksi joku pienen lapsen kanssa vasta muuttaneena ei leivo itse kakkua kaiken kaaoksen keskellä...
Kakun tekee itse se, joka haluaa, osaa ja ehtii. Muut ostaa valmiin jostain tai joltain. Siinä ei oo kellään nokan koputtamista, synttärikakun leipomisella ei mitata vanhemmuutta.
Mukavia synttäreitä!
T: haluaa ja osaa, muttei aina ehdi..
Tein muuta särvintä itse. Ihan jees. Minun ei tarvitse päteä itsetehdyllä kaikessa. Mutta mitään Prisman kakkua en ostanut, vaan hyvästä ja perinteikkäästä leipomasta pk-seudulla.
Mulle on tosi tärkeetä saada valmistaa ite kaikki tarjottavat omissa juhlissa tms. Toiselle on tosi tärkeetä päästä pätemään rahalla. Kolmas nauttii kun on kasvattanut itse ruokansa, neljäs....
Mutta hyvyyden tai huonouden mittareita näistä tuskin yksikään on!
kun lapsi on sen ikänen, että osaa kakun tekoon osallistua. Voi olla jo ensi tai seuraavana vuona koristeuapuna tms. Itse muistan miten olin ylpeä kun käytiin yhdessä ostamassa marjat torilta ja sain lopulta asetella ne kakun päälle.
VOi olla että olisi ollut ihan yhtä tyytyväinen siihenkin, jos olisin koditoriassa saanut valita:) Etenkin kun meillä ei koskaan konditorioissa käyty.
Ällöttävintä on itsetehty kakku josta näkee että on lasten kanssa omin pikkukätösin lääpitty ja survottu koristeet ja täytteet :(
En koskisi pitkällä tikullakaan.
T.kondiittori
ps. osta valmis, kaunis ja hygieeninen täytekakku ja tee itse vaikka pullaa.
mutta tyttären 1-vuotissynttäreille en yksinkertaisesti rankan vuoden jälkeen jaksanut alkaa itse väsäämään. Siispä tilasin hyväksi todetusta konditoriasta omien toiveideni mukaisen kakun ja hyvää oli :) Ihan turha kiduttaa itseään kun helpommallakin pääsee. Sittemmin on taas tullut kakkujakin väännettyä kun lapset jo vähän isompia.
Ei tietenkään tarvi väsätä kakkua itse. Ostat valmiin tai ainakin valmiin kakkupohjan. Meillä oli 1 vee synttäreillä muffinsseja valmisseoksista, olikos se Sunnuntai tai jotain. Suklaisia ja suolaisia, joihin vähän koristeita päälle ja hyvältä maistui.
Marsipaanista en tiedä, mutten kokeilisi sun tilanteessa kun helpommallakin pääsee. =)