Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään muun mielestä tämä lakkoilu tällaisessa taloustilanteessa täysin naurettavaa?

Vierailija
13.04.2010 |

Olenko ainoa jonka mielestä nyt ei ole sopiva hetki vaatia lisää palkkaa tai irtisanomisturvia tmv?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt alkaa olla niin huono homma että maahanmuuttajat vain tekee. Mutta kyllähän se joillekin sopii, että siivous- ja kauppakassahommat ja bussikuskin ajot menee huonopalkkaisina ulkomaalaisille. Ulkomailla myös teurastamoissa siirtolaismiehitys, tuleeko milloin Suomeen sekin?

Vierailija
22/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta missään ei puhuta niistä järjettömyyksistä, joita työnantajapuoli vaatii. Viimeksi meidän alalla työnantajapuoli vaati, että 8 tunnin työpäivän voisi pilkkoa osiin. Olistko sinä valmis olemaan töissä vaikkapa 9-11 ja sitten 14-19 ilman lisäkorvausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palkka pitäisi miettiä silloin kun alalle menee. Yleensäkin ihmisten pitäisi miettiä sitä työn mielekkyyttä ensisijaisesti, siellä töissä joutuu kuitenkin aika suuren osan elämästä olemaan. Lisäksi 50 vuoden aikana rahan arvo muuttuu ja se täytyy korjata yleisindeksin mukaan. Myös työnkuva muuttuu 50 vuodessa todella paljon. Työtehtävät saattavat olla ihan täysin erilaiset vanhana, kuin silloin nuorena opiskelijana. Asumiskustannukset nousevat, lapsia tulee lisää, bensan hinta kallistuu jne. Ei se elämä niin yksioikoista ole!

Vierailija
24/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajilta työntekijälle?

Kannattaa muistaa, että yrityksessä työn tekee TYÖNTEKIJÄ ja hyödyn saa aina YRITYS. Yritys ottaa työntekijän tekemästä työstä VÄLISTÄ VOITTOA ja maksaa työntekijälle palkan tämän tekemästä työstä.

Vierailija
25/26 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkata työntekijää ja maksaa tälle työstä palkkaa niin silloin voi aina tehdä ne hommat itse.

Palkka ei ole hyväntekeväisyyttä työntekijä puolelta ja työntekijä tekee sen tuloksen firmaan.

Vierailija
26/26 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä asialla ole mitään tekemistä hyväntekeväisyyden kanssa.

Itse teen hieman erilaista viikkoa yrittäjänä kuin työntekijäni ja minulle jää palkaksi vähemmän vuodessa kuin osa-aikaiselle työntekijälleni.

Ja kuka käskee tehdä, ei kukaan! Itse olen valinnut tieni ja en valita.

Voitot ovat työntekijäni sekä myös MINUN ansiotani.

Ette varmaan tule ajatelleeksi, että jos palkat tätä vauhtia nousee, mitä ne ovat nousseet nyt parissa vuodessa, niin todennäköisesti teen jatkossa itse vieläkin enemmän töitä ja osa-aikaiseltani joudun niitä tunteja sitten vähentämään.

Tämä tarkoittaa vain sitä, että minäkin haluan elättää perheeni kuten joku muu "kaupan kassa".

Olen ollut ylpeä siitä, että olen voinut antaa yhdelle työntekijälle osa-aikaisen työn, joka kuitenkin 4pv vk à 8h/pv sekä sesonkiaikoina parille muullekin.

Mutta siis summa summarum, kun palkat nousee, niin varsinkin pienyritykset alkavat vähentää työntekijöitä tai ainakin tunteja ja kohta on työttömiä taas paljon...

-Yrittäjä, pien-sellainen, 11vuotta-

Jos pienyrityksellä ei ole varaa palkata työntekijää ja maksaa tälle työstä palkkaa niin silloin voi aina tehdä ne hommat itse. Palkka ei ole hyväntekeväisyyttä työntekijä puolelta ja työntekijä tekee sen tuloksen firmaan.