Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö puuttua vai pitää vaan huoli omista asioistaan?

Vierailija
11.04.2010 |

Minulla on ystävä joka asuu aivan kaameassa talossa ja aivan kaameassa siivossa. Joka paikassa on tavaraa, vaatetta, lehtiä, leluja niin ettei mahdu kulkemaan.

Tämän johdosta koko perhe nukkuu yhdessä ja samassa huoneessa. Eli siis isä, äiti, perheen 10-vuotias tytär ja 8-vuotias poika.

Ja tiedän että isä ja äiti (siis ystäväni) harrastavat makuuhuoneessa seksiä lähes joka yö (seksi on miehelle pakkomielle, tästä ystäväni on usein puhunut, hänen on pakko saada lähes joka yö) ja joskus sessiot saattavat kestää toista tuntia. Tiedän näistä koska olen paljon asioista ystäväni kanssa jutellut koska näihin liittyy muutakin.

Olen myös yrittänyt puhua siitä ettei lasten enää ole hyvä nukkua heidän kanssaan mutta ystäväni suuttui niin että oli 3 kuukautta puhumatta koska leimasin hänet kuulemma huonoksi äidiksi.

Mutta pitäisikö asiaan puuttua esim. nimettömänä neuvolan kautta tms.? Vai antaa vaan olla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko aivan varma, että harrastavat näitä sessioita makuuhuoneessa lasten ollessa siellä?

Vierailija
2/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään vaikuttaa siltä, että isukilla on pakkomielle seksin lisäksi siihen että lapset sen mahdollisesti näkevät ja kuulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli makuuhuoneessa. Tästäkin olemme puhuneet ja olen sanonut että eikö sitä voisi harrastaa muualla MUTTA MUUALLA EI MAHDU eikä varmaan edes voi kun on niin likaista :(

Vierailija
4/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon pitäisi jotenkin puuttua!

Vierailija
5/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suuret lapset heräävät varmasti seksin ääniin ja osaavat olla ilmaisematta sitä. Lapset eivät saa nähdä vanhempien välistä seksi, jos vanhemmat tahallisesti harrastavat seksiä lasten nähden, se on rikos.

Ottaisin välittömästi yhteyttä lastensuojeluun.

Vierailija
6/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suuret lapset heräävät varmasti seksin ääniin ja osaavat olla ilmaisematta sitä. Lapset eivät saa nähdä vanhempien välistä seksi, jos vanhemmat tahallisesti harrastavat seksiä lasten nähden, se on rikos.

Ottaisin välittömästi yhteyttä lastensuojeluun.

Vierailija
7/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä sama perhe josta Naikkareissa nimimerkki ruoska kertoilee aina välillä?

Vierailija
8/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että koti on siivoton kertoo siitä, että kaikki ei ole kunnossa.

Itse ottaisin ehdottomasti yhteyttä. Olethan tietoinen, että lastensuojelulain mukaan JOKAISELLA ON VELVOLLISUUUS ilmoittaa sossuun, mikäli EPÄILEE lapsen olosuhteissa olevan jotain, mikä vaarantaa normaalin kasvun ja kehityksen!!!

Vierailija
9/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään rikollista. Ei tästä ole kovin kauaa kun koko perhe nukkui samassa huoneessa aina. Itse olen nukkunut vanhempieni makuuhuoneessa 12-vuotiaaksi, eipä tullut mieleenkään että lastensuojelulla olisi ollut siihen puuttumista.

Vierailija
10/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt mietit vasta pitäisiköhän jotenkin puuttua.

Nyt ilmoitat huolesi HETI lastensuojeluun. Ei tuo ole terve kasvuympäristö lapsille. Ei kenenkään lapsen kuulu nähdä/ olla samassa huoneessa, jossa vanhemmat harrastavat seksiä!!! Se on lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ja koska sinä siitä tiedät, on sinulla myös velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus!

Pahaa tekee kun ajattelen lasten ahdistusta. Eivät he voi, eikä osaa vaatia itselleen sitä rauhaa mitä tarvitsisivat. Sinä voit olla lapsille se "pelastaja", joka vapauttaa tuosta ahdistavasta tilanteesta. Kun teet ilmoituksen ja kerrot lastensuojelulle kaiken mistä olet huolissaan...olet osasi tehnyt ja todennäköisesti lapset kiittäisivät jälkeenpäin sitä joka pisti pyörät pyörimään tilanteen parantamiseksi.

Tsemppiä! Ajattele, että pelastat mieluummin kahden viattoman lapsen elämän kuin, että murehdit ystävyyssuhdettasi. Lasten elämä painaa vaakakupissa niin paljon enemmän.

Vierailija
11/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut tai nähnyt vanhempiaan siinä puuhassa?

Ehkä ne joiden vanhemmat ei sitä tehneet...

Vierailija
12/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ON SINUN VELVOLLISUUS.

lapset joutuvat asumaan lian,saastan ja paskan keskellä,ja lisäksi melkein joka yö olemaan äidin ja isän nussimisen "välikappaleena". tuon ikäiset lapset,ja joutuvat tuollaisen tilanteeseen jatkuvasti mukaan!

ei niistä terveitä kasva,jollei asiaan joku puutu.

teet ilmoituksen heti huomenna. lapsille apua.

Vierailija
13/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat harrastavat seksiä. Kuin jos lapset tietävät jo nukkumaan mennessä, että taas tänä yönä vanhemmat rytkyttävät metrin päässä kaksi tuntia. Se on lasten mielestä pelottavaa, ahdistavaa, likaista, omituista, Tuon ikäiset voi vielä luulla, että isä vahingoittaa tarkoituksella äitiä...äänet on ahdiatavia, pelottavia...ja jos lapset ovat hereillä...niin ovat muuten varmasti ahdistuksesta jäykkänä sängyssään...eikä taatusti uni tule.

Järkyttävä millaisissa olosuhteissa lapset joutuvat elämään. Voi kun ap. tekisi ilmoituksen mahd. pian.

Vierailija
14/26 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen vielä kerrot tuon seksin harrastamisen lapsein kanssa,niin kyllä kuule asioita alkaa joku hoitaa kuntoon,että lapset saavat mahd. normaalin kasvuympäristön.

Vierailija
15/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suuret lapset heräävät varmasti seksin ääniin ja osaavat olla ilmaisematta sitä. Lapset eivät saa nähdä vanhempien välistä seksi, jos vanhemmat tahallisesti harrastavat seksiä lasten nähden, se on rikos. Ottaisin välittömästi yhteyttä lastensuojeluun.

Tällaisesta oli puhe kerran yhden psykologin kanssa ja hän käytti termiä "insestinen". Kyseessä EI siis ole varsinainen insesti, mutta kuitenkin vanhemmat sekoittavat lapset omaan sukupuolielämäänsä ja se on väärin.

Ei ole vaarallista jos lapsi joskus yllättää vanhempansa rakastelemasta. Sattuu varmaan kaikissa perheissä :)

Miksi ystäväsi on noin alistunut miehelle, miksi on niin sotkuista, miksi he elävät noin? Miksi pelkäät ystävän suuttumusta? Lapsia kai tässä pitäisi ensisijaisesti ajatella.

Vierailija
16/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa joku valitteli lapsen yökyläkaverin paskaista kotia ja äänekästä seksin harrastusta??

Vierailija
17/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se ei tule kenenkään tietoon KOSKAAN kuka sen on tehnyt?

Vierailija
18/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille isälle suoraan ja sano et helvetti jos ei tois sextailu lopu niin sä varmasti otat yhteyttä sossuun... Mä muistan ku mun mutsi oli yh ja paneskeli ties kuinka usein jonku sen hetkisen miesystävän kera VIEREISESSÄ HUONEESSA ja mua kuvotti ne äänet ja "kostin" sen pöllimmällä aina mutsin lompakosta sillä aikaa rahaa.. koskaan en siitä jäänyt kiinni, vaan mutsi luuli et olikin käyttänyt jo ne rahat tms... no nyt on 3 lapsen äiti itse ja tosi hyvät välit mutsiin yms.. normaalia elämää vietän kyllä... mut joo kuvottaa ajatus et jotku mutsin aktit oisin nähny joka ilta...

Vierailija
19/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä, kuka on valmis heittämään ensimäisen kiven ja onko täydellinen.

Tuollainen käytös kumpuaa huonosta lapsuudesta ja ihminen ei osaa olla parempi. Häntä pitää ymmärtää ja antaa asian olla. Ihminen ei voi käytökselleen mitään, koska kaikki on peräisin hänen omasta lapsuudestaan, missä ei saanut kokea tunteita.

Kukkahattutädit on aina ymmärtäneet murhaajaakin paremmin kuin uhria, vaikka se uhri olisi lapsi.

Vierailija
20/26 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä sama perhe josta Naikkareissa nimimerkki ruoska kertoilee aina välillä?

Ja muuten,

Aika jännä että tällainen asia mikä oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalia on nykyään rikollista. Ei tästä ole kovin kauaa kun koko perhe nukkui samassa huoneessa aina. Itse olen nukkunut vanhempieni makuuhuoneessa 12-vuotiaaksi, eipä tullut mieleenkään että lastensuojelulla olisi ollut siihen puuttumista.

"muutama vuosikymmen" sitten seksuaalikulttuuri oli hieman erilaista, silloin tapana ei ollut harrastaa seksiä niin usein (koska ehkäisyä ei ollut) eikä varmaankaan myös parin tunnin sessioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän