Mies yrittää viedä lapseni! Apua!
Asumme asumisoikeusasunnossa avoliitossa. Meillä on 2 pientä lasta. Mies on viikot kotona, lapset eivät ole olleet ikinä hoidossa. Minä käyn viikolla päivätyössä ja hoidan kaikki viikonloput ja pyhät lapsia kotona.
Nyt tuli ero ja mies pakottaa minut muuttamaan pois ilman lapsia. Hän ei suostu laittamaan lapsia päiväkotiin missään nimessä, koska on vapaa itse hoitamaan viikot. Minä saisin lapset hakea itselleni viikonlopuiksi.
Lähtisin mielelläni vaikka heti tänään jos olisi normaali yhteishuoltajuus eli viikko ja viikko. Minun viikollani lapset olisivat päiväkodissa päivät ja hänen viikollaan hän hoitaisi kotona.
Voiko minut heittää ulos yhteisestä kodista ja määrätä mielivaltaisesti hoitovuorot?!
Olen todella ahdistunut ja alakynnessä ja ilmapiiri kotona on mitä on. Emme ole missään puheväleissä.
Onko se lapsen etu että äiti muuttaa pois ja isä hoitaa lapset kotona siihen saakka kun menevät kouluun?
Mitä voin tehdä? En pysty yksin maksamaan tätä asuntoa eli tähän en voi jäädä yksin asumaan, hänellä rahat riittää jäädä tähän. Jos muuta pois ja kiista menee oikeuteen asti olen heikoilla koska lapset jää ensisijaisesti syntymäkotiinsa.
Apua!
Kommentit (94)
Älä vaan anna arkeen lapsiasi isälle, koska silloin isä on vahvoilla. Vaikka isä olisi kuinka hyvä, niin silti taistelisin lapsistani. T. Edellisen kirjoittanut.
merkitys lapsilla ja heidän hyvinvoinnillaan mielestäsi on? Vai onko mitään? Onko kyse vain aikuisista ja heidän valtataistelustaan? Onko itsekäs äiti mielestäsi hyvä äiti?
Biologia hoitaa sen puolen, että äidit taistelevat lapsistaan kaiken voimin. Äidin rakkaus on niin iso ja siihen kuuluu se, että ei luovu lapsistaan.
Monet isät ovat hyviä isiä ja silti eron tullen äidit vievät lapset.
Tämä on kylmä totuus.
En halua olla hyvä äiti jättää erossa lapsia isälle, en tekisi sitä koskaan.
Oman rakkauteni lapsiin asetan ykkössijalle, niinkuin kautta aikojen äidit on tehneet.
Tämä on vain faktaa normi elämästä.
Jos se tekee minusta huonon äidin, niin tehkööt.
Mailma on täynä näitä huonoja äitejä, jotka vievät hyvältä isältä lapset.
Mulle on muutama eronnut äiti sanonut, että eivät olisi koskaan luopuneet lapsistaan, vaikka isä on ollut hyvä isä.
Enpä usko, että teistä kukaan suostuisi luopumaan lähivanhemmuudesta lapsen edun vuoksi.
Pelkät tilastot jo puhuu sen puolesta, että olen oikeassa.
Olen vain ainut rehellinen tässä porukassa.
viikonloppuja?? Taas näitä 'minä-minä-mimä-ihmisiä'!
En tunne kovin monia äitejä, joilla olisi säännöllisiä lepoviikonloppuja lastenhoidosta...
että missään aikasemmassa viestissä ei puututtu siihen että sinulla ei olisi yhtäkään vapaata viikonloppua, vaan pitävät hyvänä järjestelynä että lapset viikot isällä ja viikonloput sinulla.
Normaali ero ja tapaamisjärjestely niin jää myös vapaita viikonloppuja lähivanhemmalle. Toki saa vapaan hoidettua itselleen kun vie lapset hoitoon, mutta eikä lasten isällekin kuuluisi oikeus viettää myös viikonloppuja lasten kanssa. Ja työhön on turha hänen vedota, se on järjestelykysymys.
Älä lamaannu, hanki itsellesi oikeusapua ja heti!
lisäys vielä alkuperäiseen että mies on töissä siis kaikki viikonloput ja pyhät.
toisin päin, jokainen huutaisi, kuinka itsekäs isä on, kun yrittää tunkea lapsia päiväkotiin, vaikka toinen vanhempi olisi kotona, ja valmis heitä hoitamaan.
Eli ymmärrän täysin miehesi kannan, ja olen sitä mieltä, että teidän kannattaisi toimia niin, että mies hoitaa lapsia kotona, mutta sinä saat tapaamisia arki-illoillekin+joka toinen viikonloppu.
Lasten kannalta huomattavasti inhimillisempi ratkaisu, kuin se, että sinä itsekkäästi raahaat heitä päiväkotiin joka toinen viikko huvin vuoksi.
Haen tällä sitä, että onko teillä mennyt jo kauemmin huonosti vai tuliko eropäätös nopeasti? Luuletko, että esim. perheneuvola tms. taho voisi auttaa teitä, kun pääsisitte puhumaan tilanteesta.
Anteeksi, että näin aloitin, mutta kuulosti niin hyvältä, että isä on halunnut ja voinut hoitaa lapsia kotona. Josko tilanne olisi vielä sittenkin pelastettavissa :)
Olisko teillä mahdollista sitten asua suht lähekkäin ja isä silti voisi hoitaa lapsia, hakisit heidät sitten hänen luotaan? Toisaalta, en ymmärrä miksei mies suostuisi tuohon, että lapset olisi sinun viikollasi päiväkodissa.
Tsemppiä joka tapauksessa ja toivon, että asiat kääntyy parhain päin.
Jos on kerran tähänkin asti vastannut lasten arjesta niin mitä sitä muuttamaan.
Sinä olet sitten jatkossa se etävanhempi. Ja ei todellakaan ole lasten etu, ainakaan pienten lasten, ravata kahden kodin väliä vuoroviikoin. Huh mitä idioottiäitejä!
huonosti on mennyt pidemmän aikaa ja ei tämä tästä korjaannu. Olisinhan minä varmaan lähtenyt ajat sitten jos mies olisi normaalissa päivätyössä ja lapset hoidossa...
Ensinnakin se on lapsenne, eika lapsesi. Toisekseen, miksi lapset eivat voisi olla paivia isansa kanssa, kun et kuitenkaan voi itsekaan viettaa aikaa heidan kanssaan silloin? Tuohan on ihan unelmatilanne, helpompaa teille kaikille. Vietat sitten toiden jalkeen iltasella aikaa heidan kanssaan, keksitte jonkun kivan harrastuksen tms. ja isa saa vahan omaa aikaa.
noin itsekäs kuin ap. on, ja vielä omien lastensa kustannuksella????
Ihan oikeasti?
Mitenkäs ap. oli ajatellut, että ne isäviikon viikonloput hoituu? Että lapset on silloin jossain toisessa hoitopaikassa, kun isänsä on töissä?
Miten voi olla, ettei lasten oma äiti näe, miten upeasti tilanne VOISI erosta huolimatta mennä: lapset saa olla arjet isän kanssa ja viikonloput
ja pyhät äidin kanssa, eikä mitään heittopussina kodista toiseen viikon välein, vaikkei oma vanhempi pystykään silloin hoitamaan???
Kuka vanhempi ihan oikeasti vie Pienet lapset mieluummin päiväkotiin, kuin antaa heidän olla oman vanhemman kanssa, ihan kiusallaan?
Kuvottavaa ap.
nämä lapset kuuluvat aivan selvästi isän hoitoon. Niin se vain on.
Lapsilla säilyy eron jälkeen koti ja arkirytmi. Tuohan on ehdottomasti lasten etu.
Sinun ehdotuksesi on itsekäs, ajattelet ainoastaan mitän sinä haluat.
Erotessa kuitenkin pitäisi ajatella sitä, miten lapsille olisi parasta.
vaikkei ehkä aviomiehenä ollutkaan sinulle sopiva. Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että lastenne olisi parempi olla sinun luona joka toinen viikko ja samalla mennä päiväkotiin, kun heidän isä voisi hyvin hoitaa heidät kotona. Kuulostaa siltä, että sinulle jäisi kuitenkin viikonloput ja juhlapyhät, jos miehesi tekee silloin töitä. Minusta vanhempia pitäisi kohdella erossa lasten suhteen tasapuolisesti, eikä automaattisesti olettaa, että lapset muuttavat äidin mukana. Mikäli tilanne olisi toisinpäin, eli sinä olisit ollut lastenne kanssa päivät ja nyt mies vaatisi poismuuttetuaan, että haluaa lapset joka toinen viikko itselleen, vaikka se tarkoittaisi lasten viemistä päiväkotiin. Tällä palstalla haukuttaisiin kyseinen mies aivan lyttyyn.
teidän tapauksessa lasten paras ja minä aikoinaan mietin nimenomaan lasten parasta kun erosimme. Olen siis etä-äiti nykyään eikä minulla ollut mahdollisuutta ostaa miestä ulos talostamme enkä halunnut repiä lapsia tutusta kodista, vaihtaa hoitopaikkaa jne. Meillä lapset jäivät isälle yhteisestä päätöksestä ja minä olen tavannut heitä arkisin illalla ja sen lisäksi ovat minulla 2-3viikonloppua kuukaudesta.
Erityisesti, jos on kyse pienistä lapsista niin en kyllä missään nimessä suosittele vuoroviikkosysteemiä.
Miksi et voi jättää lapsia isälle ja antaa tämän hoitaa heitä viikolla kuten tähänkin asti ja sinä näkisit heitä arki-iltaisin ja sitten viikonloput olisivat sinulla. Miksei tämä käy sinulle, en ymmärrä???
Terv. yks etä-äiti
Minä tekisin niin, että hommaisin asunnon ihan läheltä ja sitten esim. joka toinen viikko hakisin lapset töistä päästyäni omaan kotiini.
Jos on kerran tähänkin asti vastannut lasten arjesta niin mitä sitä muuttamaan.
Sinä olet sitten jatkossa se etävanhempi. Ja ei todellakaan ole lasten etu, ainakaan pienten lasten, ravata kahden kodin väliä vuoroviikoin. Huh mitä idioottiäitejä!
Huh huh mitä tekstiä aikuiselta ihmiseltä! TOIVON TODELLA ettei tunneta..
Miten sä VOIT polkea ja haukkua toista kun muutenkin elämässä hankalaa.!!!!!!!
Aikuistu ja hanki elämä. Sinä säälität minua!
Ja ap, älä noteeraatuollaista.
asiasta päättää. Lastenvalvojan luo kirjallinen sopimus tekemään, mars.
Mutta musta lasten kannalta paras ratkaisu olisi, että lapset tosiaan viettäisivät arkensa isänsä kanssa ja viikonloput ja pyhät sun kanssa ja ehkä jokusen arki-illan.
(jännä työ miehelläsi jos on kaikki viikonloput aina töissä, samoin kaikki pyhät, mut ei arkena ollenkaan)
Tuleeko tämä miehen työkuvio aina jatkumaan tällaisena?
sopimuksen. Lastenvalvoja ei ole mikään tuomari. Tämäkin kannattaa ehkä ottaa huomioon, ennen kuin marssit sinne lastenvalvojalle.
viikko/viikko-systeemiä eikä etenkään niin, että joka toinen viikko on pk ja joka toinen ei. Lapsi tarvitsee jatkuvuutta ja heidän kasvettuaan voidaan ajatella tuollaisia järjestelyjä. Sitä ennen on vanhempien laitettava tunteensa syrjään ja ajateltava asiaa lasten vinkkelistä. Kun lapset menevät kouluun on heille entistä enemmän etua siitä, että kotona on vanhempi odottamassa pientä koululaista. Asunnot lähekkäin ja joustavuutta peliin, niin kaikki menee parhain päin. Lasten pitää kuitenkin voida säilyttää edes kotinsa ja arkirytminsä.