Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää viedä lapseni! Apua!

Vierailija
10.04.2010 |

Asumme asumisoikeusasunnossa avoliitossa. Meillä on 2 pientä lasta. Mies on viikot kotona, lapset eivät ole olleet ikinä hoidossa. Minä käyn viikolla päivätyössä ja hoidan kaikki viikonloput ja pyhät lapsia kotona.

Nyt tuli ero ja mies pakottaa minut muuttamaan pois ilman lapsia. Hän ei suostu laittamaan lapsia päiväkotiin missään nimessä, koska on vapaa itse hoitamaan viikot. Minä saisin lapset hakea itselleni viikonlopuiksi.

Lähtisin mielelläni vaikka heti tänään jos olisi normaali yhteishuoltajuus eli viikko ja viikko. Minun viikollani lapset olisivat päiväkodissa päivät ja hänen viikollaan hän hoitaisi kotona.

Voiko minut heittää ulos yhteisestä kodista ja määrätä mielivaltaisesti hoitovuorot?!

Olen todella ahdistunut ja alakynnessä ja ilmapiiri kotona on mitä on. Emme ole missään puheväleissä.

Onko se lapsen etu että äiti muuttaa pois ja isä hoitaa lapset kotona siihen saakka kun menevät kouluun?

Mitä voin tehdä? En pysty yksin maksamaan tätä asuntoa eli tähän en voi jäädä yksin asumaan, hänellä rahat riittää jäädä tähän. Jos muuta pois ja kiista menee oikeuteen asti olen heikoilla koska lapset jää ensisijaisesti syntymäkotiinsa.

Apua!

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isä voi juuri koskaan olla äidin tasolla. Ymmärrän ap:ta.

Vierailija
2/94 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle. Mun on vaikea ymmärtää, kuka nainen pystyy niin rationaaliseen ajatteluun, kun oma jälkikasvu on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajua tuota miten ison osan mielestä äidin tulisi kokonaan luovuttaa lapset isälle, itse saada korkeintaan viikonloput lasten kanssa? Siis äitihän käy normaalissa arkityössä, 8 tuntia päivässä, käsittääkseni vielä päivätyönä? Isä on siis tämän ajan lasten kanssa, kaiken muun ajan äiti hoitaa lapsia pääsääntöisesti. Eli tähän mennessä äiti on työskennellyt 8 tuntia päivässä ja hoitanut kotia/vastannut lapsista 16 tuntia päivässä. Plus viikonloput, jotka äiti on siis lapsista päävastuussa 24/7. Näin siis käsitin ap:n aloituksen.

Nyt kun näppärästi laskemme viikkotunnit, saan minä niin, että äiti työskentelee 40 tuntia viikossa ja vastaa lapsista 128 tuntia viikossa. Isä vastaa lapsista nyt sen 40 tuntia viikossa, työskentelee 24 tuntia viikossa ja pelaa koneella ja juo kaljaa 104 tuntia viikossa??

Ja äitikö tässä on lusmuillut?

On toki hienoa, että isä haluaisi hoitaa lapset kotona, ja eron tullessa loogisin systeemi on tosiaan viikko-viikko systeemi. Tällöin mielestäni isä voi omalla viikollaan itse päättää meneekö lapset tarhaan, vai ovatko isän kanssa kotona. Vastaavasti äiti voisi tulla sen verran vastaan, että antaisi isän hoitaa lapsia työpäivän ajan myös äitiviikolla? Toisaalta tuon ikäisten lasten olisi hyvä olla ainakin pari päivää viikosta jo tarhassa.

Olettepa te ihmiset tosiaan pikkusieluisia, äitikö tässä nyt on hirviö, kun haluaisi tasapuolisesti saada oikeuden omiin lapsiinsa (ja lapsille äitiinsä) vaikka onkin syyllistynyt työttömien av-mammojen perisyntiin TYÖNTEKOON. Voi jeesus.

Vierailija
4/94 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti ei ole lapsille kaikki kaikessa. Isä on myös vanhempi. Jatkuvuus on tärkeää, ja tässä tilanteessa sitä tarjoaa isä, ei skitsoileva äiti.

Vierailija
5/94 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla on surkeet tulot (oon vielä kotihoidontuella) niin maksoin miehen ulos aso-asunnosta pankkilainan turvin. Pitkä laina-aika, vaikkei summa iso olekaan. Silleen pärjään. Ja kolmen lapsen yksinhuoltajana saan huiman summan asumistukea, vastikeesta jää maksettavaa alle 200e (asunto on neliö, jossa vastike n. 850e). Että selvitä ensin asioita ennen kuin teet ratkaisuja...

Vierailija
6/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan lasten edun mukaista sekään, että näkisivät äitiään pääasiassa vain viikonloppuisin. Äitiä, joka on kaiket viikot tehnyt perushuolenpidon kotona jne.

Täällä vastailee ihan törkeitä ämmiä (todennäköisesti vain muutama sama koko ajan), nainen kun on toiselle naiselle susi. Älä välitä.

Tsemppiä!

Vierailija
7/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei isä ole viemässä lapsia vaan pitämässä heidät.

Jos saat tapaamiset järjestetttyä kohtuullisiksi niin lasten asuminen isän luona voi olla ihan hyvävaihtoehto. itse tunnen moniakin isiä, joilla lähivanhemmuus tai jopa yksinhuoltajuus. Ei se niin harvinaista ole kuin annetaan ymmärtää.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, joten jos he asuvat isänsä luona olisi viikonloput sulle varmaan ok? neuvotelkaa nyt lastenvalvojan kanssa asia kuntoon

Vierailija
8/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sehän on aso, eli siinä on kynnysraha asunnosta riippuen 10-50K€ ja jos sulla on luottotiedot olemassa niin helposti saat sen verran lainaa jos et muuten siitä puolia saa sille ukolles maksettua.

Lisäksi siinä on kuitenkin halvempi vuokra kuin normi vuokraasunonnossa joten saat varmasti sen maksettua.

Olen sitä mieltä aiemmat viestisi luettuani, että sinä kun olet kodin ja lapset hoitanut työpäiviä lukuunottamatta niin isä voi yhtä hyvin muuttaa muualle. Sitten joko laitat lapset päiväkotiin (joka ei varmasti tee ainakaan huonoa, että oppivat ryhmässä olemaan)tai isä hoitaa heitä edelleen.

Ei todellakaan tarvitse sinun jäädä etä vanhemmaksi.

Nyt jäitä hattuun, älä panikoi vaan laske paperille menot ja tulot, hae tarvittaessa pankista laina (asu asunto riittää vakuudeksi) ja varaa lastenvalvojalta aika. Pidä puolesi, kyllä lapset tarvitsevat sinunkin läsnä oloa.

P.s. millainenkohan siivo siellä asunnossa olisi kuukauden päästä sun pois muutosta jos tosiaan isä ei siivoa ollenkaan :/

Vierailija
9/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle. Mun on vaikea ymmärtää, kuka nainen pystyy niin rationaaliseen ajatteluun, kun oma jälkikasvu on kyseessä.

kyllä vain antaisit. Jos tämä ap:n juttu menee oikeuteen, niin isälle lapset menevät. Isät eivät ole ollenkaan niin huonossa asemassa huoltajuuskiistoissa kuin yleisesti luullaan.

Vierailija
10/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistaan erossa viikot?

Vierailija
11/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen olisi jo koululainen ja kuopus olisi 5v.

Ap aloituksessa oli kysymys siitä, että ap pelkää isän vievän lapset, eikä siitä kumpi on parempi lähivanhempi.

Muutaman vuoden päästä voittekin sitten haukkua ap lyttyyn, kun on huono äiti ja jätti lapset isälleen.

Ap ei ole huono äiti ja hänellä on oikeus taistella lapsistaan, niinkuin isällään.

Ammattilaiset eivät pidä tarhaa huonona paikkana, vaan kehittävänä. Esikoiselle jopa suositeltavaa ja kuopuskin on yli 3v.

Muista että huoltajuudesta ei päätä lasten isä, vaan oikeus.

Älä siis käytä energiaasi taisteluun miestäsi vastaan.

Ero on raastava kokemus ja en todellakaan halua kokea sitä ja taistelua lapsista.

Lapset voi hyvin mennä tarhaan.

Siellä saa kavereita ja tehdään kaikkea kivaa. Monet lapset tykkää olla tarhassa. Varsinkin jo fiskareiden olisi hyvä olla tarhassa.

Pitkitä eroa edes hiukan.

Vierailija
12/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksen omassa lähipiirissäni...

Edellisille vastaajille haluaisin sanoa, ettei äiti aina ole lapsille se parempi hoitaja.

Miehesi on hoitanut lapsia kotona, johon lapset ovat tottuneet. Heillä on selkeä, oma koti ja päivärytmi.

Ero on lapsille aina traumaattinen ja raskas kokemus, jolloin lapsille olisi kaikkein tärkeintä saada pitää edes oma kotinsa.

Jos isä hoitaa lapsia hyvin ja pystyy antamaan heille riittävästi turvaa ja rakkautta, niin olisin ehdottomasti sen kannalla, että lapset jäävät isälle ja saavat tavata sinua viikonloppuisin.

Ennen en olisi ollut näin jyrkkä mielipiteissäni, mutta vastaavaa tapausta vierestä seuranneena ajattelisin vain lasten parasta.

Vierailija
13/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuka on puhunut mitään lähivanhemmasta. Jos lapset on kuitenkin äidillä viikonloput, plus arkipäiviä äidin kotonaoloajasta ja isällä kun äiti töissä ja osan arki-illoista, onhan se yhteishuoltajuus, ei vaan viikko-viikko systeemi.

Niin ja lisäisin että eihän teillä voi viikko-viikko toimia kun isä on viikonloput poissa?

Vierailija
14/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tuo minunkaan mielestä ihan pahalta kuulosta, tuo ratkaisu. Lapset isällä su-illasta pe-iltapäivään, ja sinulla pe-su. Parasta olisi, jos saisit myös esim. ke-iltapäivänä hakea lapset töistä tullessasi ja palauttaa isälle to-aamuna?

Toivon että pääsette johonkin sopuratkaisuun. Erot on aina hirveitä ja joku kaipaa aina, se on fakta. Vuoroviikko toimii vain kun tullaan suht toimeen, ja teidän tapaukseen se ei oikein tunnu isän työn takia sopivan lainkaan.

Vierailija
15/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltava jossakin kirjoilla. Tämä sitten vaikuttaa tukiin ja elatusmaksuihin.

Tässä tapauksessa miehestä tulisi lähivanhempi, ja äiti maksaisi elatusapua, todennäköisesti sen minimin.

Vierailija
16/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Huoltajuudesta ei päätä isä, vaan oikeus. VÄÄRIN. Lapsen huoltajuudesta päättävät vanhemmat yhdessä. Oikeuteen meneminen on vasta viimeinen keino. Kun vanhemmat eivät pysty tekemään päätöstä, yhteiskunta eli oikeus tekee sen heidän puolestaan. Se on kuitenkin melkoista arpomista, jossa yleensä vanhempien välit rikkoontuvat täysin, joten en suosittele sitä kenellekään.

- Elatusavussa on minimi. VÄÄRIN. Vanhemmat voivat täysin vapaasti päättää lapsen elatuksesta keskenään. Mitään minimiä tai maksimia ei ole. Lapsella on oikeus kohtuulliseen elatukseen ja elatusvelvollisia ovat molemmat vanhemmat, mutta miten he sen tekevät, on heidän oma asiansa. Tehty sopimus yleensä vahvistetaan lastenvalvojalla, mutta hänellä ei ole asiassa mitään päätösvaltaa.

Vierailija
17/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että vuokra on 1000e kuussa ja miehelle olisi maksettava vielä 13.000e asomaksu.

on tullut ihan hyviä vinkkejä täällä vaikka ilkeitäkin...

Tää tilanne on vaan niin jäätävä että menee paniikkiin ja lukkoon kun ei tiedä miten lopulta käy. Ei mulla ole todellakaan varaa maksaa tätä asuntoa joten muutettava on.

Se on totta ettei sopimuksia lastenhoidosta voi tehdä kovin pitkäksi aikaa. Ei kai sekään voi olla oikeen että minä hoitaisin lapset kaikki viikonloput niin kauan kuin lapset 18v...

Ei olla ajateltu maksaa elatusmaksuja kumpikaan. Siinä mielessä ei ole rahasta kysymys.

ap

Vierailija
18/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missään aikasemmassa viestissä ei puututtu siihen että sinulla ei olisi yhtäkään vapaata viikonloppua, vaan pitävät hyvänä järjestelynä että lapset viikot isällä ja viikonloput sinulla.

Normaali ero ja tapaamisjärjestely niin jää myös vapaita viikonloppuja lähivanhemmalle. Toki saa vapaan hoidettua itselleen kun vie lapset hoitoon, mutta eikä lasten isällekin kuuluisi oikeus viettää myös viikonloppuja lasten kanssa. Ja työhön on turha hänen vedota, se on järjestelykysymys.

Vierailija
19/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä on töissä? Sinun kanssasi, samoin joka toinen viikko, jolloin isälle jäisi vain joka toinen viikko. Oletko tosiaan sitä mieltä, että lapsille on parempi järjestää kaikki uusiksi vain koska sinä haluat? He joutuisivat hoitoon, muuttamaan eri paikkaan ja vielä kokemaan eron. Asia on kuitenkin mahdollista hoitaa niin pienin muutoksin, että sinä muutat pois. Tottakai se on lapsille parasta ja he ovat teidän yhteisiä lapsianne. Muuta lähistölle niin voit olla lasten kanssa myös arki-iltaisin.

Vierailija
20/94 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta eikä itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän