Mieheni väittää, että kukaan ei petä kännissä "vahingossa"
Puhuin miehelle siitä, että "ruotsinlaivat" ovat siitä pahoja, että silloin voi tapahtua pettämistä. Vahingossa siis. Vain siksi, että on niin kännissä.
Mieheni, iältään 45 v, sanoi että ei takuulla voi tapahtua. Jos on niin kännissä, ettei tiedä mitä tekee, on jo siinä tilassa, ettei naiminen onnistuisi. Eli jos kännipäissään pettää, on sen päätöksen jo tehnyt etukäteen.
Mitä mieltä muut miehet ovat?
Tahdon vielä lisätä, ettei ongelmamme ole pettäminen, eikä miehen juominen. Keskustelu oli hypoteettista, eli miehelläni ei ollut syytä puolustautua mistään.
Kommentit (49)
Vieras ympäristö, uudet tuttavat, iloinen mieli, hiukan alkoholia. Siinä se.
Alkoholin syyttäminen pettämisestä on aika yksiokoista. Osallinen se varmasti on, mutta ei yksin syyllinen.
Minusta vastuullinen ihminen tunnistaa tilanteet joissa saattaa päätyä vieraaseen sänkyyn, myöntää olevansa yhtä altis pettämään kuin kuka tahansa muu, eikä siis tuudittaudu sellaisen en-minä-vain-koskaan-asenteeseen. Suoraan sanoen, en usko että kukaan tai oikeastaan mikään ehkäisee täydellisesti pettämiseltä, mutta itseensä kohdistuva (inho-)realismi ehkä antaa ylimielisyyttä tai lapsellisuutta paremman suojan.
miehesi on oikeassa. Jos menee tilanteisiin ns. kyrpä ensin, juttuja sattuu...
Jos taasen on päättänyt olla uskollinen, koko homma menee eri tavalla.
Vahingossa ei kukaan petä.
( itse olen pettänyt, ihan vaan panoja, ei sen kummempaa )
osa "rikoksista" tapahtuu kännissä. Niin pääasiassa myös pettäminen, onhan siinä syyntakeettomampi. Ei oo ainakaan mulla kertaakaan humalatilan takia jäänyt seisomatta, et ei olis sen takia hommiin pystynyt. Kohtuu huoletta vois mus jopa käyttää hyväkseen tolkuttomassa kännissä, ja on käytettykin.
m45
kyllä allekirjoittaisin tuon miehesi sanoman. Niin kauan heppi seisoo ja pystyy toimiin, tietää takuulla mitä tekee eikä voi laittaa pettämistä kännin piikkiin.
oletan, että jos vintti pimenee, ei miehellä enää seiso. Tuntuisi ainakin oudolta, jos asia olisi toisin.
Mitä tulee meihin naisiin, niin on valitettavasti myönnettävä, että olen ollut tilanteessa, jossa kuulemma olin erityisen aktiivinen seksuaalisesti (siis mieheni kanssa, ei toisen) käkikännissä, eli en todellakaan muista yhtään mitään koko sessiosta.
Tuntui ihan kauhean pahalta ajatella, että on kuumaakin kuumempi muttei edes muista tapausta eikä siis myöskään jää minkäänlaista tajua nautinnosta - onko tuo siis nautintoa olleskaan?
Kielsin miestä hyväksikäyttämästä minua sellaisessa tilanteessa, minkä tuo lupasikin. Mutta huomasin, ettei luvannut mielellään - taisi olla sen verran raju akti.
Jos ei ole tolkkua, ei kyllä ota eteenkään.
Ja sitten vielä se, että ei kukaan tule noin jäätävään lekaan muuten kuin omin neuvoin.
Jos ei luota itseensä kännissä ja ajattelee, että sheriffipullon jälkeen saattaa vielä stondata, vois juoda vaikka nejännespullon niin ei tarvi aamulla hävetä.
Kolmesti olen 15-vuotisen avioliittoni aikana pettänyt miestäni. Ensimmäisellä kerralla olin aika tolkuttomassa humalassa - ja risteilyllä.
Sen ehkä vielä olisi voinut laittaa humalan piikkiin, mutta halukkuuteni sänkyyn kyseisen miehen kanssa oli kyllä syntynyt jo aiemmin kun en ollut humalassa - annoin vain miehen juottaa minua, jotten olisi "syyllinen".
Seuraavilla kerroilla olin vähän varovaisempi alkoholin suhteen, mutta aina tuo kuvio on toistunut. Annan kiinnostavan miehen juottaa minua, koska tiedän pystyväni irrottautumaan estoistani vain humalassa.
En hyväksy tätä puolta itsessäni, tunnen syyllisyyttä ja jokaisen kerran jälkeen olen päättänyt sen jäävän viimeiseksi.
Täällä väitettiin, että mies ei pystyisi pettämään (ei siis ota eteen), jos on juonut itsensä aivan pihalle. Ei pidä paikkaansa, meikäpoika on muutaman kerran vetänyt ihan tajuttomat kännit ja silti on kuulemma pystynyt antamaan ihan hyvät kyydit, ainakin niiden naisten mukaan kenen kanssa olen ollut, vaikka en itse muista asiasta juurikaan mitään.
Nuo risteilyt näyttävät olevan kaikista pahimpia "pettämispaikkoja" keski-ikäisille ihmisille ja kyllähän tuon ymmärtääkin. Tuskin sitä tulee käytyä enää "ulkona" niin usein, jos on lapsetkin kotona, eikä sitä viitsi mennä sekoilemaan ihan lähimestassaan. Risteilyllä kun ei ole tuttuja todistajia, elleivät kaverit sitten ala tuntemaan omantunnon tuskia ja käräytä kaveriansa tämän av(i)opuolisolle. Mutta tätä tuskin tapahtuu, ellei sitten ristelyillä saa aikaiseksi helvetinmoista riitaa kaverinsa kanssa.
"Tuntui ihan kauhean pahalta ajatella, että on kuumaakin kuumempi muttei edes muista tapausta eikä siis myöskään jää minkäänlaista tajua nautinnosta - onko tuo siis nautintoa olleskaan?
Kielsin miestä hyväksikäyttämästä minua sellaisessa tilanteessa, minkä tuo lupasikin. Mutta huomasin, ettei luvannut mielellään - taisi olla sen verran raju akti."
Näin meilläkin kävi ja iso riita tulikin.
Nyt en itse uskalla enään juoda, jotta kontrolli säilyy. En koske vaimoon jos ottanut enemmän kuin 3 olutta.
Nyt sitten olen kontrolli friikki ja ikävä ihminen.
kukaan vahingossa pettää :(
Kuinka paljon pahaa mieltä ja tuskaa nuo laivareissut saavatkaan aikaan.
Laivalla ollaan niin estottomia, ettei kotijoukot käväise mielessä... Lapset sitten kärsivät erotilanteessa aikuisten himojen takia, ikävä kyllä!
Kyllä pettäminen on aina tietoinen asia. Kyllähän alkoholi laskee harkintakykyä, mutta ei se vie sitä tahallisuutta siitä teosta pois mitenkään. Itse en ainakaan ole sellaisessa kännissä ollut, ettenkö tietäisi mitä teen. Eri asia välittääkö mitä tekee. Ei käy syyksi.
Kyllä pettäminen on aina tietoinen asia. Kyllähän alkoholi laskee harkintakykyä, mutta ei se vie sitä tahallisuutta siitä teosta pois mitenkään. Itse en ainakaan ole sellaisessa kännissä ollut, ettenkö tietäisi mitä teen. Eri asia välittääkö mitä tekee. Ei käy syyksi.
Kyllä se voi jossain alitajunnassa olla, mutta en silti sanoisi että se on täysin tietoinen asia. Pari kolme kertaa on käynyt niin, että olen laivareissulla jutellut jonkun naisen kanssa, mutta en muista paneskelleeni hänen kanssaan, ellen olisi herännyt tämän vierestä ja hän olisi minulle asiasta kertonut. Eli alitajunnassa on ilmeisestikin tietynlainen tendenssi pettää, vaikka sitä ei välttämättä vähemmän humalaisena / selvänä tekisikään.
Ei sitä päätöstä varmaan etukäteen tarvitse tehdä. Mutta itse en ole koskaan mennyt kännipäissäni sänkyyn kenenkään kanssa, vaikka olen ollut sinkku ja tilaisuuksia olisi ollut. Joten kai se jostain kertoo, jos niin käy. Ei se siitä pelkästä alkoholin käytöstä johdu.
Kyllä se seisoo nykyään kännissäkin kun muistaa vain pillerin ottaa .
Olen samaa mieltä miehesi kanssa, mutta perusteluni on eri.
Yhdyntä tai suuseksi onnistuu kyllä kaatokännissäkin, mutta pettäminen on aina valinta eikä vahinko. Aikuisen ihmisen tulee kantaa vastuu valinnoistaan eikä selitellä niitä vahinkoina. Ts. mitään tekoaan ei voi perustella, vähätellä tai selitellä humalatilallaan.
Keskustelijat ymmärtävät vain, jos on yksi syy. Jos on samanaikaisesti useita syitä, asian ymmärtäminen jo heittää. Jos asia ei ole pelkästään alkoholin syy, selitetään ettei se ole syynä ollenkaan. Kynis.mies
Ihminen on lainalainen humalassakin, jos tapat jonkun, saat saman tuomion kuin selvinpäin tehdessäsi. Sama pätee seksiin. Olet aina, ihan aina vastuussa päätöksistäsi aikuisena. Se siitä. Ei ole lieventäviä asianhaaroja. Humalaan juominenkin on valinta.
Pettäminen on aina valinta. En ole koskaan tässä nykyisessä 30 vuotta kestäneessä suhteessa pettänyt. Koska niin olen päättänyt. Ja tilaisuuksia olisi ollut ja kännissäkin olen ollut ihan tarpeeksi.
Moni mies on sopivassa kännissä niin vitun ja kiiman vietävissä, että pettää, jos vaan on kiinnostava nainen sopivasti itseään tarjoamassa. Eikä tosiaankaan vaadi mitään ennakkopäätöstä. Kokemustakin on. Mies vähän yli 45 v.