Mieheni väittää, että kukaan ei petä kännissä "vahingossa"
Puhuin miehelle siitä, että "ruotsinlaivat" ovat siitä pahoja, että silloin voi tapahtua pettämistä. Vahingossa siis. Vain siksi, että on niin kännissä.
Mieheni, iältään 45 v, sanoi että ei takuulla voi tapahtua. Jos on niin kännissä, ettei tiedä mitä tekee, on jo siinä tilassa, ettei naiminen onnistuisi. Eli jos kännipäissään pettää, on sen päätöksen jo tehnyt etukäteen.
Mitä mieltä muut miehet ovat?
Tahdon vielä lisätä, ettei ongelmamme ole pettäminen, eikä miehen juominen. Keskustelu oli hypoteettista, eli miehelläni ei ollut syytä puolustautua mistään.
Kommentit (49)
Pettäminen ei koskaan tapahdu vahingossa. Kännissä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan voi.
Ei voi.
Vähän kuin vaikka myymälävarkaus. Joskus tilaisuus tekee varkaan, tai sopiva mielentila ja kiima tekee pettäjän. Mutta ei ne nyt vahingossa tapahtuvia juttuja ole. Vahinko on esimerkiksi kun peruuttaa betoniporsaaseen mitä ei nähnyt, pudottaa lautasen lattialle, mutta se ei ole ikinä vahinko, että työntää kalunsa toisen suuhun. Melkoinen tarinankertoja pitää olla
"olin just tullut suihkusta, kun kerrossiivooja oli huoneessani. Kompastuin imurin johtoon, ja lensin eteenpäin. Juuri silloin siivooja oli poimimassa roskia lattialta, ja katsoi suu auki kun kaadun hänen päälleen. Kaluni meni suoraan hänen suuhunsa, ja kun yritin vetäytyä, polveni lipsahti, ja työnnyinkin syvemmälle siivoojan suuhun. Lipsahdin vielä ehkä pari sataa kertaa, ja yllättäen ja tahtomattamin laukesin siivoojan suuhun. En tosin ole varma, oliko se siivooja, vai sittenkin meidän töistä se nuori sihteeri, mutta ihan puhdas vahinko joka tapauksessa"
Hmm. 45v mies vastaa..
Mä olen nuorena "30v" vetänyt alkoholi myrkytykseen pari kertaa.
Mä väitän että voin olla niin sekaisin etten edes tiedä ketä panen. Perusteluna.
Tallinnassa bileet. Tuun hissiin nainen kainalossa. Hississä on joku toinen nainen ja mä mietin kuka se on, kun on tutun näköinen? Oli mun avovaimo.
Toinen esimerkki. Tullaan vaimon kanssa bileistä. Vaimo käy nukkuu. Herää siihen kun mä nuolen pillua. Homma melkein loppuun oksennan sänkyyn ja jatkan panemista.
Kummastakaan tapahtumasta ei mitään muistikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. 45v mies vastaa..
Mä olen nuorena "30v" vetänyt alkoholi myrkytykseen pari kertaa.
Mä väitän että voin olla niin sekaisin etten edes tiedä ketä panen. Perusteluna.
Tallinnassa bileet. Tuun hissiin nainen kainalossa. Hississä on joku toinen nainen ja mä mietin kuka se on, kun on tutun näköinen? Oli mun avovaimo.
Toinen esimerkki. Tullaan vaimon kanssa bileistä. Vaimo käy nukkuu. Herää siihen kun mä nuolen pillua. Homma melkein loppuun oksennan sänkyyn ja jatkan panemista.
Kummastakaan tapahtumasta ei mitään muistikuvaa.
Minä olen kadottanut juodessani kokonaisia vuorokausia. Silti pettäminen EI tapahdu vahingossa. On siellä sitten taustalla mitä tahansa. Päihtyneenäkin olet sinä, eikä kukaan muu.
Ei vahingossa ei voi muna lipsahtaa johonkin koloon. Toiseksi siinä päihtymystilassa, missä muisti täysin häviää, on suoritus saman mukainen. Ja tästäkin huolimatta sinä yrität.
Kukaan EI petä vahingossa.
Mies joka ennen joi paljon ja petti paljon. En ole ylpeä. Enkä puolustelee tekojani päihtymyksellä.
Ennen pettämistä illan aikana on jo niin monia asia mennyt pieleen kunnes vaatteet on riisuttu ettei sitä oikeasti kukaan järkevä ihminen voi vahinkona pitää.
Kyllä se vieraan kanssa nussiminen on ihan tietoinen päätös. Sopivassa humalatilassa kynnys on tietenkin paljon matalampi. Mutta "vahingossa" pettäminen on niin naurettava termi, että sitä ei usko kuin hyväuskoiset kynnysmatot.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin vaikka myymälävarkaus. Joskus tilaisuus tekee varkaan, tai sopiva mielentila ja kiima tekee pettäjän. Mutta ei ne nyt vahingossa tapahtuvia juttuja ole. Vahinko on esimerkiksi kun peruuttaa betoniporsaaseen mitä ei nähnyt, pudottaa lautasen lattialle, mutta se ei ole ikinä vahinko, että työntää kalunsa toisen suuhun. Melkoinen tarinankertoja pitää olla
"olin just tullut suihkusta, kun kerrossiivooja oli huoneessani. Kompastuin imurin johtoon, ja lensin eteenpäin. Juuri silloin siivooja oli poimimassa roskia lattialta, ja katsoi suu auki kun kaadun hänen päälleen. Kaluni meni suoraan hänen suuhunsa, ja kun yritin vetäytyä, polveni lipsahti, ja työnnyinkin syvemmälle siivoojan suuhun. Lipsahdin vielä ehkä pari sataa kertaa, ja yllättäen ja tahtomattamin laukesin siivoojan suuhun. En tosin ole varma, oliko se siivooja, vai sittenkin meidän töistä se nuori sihteeri, mutta ihan puhdas vahinko joka tapauksessa"
Sen varran korjaan, että itse asiassa voi vahingossakin varastaa. Kerran oli ostoskärryjen alaosassa pieni matto rullalla ja kävelin kaupasta ulos maksamatta. Mutta kun autolla huomasin tilanteen, menin takaisin kassalle ja maksoin sen.
Mutta pettämistä ei voi tapahtua vahingossa.
Oon kyllä ollut niin kännissä, että en osannut ajatella sitä, kenen kanssa oon naimassa. Pimeä huone ja järki poissa, mutta muna seisoo. Niin uskomatonta kuin se onkin, niin jos kestää paljon viinaa sammumatta, niin voi olla aivan toimintakuntoinen mutta niin pihalla ettei tajua.
Kännipäät ovat vahinkoja. Se ei silti poista sitä, että jos juot, et ole enää tyttöystäväni. Minun tyttöystäväni on näet fiksu ja raitis.
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä ollut niin kännissä, että en osannut ajatella sitä, kenen kanssa oon naimassa. Pimeä huone ja järki poissa, mutta muna seisoo. Niin uskomatonta kuin se onkin, niin jos kestää paljon viinaa sammumatta, niin voi olla aivan toimintakuntoinen mutta niin pihalla ettei tajua.
Selityksiä kyllä löytyy. Pettäjät tykkää selitellä muutenkin. Kyllä se ajatus on muhinut siellä alla jo ennen itsensä tiedottomaan tilaan vetämistä. Tommonen "vapaudu kaikesta vastuusta" -kortti on kyllä aivan mahtava. Jos tykkää vetää viinaa oikeen urakalla niin ei tarvi sanoa kun vaan että olin niin kännissä, etten tajunnut mistään mitään.
Itse tajusin jo vuosia sitten kuinka typerää dokaaminen on. En ole pahasti koskaan hölmöillyt kännissä, mitä nyt itselleni jotain damagea joskus aiheuttanut, mutta en ole ketään loukannut. Jossain vaiheessa vaan alko tajuamaan sen, kuinka en saa siitä kännistä oikeen mitään irti, humalatila ei ollutkaan niin kiva olotila kun mitä aina etukäteen ajatteli. Yhtenä päivänä jäi alko kokonaan pois, ei vaan maistunut. En kiellä sitä itseltäni, mutta kun pe iltana kattoo kännisten toilailuja ja muistaa omat ajat, sekä vielä lueskelee näitä "koottuja selityksiä" niin olen erittäin onnekas kun olen tajunnut jättää alkon pois elämästäni.
Itse kännireissuiltani kyllä muistan sen, että vaikka kuinka oli ns. "tiedottomassa tilassa" ja käytös täysin impulssien varaista, muistot sumeita yms. niin aina siinä omaa toimintaa ohjaa se oma tietoisuus ja järki, vaikkakin sitä järkeä hyvin vähän kaatokännissä enää on. Vaikka illasta ei muistaisi yhtään mitään, niin siinä humalatilassa kuitenkin itse ohjaa itseään, ja siinä hetkessä kuitenkin yllättävänkin hyvin tajuaa mitä on tekemässä, vaikkakin jälkeen päin kun muistelee monia toilailuja, niin ihmettelee että mitä omassa päässä onkaan liikkunut.
Niin kauan kun on tolpillaan, pystyy kyllä itse vastaamaan omista teoistaan, vaikka se jälkeenpäin voisikin tuntua, ettei ole siihen kyennyt.
Ja joo, en ole tullut uskoon taikka muutakaan, järjen käyttö vaan vei voiton dokaamiselta. On niitä railakkaita nuoruusvuosia itsellänikin, ja välillä ihmettelen, miten sitä on hengissä pysynyt. Silti aina olen ollut yllättynyt siitä, kun muistelee utuisia fläshbäckejä, että aika tietoinen silloinkin on omasta toiminnastaan ollut, vaikka harkintakyky ja muisti yms. on mennyt.
Ei mulla muuta
M39
Minulle aivan sama kuinka kännissä naiseni on siltä kannalta että jos tämä pettää se ei ole mikään lieventävä asia ja ero tulisi samantien. Jos ei osaa kännissä käyttäytyä niin ei sitten juo, niin yksinkertaista.
Naisten huorageeni aiheuttaa pettämisen.
Pettämien on aina tahallista. Ei se muna mene pilluun vahingossa.
Olen samaa mieltä. Kukaan ei petä vahingossa.
Eikä petä jos oikeasti toisesta välittää.
Kyllä pettäjä on sitä jo ainakin miettinyt ennekuin kuin se tapahtuu.
Luulisin, ettei se ole pelkästä alkoholista kiinni. Itselleni ei ole koskaan tapahtunut edes sinkkuna sellaista, että olisin kännissä mennyt jonkun kanssa sänkyyn. Kyllä ne baarissa tavatut tyypit jäivät aina pelkiksi juttukavereiksi, vaikka joku ehkä olisi halunnut muutakin.
Mies pettää aina kun saa mahdollisuuden. Sitä voi jälkikäteen sanoa vahingoksi, mutta se lähtee siitä että tulee nainen vastaan joka haluaa seksiä.
Niin käy oikeasti aika harvalle miehellä ja loput miehet eivät ole erityisen uskollisia, heille ei vain ole koskaan tullut siihen mahdollisuutta.
Harvoja poikkeuksia löytyy, mutta ne on harvinaisia. Itselläni on ollut salasuhde ja siitä koitui niin paljon vaivaa etten enää lähde muiden naisten mukaan. Tilaisuuksia on ollut. Mutta jos olisin vaikka työmatkalla, niin tilanne olisi eri.
Kerran olin niin kännissä, että en osannut tehdä mitään, kun kaveri työnsi kätensä hameeni alle. Se ei ollut vahingossa pettämistä, vaan enemmänkin raiskaus.