Onko 6000 e/ kk brutto palkkapyyntö kohtuulinen?
Tällaisia palkkoja pyytävät lamaaikanakin työntekijät yrittäjiltä/ kk.
Kommentit (13)
eihän tuohon voi vastata yleisellä tasolla
Kyllähän tollanen palkka pitäisi saada ihan joka hommasta. Mä teen siivousduunii melko pienellä yrittäjällä ja palkka on huono, n.4500€/kk lisineen.
Toi 6000 olis aika sopiva määrä.
Vaikka tonni vielä lisää niin silti mun mielestä ihan kohtuullinen palkkatoive. Itse lähden vapun jälkeen työnhakuun ja ajattelin koittaa sellaista 7000e/kk-8000e/kk..
Ps. joku tolkku palkkapyyntöihin - lama-aikana alennetaan palkkoja- ei nosteta
iitähän se on kiinni, mikä on kohtuullista
on palkka 2000e, ja jonkinmoinen työkokemuskin löytyy. Esim jos työnhakija on väitellyt ja kansainvälistä kokemusta, niin tuo palkkapyyntö on ihan ok.
Riippuu niin täysin alasta ja sun koulutuksesta ja kokemuksesta. Itsehän tulen tienaamaan reilun tonnin kuussa kun menen töihin. Ei oo paljon tsäänssejä muuhun
minkälainen kaveri (koulutus/kokemus/työ/hoitaako asiansa hyvin) tuollaista palkkaa pyytää. Ei voi tosiaan yksiselitteisesti sanoa onko paljon vai vähän. Joillakin aloilla voi tosiaan olla liian vähän työmäärään ja muihin ym. asioihin nähden. Ja vaikka kuinka olisi lama-aika niin jos työmäärä on oleellisesti lisääntynyt ja tulos pysynyt hyvänä/parantunut niin täytyyhän/voihan siitä palkita.
kans vajaa 2000e palkka vaativissa johdon sihteerin töissä. AMK koulutus ja monen vuoden työkokemus. Lähtöpalkka oli 1700e mut nyt saan jopa lähemmäs 2000 jo.
mut eihän 6000e ole kuin 36 000 markoissa...
Naisilla keskipalkka on rutkasti alle tuon. Onneksi on isopalkkainen mies! =)
Joku tutkiva journalisti saisi myyvän jutun näistä hoidanlapsenikotonakierrätänjaäänestänhankinvähintäänkuustonniakuussataiainakinmunmiestaiainakinmunhammaslääkäri -supermammoista. Öitä.
Jollain alalla voi olla alakanttiin, toisella ei.