Korkeakoulutettu, petyitkö työelämään?
Itsellä pian edessä työelämään siirtyminen. Toki olen siellä koko ajan ollutkin, mutten vakituisesti ja vakinaisesti.
Tuntuu, että kesätyö- ja harjoittelupaikka toisensa jälkeen tuottavat minulle vain pettymyksiä lupaavista ennakkomielikuvista huolimatta.
Joten, oletko sinä joutunut pettymään työelämään pitkän opiskelujaksosi päätteeksi? Tosiaan alkanut pelottaa koko homma...
Kommentit (24)
en ole pettynyt.
Minulla on koulutustani vastaava, mielenkiintoinen itsenäinen työ.
Etkö pettynyt työelämään? Sehän johdattaa ihan samalla tavalla.
Valmistuin v. 89 ja olen jokseenkin ollut töissä siitä lähtien, neljä lasta tein ja sanoin itseni irti. Määräaikaisena nyt.
Luulisin, että koulutus ja työelämäkin on aikamoisesti muuttunut vuosien saatossa. Olin töissä viime laman ja nytkin. Mitä ihmeellistä työelämän oikein pitäisi olla? Raha on ihan kivaa, itse olen halunnut haastavia tehtäviä ja niitä saanutkin. Enkä aina ole onnistunut, mutta eteenpäin elävän mieli. Älä hyvä lapsi murehdi etukäteen!
Yhtä kauan olen ollut alalla ja tuntuu niin turhalta, ei ainakaan sellaiselta, johon koko elämäntyönsä viitsisi laittaa. Tosi monella nais-DI:llä tuntuu olevan samantapaisia aatoksia, ainakin tällä moni miettii alanvaihtoa. Olisko niin, että miehet ylenee ja saa gloriaa ja nais-DI:t tekevät tylsiä hommia eivätkä ylene, jäävät jotenkin ulkopuolelle vai mitä?
5