Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu, petyitkö työelämään?

Vierailija
10.04.2010 |

Itsellä pian edessä työelämään siirtyminen. Toki olen siellä koko ajan ollutkin, mutten vakituisesti ja vakinaisesti.

Tuntuu, että kesätyö- ja harjoittelupaikka toisensa jälkeen tuottavat minulle vain pettymyksiä lupaavista ennakkomielikuvista huolimatta.

Joten, oletko sinä joutunut pettymään työelämään pitkän opiskelujaksosi päätteeksi? Tosiaan alkanut pelottaa koko homma...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennäköisesti edessä pätkiä + palkka tulee laskemaan. Olen vain kovin pettynyt työhöni (ja kokemusta jo 12 vuotta alalta) ja tunnen itseni täysin hyödyttömäksi. Joskus tekisi mieli huutaa palaverissa siitä, kuinka hyödyttömiä juttuja me tehdään ja kukaan ei niitä oikeasti tarvi. Haluaisin työn, jossa olisi onnistumisen iloa ja vielä enemmän haluaisin kokea tekeväni tärkeää työtä!

Yhtä kauan olen ollut alalla ja tuntuu niin turhalta, ei ainakaan sellaiselta, johon koko elämäntyönsä viitsisi laittaa. Tosi monella nais-DI:llä tuntuu olevan samantapaisia aatoksia, ainakin tällä moni miettii alanvaihtoa. Olisko niin, että miehet ylenee ja saa gloriaa ja nais-DI:t tekevät tylsiä hommia eivätkä ylene, jäävät jotenkin ulkopuolelle vai mitä?

5

Vierailija
22/24 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pettynyt.

Minulla on koulutustani vastaava, mielenkiintoinen itsenäinen työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pettynyt työelämään? Sehän johdattaa ihan samalla tavalla.

Vierailija
24/24 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin v. 89 ja olen jokseenkin ollut töissä siitä lähtien, neljä lasta tein ja sanoin itseni irti. Määräaikaisena nyt.

Luulisin, että koulutus ja työelämäkin on aikamoisesti muuttunut vuosien saatossa. Olin töissä viime laman ja nytkin. Mitä ihmeellistä työelämän oikein pitäisi olla? Raha on ihan kivaa, itse olen halunnut haastavia tehtäviä ja niitä saanutkin. Enkä aina ole onnistunut, mutta eteenpäin elävän mieli. Älä hyvä lapsi murehdi etukäteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi