Mitä me nyt tehdään kun niitä kaiken osaavia perttejä, heikkejä, paavoja ja reijoja ei kohta enää ole?
Eikä uusia näytä olevan tulossa ihan heti. Jää aika monet mökkilaiturit, pihaliiterit, roskakatokset ja omakotitalot tekemättä.
Kommentit (26)
Sitten jää. Ahmed ja Abdi nyt ei jaksa tehdä mitään...
Sitten pitää palkata ihan ammatti Reiska rakentamaan niitä taloja ja liitereitä. Kuinka moni oikeasti asuu talossa jonka on ihan itse, omin käsin rakentanut?
Samaa mitä tähänkin asti: ette mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää palkata ihan ammatti Reiska rakentamaan niitä taloja ja liitereitä. Kuinka moni oikeasti asuu talossa jonka on ihan itse, omin käsin rakentanut?
Aika moni pertti, heikki, paavo ja reijo. Sekä niiden lapset ja lapsenlapsetkin jo.
Taloa en alkais rakentamaan, mutta terassit, laituri ja piharakennukset onnistuvat.
Onneksi lähipiiristä löytyy muutama 70- ja 80-luvulla syntynyt perttiheikkipaavoreijo.
Meillä kävi tyttären yläkoulun luokkakaveri tekemässä sähköasennuksia. Ihan virallisesti paikallisen asennusliikkeen kautta. Kyllä se nuorempi polvikin osaa 😌
Ei taida tänne rahdatuista vaihto"miehistä" olla noiden osaajien saappaisiin vaikka ne meille moniosaajina mainostettiin.
Nyt vihdoin tulee perttireiskojen kunnianpalautus, liian myöhään kuten sotaveteraanienkin aikoinaan. Vasta sitten tajutaan arvo, kun ovat jo vanhuksia. Perttireiskat teki hommat oikealla asenteella, jälki priimaa silti ihmisinä tosi kivoja, huumoria viljelivät, ikävä on sitä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jää. Ahmed ja Abdi nyt ei jaksa tehdä mitään...
Ne skuuttaa, alibabat siis, vaan kimpassa mekon helmat heiluen kohti moskeijaa, iltapäivärukoukaeen. Jää vain vankka tuoksuvana.
Sixseven-sukupolvi valittaa asiasta tietysti psykoterapeutilleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tyttären yläkoulun luokkakaveri tekemässä sähköasennuksia. Ihan virallisesti paikallisen asennusliikkeen kautta. Kyllä se nuorempi polvikin osaa 😌
Ja hommat tehdään turhia jaarittelematta. Säästä ei säädetä, Rööki ei pala.
Ostettiin valmis laituri kuten myös halkoliiteri kesämökille ihan ilman mitään kaiken osaavaa Perttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 80-90 luvulla usein omakotitalo rakennettiin itse. Tai siinä oli timpuri ja sähkömies mutta muuten omin käsin tehtiin mitä pystyi. Itse hämmästälen tätä koska en osaisi tehdä mitään mutta isäni osasi.
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä 80-90 luvulla usein omakotitalo rakennettiin itse. Tai siinä oli timpuri ja sähkömies mutta muuten omin käsin tehtiin mitä pystyi. Itse hämmästälen tätä koska en osaisi tehdä mitään mutta isäni osasi.
M39
Ja nämä tuohon aikaan suurella vaivalla rakennetut omakotitalot ovat nyt arvottomia jossain peräseinäjoella. Sen sijaan kasvukeskuksen kaksiostakin saa ihan hyvät rahat myydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Ja nämä tuohon aikaan suurella vaivalla rakennetut omakotitalot ovat nyt arvottomia jossain peräseinäjoella. Sen sijaan kasvukeskuksen kaksiostakin saa ihan hyvät rahat myydessä.
IME SINÄ MUNAA JA MURISE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Sitten kun ne talot olivat vihdoin valmiita, niin lapset olivat jo sen ikäisiä, että lähtivät muutaman vuoden sisään opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Sitten kun ne talot olivat vihdoin valmiita, niin lapset olivat jo sen ikäisiä, että lähtivät muutaman vuoden sisään opiskelemaan.
Höpönlöpön. Isäsi on ollut taatusti joku Maire-Petteri.
Että miten aattelitte pärjätä?