Mikä auttaisi ummetukseen?? rv 10
Vatsan toiminta on hidastunut ihan hirveesti normaaliin verrattuna ja pöntöllä saa pinnistää pää punaisena :(. Raskausviikkoja vasta 10 ja nyt jo ummettaa! Yritän juoda paljon vettä ja syön paljon kasviksia. Pahoinvoinnin takia ruokavalio tosin on mitä on..syön mitä pystyn: lähinnä maitotuotteita, leipää ja kasviksia.
Voinko käyttää jotain ulostetta pehmentävää käsikauppalääkettä??
Entä ruokavalio? Mitä kannattaa välttää??
Kommentit (4)
luumuja? Vauvojen luumusosetta? Vaaleita vehniä ja banaania kannattaa välttää ummetuksen aikaan. PAljon kuituja kannattaa syödä.
branflakesit, jos menee alas, ne auttaa. niitä voi laittaa vaikka jogurtin sekaan, tai puuron.
on 0,5 litraa Pepsi Maxia aamulla tyhjään vatsaan(varmaan kevytcokiskin tai muu kevytjuoma käy yhtä hyvin), älä syö/juo silloin mitään muuta. Tuli kerran vahingossa kokeiltua ihan muussa tarkoituksessa. Toimii...
vähennä maitotuotteita ja etenkin juustoja hetkeksi. Lisää kuituja. Jos et saa leivästä tarpeeksi, osta vaikka kuitulisää luontaistuotekaupasta. Jos sekään ei toimi, voit käyttää apteekin valmisteita ummetuksen hoitoon.