pitäisikö jo käydä lääkärissä?
minulla on ollut melkein kaksi viikkoa jo jatkuva ripuli. Aina kun syön jotain, pitää vessaan mennä puolen tunnin päästä.
Olen syönyt ihan normaalisti/normaalia ruokaa, mutta maha ei vaan rauhotu.
Töissä pitää kuitenkin käydä joten olen välttänyt siellä syömistä.
Olen vain juonut kupillisen teetä ja syön vasta kotona.
Olen laihtunut jo yli viisi kiloa tämän takia.
Sehän toki on vain hyvä asia :) mutta onhan tämä aika kurjaa..
Yhtään en terveyskeskuksissa tykkää käydä, mutta yksityiseenkään ei nyt juuri ole varaa.:(
Kommentit (21)
joten voi olla ihan sellaistakin...
mitään maitohappobakteeri lääkkeitä tai tuotteita kuten gefilusta? Toki kannattaa jo lääkäriinkin hakeutua, koska ei tuo ihan normaalilta kuulosta.
lääkäriin. Ei elimistö kestä tuollaista kauan, alkaa nestevarastot tyhjentyä ja sairastut pahemmin. Toivottavasti olet muistanut juoda koko ajan isoja määriä nestettä!
Eivät ota terveyskeskukseen, työterveyteen eivätkä yhteispäivystykseen, kuulostaa kuulemma puhelimessa vielä ihan hyväkuntoiselta. On laihtunut lähes 10% prosenttia painostaan ja oikeasti jo huonossa kunnossa. Huomenna laitan sen menemään ambulanssilla jos vielä oksentaa!
Eivät ota terveyskeskukseen, työterveyteen eivätkä yhteispäivystykseen, kuulostaa kuulemma puhelimessa vielä ihan hyväkuntoiselta. On laihtunut lähes 10% prosenttia painostaan ja oikeasti jo huonossa kunnossa. Huomenna laitan sen menemään ambulanssilla jos vielä oksentaa!
et on laihtunu tai vaan mennä sinne
Jos tuntuu liian kalliilta, repikää rahat yhteistuumin jostain. Ei hyvinvointivaltiossa tarvitse kenenkään leikkiä terveydellään tuolla tavalla, apua on saatava ja kukaan ei sitä tarjoa, ellei itse hoida asiaa.
gefilus piimää joka päivä pari lasillista..
Vähän alkaa jo olla heikko olo kun mikään ei kestä kauaa sisällä.
Sinä joka sanoit, että äitisi ei pääse lääkäriin.
Onko äitisi kuinka vanha?
Minusta on ihan outoa, että toinen soittaa ja valittaa pahaa oloa, eikä pääse edes tarkistukseen.
Itse olen päässyt aina joko samana päivänä kun olen soittanut tai seuraavana.
just tollanen ripulitauti 18 päivää. Jos ei syöny mitään, kaikki ok, ja heti kun söi, niin kohta vessaan... Työterveydessä otettiin kaikki kokeet ja jouduttiin kuitenkin toteamaan, että kyse on virustaudista. Ei auttanut kuin aika.
menepä nyt heti keittiöön ja juo vähintään kaksi lasia vettä tai muuta mitä vähänkään tekee mieli tai kaapista löytyy. Tee on myös ok. Ja toistat saman vielä parin tunnin päästä viimeistään, ja jos yöllä heräät. Ja aamulla nestettä reilummin. Otathan tämän tosissasi.
Riippuen tietenkin vähän paikkakunnasta. Yleislääkäri yksityisellä voi laittaa lähetteen kunnalliselle puolelle, esim kiireellisen lähetteen päivystykseen. Suosittelen tätä vaihtoehtoa. Läheiselläni, 72-vuotiaalla naisella oli ollut oireena ripuli, 3vkoa ja diagnoosina peräsuolisyöpä, tämä oli ihan hiljattain. Todennäköisempi on jokin lievempi vaiva/sairaus, mutta kannattaa hakeutua hoitoon.
Maksaa kunnallisellakin käynti kohta tuon verran, jos esim menee tavalliselle arvauskeskusvastaanotolle ja sieltä sairaalan polille. Parasta olisi tietenkin mennä oman sairaalan sisätautilääkärin (gastroenterologin) yksityisvastaanotolle, niin saisi "kontaktin" sinne sairaalaan ja asiantuntijan avun heti.
Ei se yksityisellä käynti nyt NIIN kallista ole kuitenkaan. Kai sen 50-80e voisi jostain järjestää? Luottokortti? Huuto.net? Panttilainaamo? Lainata joltain?
ja juon siitä melkein koko ajan.
Alkaa vaan oksettaa jos juo liikaa.
Ap.
jos tilillä on 40 euroa ja sillä pitäisi loppukuu pärjätä.. miehen pitää maksa kaikki laskut koska minä en tässä kuussa paljon rahaa saa.. alotin vasta tiistaina työt.
Ap.
Jos ensi kuussa rahaa olisi enemmän?
ellei joltain voisi lainata tai myy jotain tms. Eli soita heti huomenna terveyskeskukseen. Miten on, voisitko päästä työterveyden kautta lääkärille?
Ripuli sotkee elimistön neste- ja elektrolyyttitasapainon. Sekin voi aiheuttaa pahoinvointia, joka hoituu ihan sillä suolan määrän lisäyksellä. Apteekista Osmosalia kannattaa myös käyttää. Maitohappobakteereita sulle on jo suositeltukin.
Äitini ei ole edes vanha, vaan vasta 55v. Ja ei pidä vaihtoehtona yksityiselle menoa, että maksaisi pelkästä lähetteestä päivystykseen, jonne eivät ole häntä ottamassa. Mutta huomenna tosiaan vien sen sinne lääkäriin, jos tauti vielä jatkuu. Ei ole itse ajokunnossa, ja miehensä on samassa taudissa.
se auttaa hyvin ripuliin.
Kerroit, että olet aloittanut juuri työn. Voisiko kyseessä olla joku stressireaktio. Itse reagoin helposti vatsalla ja kun on stressiä käyn helpostikin 10 kertaa päivässä kakalla.
Kun painokin on jo tippunut noin paljon, kannattaa käydä lääkärissä.
alkoi samoilla oireilla ärtyneen suolen oireyhtymä.
ei kannata pelkkää vettä juoda, koska elimistön suolat menee ja se on vaaraalista juio mielummin vaikka limsaa tai mitä vaan muuta. voi myös syödä sipsiä tai muuta suolaista lisäksi.
joskus tarvitsee jonkun kortisonikuurin tai antibiootteja tuollaiseen, mutta jos on oikeasti suolistosairaudenoireita, niin lääkitys täytyy saada kunto, koska sitten on jo syöpävaara. myös luomumaitotuotteet voivat auttaa ja ehkä enemmän kuitua. joskus täytyy koittaa ilman vilja- tai/ja maitotuotteita.
sain se fonta del sol ravintolasta jumbosta viime keväänä... ei ollut kivaa ei..
terveyskeskukseen.
Voihan kyse olla jostain vakavastakin kun ripuli on noin kauan kestänyt.