mitä tapahtuu karstalle, jos sille ei tee mitään?
Neuvolassa sanottiin ette sille ole pakko tehdä mitään. Lähteekö se itsestään jossain vaiheessa sitten?
Kommentit (8)
Kyllä se sinne päänahkaan jää melko helposti kiinni. Leikki-ikäisilläkin olen nähnyt keltaista karstaa hiusten seassa.
T: neuvolan th
mutta maitoallergikon vahvaan, tummahkoon karstaan öljyllä ei ole mitään vaikutusta.
Kuopuksella se alkoi haista ihan järkylle ilman poistoa vaikka sitä näytti olevan vähemmän.....
kun pää kuiteskin hikoo..
meillä ainakin haisi vaikka kuinka sitä yritti näplätä pois öljyllä ja ilman, sitä tuli jopa lisää.. mutta kovalla yrittämisellä karstan sain pois.
En sanut sitä pois öljyillä joten karsta oli ehkä 3v asti päässä kiinni...
allergiset lapset ja ihan järkky karsta molemmilla ollut. Olen saanu sen sillain pois että olen eka öljynny sitä aluetta pari päivää tosi paljon ja sitten ENNEN pesulle menoa varovasti kynnellä rapsutellu isompia karstan paloja. Meillä ei ole ollut harjalla harjaamisella mitään vaikutusta, niin sitkeää karstaa on. Koko päätä ei kannata kerralla rapsutella, koska se kuitenkin alkaa punoittaa ja ärtyy siitä. Kunnon pään pesun jälkeen kuivanut karsta lähtee kyllä jonkun verran harjaamallakin..
en poistanut karstaa (atoopikko) ja sitä oli noin 3-vuotiaaksi asti, sitten hävisi itsestään. Nyt kolmoselta (myös atoopikko) olen sitä öljyämällä ja rapsuttelemalla sormella poistanut, tulee kyllä aina ajan kanssa takaisin. Ihan esteettisistä syistä voi poistaa, muuten siitä ei ole mitään haittaa, eikä ainakaan meillä ole voimakkaasti haissutkaan.
allergeeni poistuu lapsen elimistöstä.