Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynekologeja paikalla? Kysymyksiä työstänne!

Vierailija
08.04.2010 |

Olin tänään gynellä, ja tuli vaan mieleen kaikenlaisia ajatuksia siinä. Mm. se, että miten joku tulee erikoistuneeksi gynekologiaan? Miten ihmiset suhtautuvat kuullessaan ammatistanne, tuleeko usein tuhmia vitsejä kommentiksi? Millaisista asioista gyne hätkähtää työssään?

Ihan mielenkiinnosta näitä kyselen. Gynelta en kuitenkaan kehtaa kysellä, kun siinä pöydällä makoilen. Ajattelin, että tää olis hyvä paikka tiedustella tätäkin!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ajatellut, että jos olisin, niin olisin gynekologi. Minusta kysymyksesi erikoistumisesta on hassu: "miten joku tulee erikoistuneeksi..."

Kyllähän sitä paljon hullumpiakin lääketieteen aloja on. Gyne saa sentään olla jatkuvasti tekemisissä uuden elämän syntymisen ja ihmisten onnen kanssa, vaikka toki surukin kuuluu työhön.

Että mieluummin gynekologi kuin vaikkapa patologi. ;)

Vierailija
2/4 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ajatellut, että jos olisin, niin olisin gynekologi. Minusta kysymyksesi erikoistumisesta on hassu: "miten joku tulee erikoistuneeksi..."

Kyllähän sitä paljon hullumpiakin lääketieteen aloja on. Gyne saa sentään olla jatkuvasti tekemisissä uuden elämän syntymisen ja ihmisten onnen kanssa, vaikka toki surukin kuuluu työhön.

Että mieluummin gynekologi kuin vaikkapa patologi. ;)

erityisen kummallista, haluan vain kysyä miksi. Multakin usein kysytään, miksi opiskelin juuri sitä alaa mitä opiskelin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo perusopintojen aikana. Monipuolista, uutta elämää ja elämän loppupäätä (syövät). Saa kohdata potilaita persoonana ja tehdä myös leikkauksia. Usein kirurgia on hyvin yksipuolista, gynekologiassa on suunnattomasti vaihtelua ja eri erikoisosaamisvaihtoehtoja. Yksikään työpäivä ei ole samanlainen. Ja joskus työ on palkitsevaakin, jos saa autettua potilasta hädässä, pelastettua äidin/lapsen synnytyksessä tai antaa apua hankalassa vaivassa. Joskus kuulee jopa kiitoksen :)

Härskejä vitsejä en ole vastaanottanut ammatistani kertoessani. Mutta usein gynekologit itse ovat aika rivoja suustaan - siis vapaa-aikana ;)

Tietynlainen reipas huumorimieli tähän vaaditaankin...

Vierailija
4/4 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskejä vitsejä en ole vastaanottanut ammatistani kertoessani. Mutta usein gynekologit itse ovat aika rivoja suustaan - siis vapaa-aikana ;)

Tietynlainen reipas huumorimieli tähän vaaditaankin...

mutta en viitsinyt kirjoittaa tuhatta kysymystä tuohon avausviestiin. Äitini - sairaanhoitaja - kertoi, että kun hän oli aikoinaan harjoittelemassa gynellä, lääkärit heitti aika härskiä läppää opiskelijoiden kuullen...

Kiitos vastauksesta!

Ap