Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ehkä tyhmä kysymys, mutta en ole ajatellut asiaa ennemmin elikkä..

Vierailija
20.01.2009 |

mites bataatti nelikuiselle soseutettuna? käykö vai onko isommalle vasta...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetystähän suositellaan 6kk ikään saakka, eli kiire ei vielä ole kiinteitä antamaan jos maito vaan riittää.

Vierailija
2/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 6kk kiinteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin 4kk kiinteät kun painon nousu oli melko vähäistä ja just bataatilla aloitettiin. On vähän makea ja meillä putosi paljon paremmin kuin peruna.

Vierailija
4/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa kyllä riittää, mutta poika tarvi jo lisää pöperöä... tokan lapsen imetin 6kk ja eka oli syntymästään nälkäinen tää on nyt sit tällainen välimuoto... mut bataatista ajattelin, et onkohan liian lanttumainen tai muuten voimakas, kun tosiaan en ole tuota kasvia/ vihannesta ennen edes ajatellut...

Pitääpä kokeilla

t:ap

Vierailija
5/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten nopeasti muuttunut suositukset... Meillä ikää nyt 9kk ja aloitettiin juurikin siinä 4kk...

4

Vierailija
6/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 6kk kiinteitä.

Vierailija
7/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten nopeasti muuttunut suositukset... Meillä ikää nyt 9kk ja aloitettiin juurikin siinä 4kk...

4

Vierailija
8/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs lapsi on silloin vastaanottavaisin oppimaan lusikan jne.... 6kk vanhana se on jo jäänyt taa, koska silloin alkaa uudet opit ja uudet kujeet... ja näin nimenomaan neuvolassa opetettiin... kauheen ristiriitaista kun sit kehotetaan aloittamaan se syöttäminen vasta kun herkkyyskausi on ohi tai lopuillaan...

hitsi ku ekan lapsen aikana aloitettiin liha ja puurot 5kk ikäisenä, nyt ei enää mitään kiinteetä ennenku puolvuotiaana...

kummahomma

Vierailija
9/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aloitti neuvolan ohjeilla kiinteät 3kk iässä, tästä on tosin jo 14v aikaa.. Pikku kakkonen (4kk) on aloittanut myös soseet muutama päivä sitten.

Syy siihen miksi kiinteiden aloitus on nykyisin 4kk on eu:ssa. Tämäkin asia kun piti yhtenäistää koko euroopassa. Kumma vaan että joidenkin mammojen pitää nostaa omaa äityittään korostamalla tuota 6kk täysimetystä, se nyt kuitenkin on lapsen elämän kokonaisuuden kannalta vain yksi pieni osa-alue.. Ja kyllä, olen imettänyt eli tämä ei ole katkeran pulloruokkijan tilitys, mä vaan kaipaan vähän suhteellisuudentajua näihin asioihin..

Vierailija
10/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jotain vinkkiä mitä itse viesti koskee.

Vierailija
11/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen syntyi niin hänelle sai antaa soseita jo 2 1/2 kuisena, normaali aloitusikä oli 3 kk, sitten kakkoinen syntyi; kerroin neuvolassa aloittaneet soseet 3 kuiselle vauvalleme sain haukut, että eu direktiivit määräävät soseet aloitettevaksi vasta 4 kk. Käsky kävi että lopeta heti, arvaa vaan kun oli syönyt jo pariviikkoa.... vuosi 1995

Kolmoselle neuvolantäti (eri neuvola) neuvoi aloitaa soseita kun "siltä tuntuu" jo 2 kk neuvolassa (-01) aloitimme tosin vasta 5 kk...

Vierailija
12/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää uusi suositus 6 kk liittyy suoliston kehitykseen, allergioihin yms. JOS maito riittää. Mutta toki yksilöllisesti mennään, jos esim. maitoa alkaa mennä yli litra päivässä 4-5 kk iässä, niin suositellaan kiinteiden aloittelua aikaisemmin. Mua aina on ihmetyttänyt se, kun ihmiset kiritisoi sitä kun suositukset muuttuu; kaikilla aloilla tieto lisääntyy ja esim. tuohon kiinteiden aloitukseen liittyy niin monta asiaa, että riippuu myös siitä, miltä kantilta sitä katsoo.

Bataatti sopii nelikuiselle siinä missä peruna tai porkkanakin, on itse asiassa oikein hyvä aloitusmauksi, kun on ravitseva mutta makea, eikä ole niin paljon tärkkelystä kuin perunassa (tärkkelys voi aiheuttaa 'kovaa vatsaa').

Vierailija
13/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jotain vinkkiä mitä itse viesti koskee.

Kysyin tyhmän kysymyksen ja vastauksia tuli pilvin pimein...

itekin luit tämän...

t:ap

Vierailija
14/14 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos painon nousu hidastuu, niin monelle neuvotaan aloittamaan jo ennen puolta vuotta nuo kiinteät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan