Olenkohan mä jotenkin sairas kun olen niin väsynyt
ja aloitekyvytön ja saamaton?
Olokin on vähän hermostunut ja hippusen jopa hysteerinen.
Kommentit (11)
Tsekkauta hemogloboono, matala arvo voi aiheuttaa väsymystä. Ja onhan niitä paljon muitakin mahdollisia syitä, lääkärille siis!
Googlasin sen ja oireista ei täsmännyt mikään muu.
ja aloitekyvytön, kun kilpparin vajaatoiminta todettiin. Arvot päin seiniä.
yhdistettynä ankean harmaaseen päivään ei tarkoita että aina olisi jokin masennus tai sairaus kyseessä. Naiset analysoivat liikaa.
Käy verikokeissa ja pyydä etenkin, että kilpirauhasarvot tutkitaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa kaikenlaista pikkuvaivaa ja ajanmittaan suurempaakin vaivaa, joita ei yksittäin ajatellen osaa yhdistää mihinkään. Ohitetaan vaan toteamalla, että sulla on huono päivä tai olet masentunut... siis ensin verikokeisiin.
Kahvia en ole liikaa juonut, sillä join vain desillisen maidon kanssa tänään.
Mulle laitettiin reilu kk sitten hormonikierukka ja vahvasti epäilen, että tämä johtuu siitä. On niin väsynyt, saamaton ja uupunut olo, ettei koskaan.
nyt ruvetaan miettimään heti masennuslääkkeitä...
En muista koskaan aikaisemmin olleeni näin totaalisen uupunut ettei mikään huvita. Tekisi mieli mennä sänkyyn ja pysyä siellä vuorokausi ympäri. Mutta ei voi kun lasten ja miehen takia pitää raahautua ylös joka aamu.
Pitkällinen uupumus ei ole normaalia. En sano, että välttämättä masennus, mutta voi ollakin, esim. lievänä.
Masennus on hoidettavissa helposti, jos hakeudut ajoissa hoidettavaksi. Hoitamattomana saat siitä elinikäisen kaverin, vaikka myöhemmin apua hakisit ja saisitkin, mutta se uusii helposti.
eli ilmenee väsymyksenä ja voimattomuutena. Siskollani todettiin pitkälle edennyt ja pahanlaatuinen rintasyöpä noilla oireilla. Hoidot on vielä päällä mutta toivoa ei juuri ole annettu. Joten suosittelen käyntiä lääkärissä; sieltä se apu löytyy oli kyse sitten kilpirauhasesta, masennuksesta tai jostakin muusta.