Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teette vauvalle itse marjasoseita:

Vierailija
08.04.2010 |

Keitättekö marjat?

mitä muuta lisäätte soseen joukkoon kuin pelkästään murskatut marjat?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi minuakin! En ole vielä tehnyt marja- ja hedelmäsoseita ollenkaan itse.

Vierailija
2/5 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse poimittuja marjoja (mansikoita, puolukoita, karpaloita, mustikoita, vadelmia, viinimarjoja jne...). Ensi alkuun olen murskannut muutamia marjoja jonkin teollisen soseen joukkoon (esim. mango tai omena) ja totuttelun jälkeen olen vain haarukalla soseuttanut marjat. Puolukkaan, karpaloon ja viinimarjoihin olen lisännyt ripauksen hedelmäsokeria jos olen tarjonnut niitä sellaisenaan tai puurossa.

Jos käyttäisin kaupan pakastemarjoja, niin keittäisin ne varmuuden vuoksi varsinkin vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keitä, koska marjani ovat itse kerättyjä ja kotimaisia. Kaupan ulkomaiset pakastemarjat pitäisi keittää sen kettujen levittämän loismadon takia.

Lisättävät aineet riippuvat marjasta. Happamiin marjoihin lisään sokeria (tai hedelmäsokeria), kovin mehuiset tai kovakuoriset (esim karviaiset) saatan kiehauttaa kuoren pehmittämiseksi ja tehdä ehkä niistä kiisseliä.

En kyllä juurikaan syöttänyt pelkkää marjasosetta, vaan tarjosin sitä yleensä jonkun puuron kanssa. Puuro tasoittaa happamuutta.

Vierailija
4/5 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itse poimittuja marjoja (mansikoita, puolukoita, karpaloita, mustikoita, vadelmia, viinimarjoja jne...). Ensi alkuun olen murskannut muutamia marjoja jonkin teollisen soseen joukkoon (esim. mango tai omena) ja totuttelun jälkeen olen vain haarukalla soseuttanut marjat. Puolukkaan, karpaloon ja viinimarjoihin olen lisännyt ripauksen hedelmäsokeria jos olen tarjonnut niitä sellaisenaan tai puurossa.

Jos käyttäisin kaupan pakastemarjoja, niin keittäisin ne varmuuden vuoksi varsinkin vauvalle.

Vierailija
5/5 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän