Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkikauden lähestyessä,pyyntö!

Vierailija
07.04.2005 |

Ap täällä, piiiiitkästä aikaa!

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

passattaviin vieraisiin,joille pitää laittaa ruokaa jne.Maatilalla kun on paljon muutakin puuhaa kuin vieraiden passaaminen.Isäni ei tätä ymmärrä ja valittaa äidilleni jos hän narisee vieraiden passaamisesta.Isällä on tosi ärsyttävä tapa sanoa myös mulle vieraiden kuullen " Menepä keittämään vieraille kahvia" ja itse vaan samalla juttelee vieraiden kanssa olohuoneessa. Isä hoitaa ulkotyöt ja äiti sisätyöt,siten kahvi- ja ruokajutut ovat äitin hommia.

Vierailija
42/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minulla olisi pyyntö mökin omistajille. Älkää kutsuko minua mökille, minua ei huvita viettää aikaa missään korvessa tyhjänpanttina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teiltä saa hyvää palvelua?

Vierailkaa joskus toisin päin.Kerrostalokaksioon viisihenkisellä perheellä ilman omia lakanoita ja ruokia.

Meille tylevat miehen sukulaiste ovat kauhean nuukia. Tulevat syömään ja kahville tuliaisenaan Lauantai-pussi lapsille.

Yksi poikkeus kyllä löytyy,joka huomioi muutenkin.Kiitos hänelle.

Vierailija
44/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin nihilistiseltä nuo ajatuksesi tulostamme.

Vierailija
45/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat mökki- ja kotivieraammekin osaavat tuoda syötävää ja juotavaa, sekä petivehkeensäkin pyytämättä. Eikä koskaan ole vielä tarvinnut pyytää apua missään asiassa, auttavia käsiä tuntuu välillä olevan enemmän kuin hommia. Näin toimimme itsekin, jos jossakin vierailemme. Oma perheemme on tosin sen verran iso, että yleensä olemme vuokranneet mökin jopa mummolavierailuille (meitä on kuusi henkeä ja mummolat ovat todella pieniä). Silloin olemme saaneet tarjota oman osamme ruuista mökissämme ja mummot (tai ystävät) ovat tarjonneet oman osansa kotonaan.

Vierailija
46/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet on eriasia.

Vierailija
47/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ystäväperheet pitää syöttää ja juottaa kesän aikana, taitaisi kaikki lomarahat mennäkin siihen. Syöttäisittekö itse ystävänne ja tuttavanne mökillänne? Siihen menee älyttömästi rahaa.

Vierailija
48/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi,että mökkivieraisiin menee ylimääräistä rahaa,niin saattaa tosiaan olla niin, että jos perhe on mökillä vaikka kaksi viikkoa,niin siellä on joku vieraana koko ajan! Kuitenkin sinne lähdetään rentoutumaan ja viettämään aikaa oman perheen kanssa ,jos jatkuva vieras tulva sen vaan periksi antaa...

Tänä vuonna menemme mökille ja laitamme kännykät kiinni. Piru periköön sen joka yllättäen pihaan tupsahtaa. Pitäs varmaa hommata mökkitien alkuun portti...

Vierailija
49/191 |
09.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on pitkä ketju jossa purnataan että kun tulee vieraita mökille eivätkä tee mitään.

jos työvoimaa haluatte, kutsukaa väkeä sitten selkeesti talkoisiin, kyllä ihmiset niihin yleensä mielellään osallistuu. jos kutsutte muuten vaan mökillenne, niin älkää odottako että kauheella innolla halutaan teidän laiturianne maalata tai osallistua risusavottaan.

jälkensä toki voi odottaa kunkin siivoavan, ja tarjoutuvan ruualaitto-, saunanlämmitys yms. avuksi, mutta työleirit on asia erikseen!

odotatteko kotonannekin että vieraat rupeavat siivoamaan heti sisälle tultuaan ;-) ?

Vierailija
50/191 |
09.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikonetta...Ja siitäkin taisi olla juttua,että monipäiset perheet eivät tuo tullessaan mitään.Tulee oikeesti kalliiski syötttää ja JUOTTAA monta ihmistä koko viikonlopun.Limu ja kalja maksaa...Vettä on varattu yleensä vaan kahvinbkeittoon ym,kun se raahataan 15 kilometrin päästä olevasta kyläkaupasta, joka on pirun kallis.

Vierailija:

täällä on pitkä ketju jossa purnataan että kun tulee vieraita mökille eivätkä tee mitään.

jos työvoimaa haluatte, kutsukaa väkeä sitten selkeesti talkoisiin, kyllä ihmiset niihin yleensä mielellään osallistuu. jos kutsutte muuten vaan mökillenne, niin älkää odottako että kauheella innolla halutaan teidän laiturianne maalata tai osallistua risusavottaan.

jälkensä toki voi odottaa kunkin siivoavan, ja tarjoutuvan ruualaitto-, saunanlämmitys yms. avuksi, mutta työleirit on asia erikseen!

odotatteko kotonannekin että vieraat rupeavat siivoamaan heti sisälle tultuaan ;-) ?

Vierailija
51/191 |
09.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minä odotan,että jos kustun jonkun pariskunna päivälliselle niin odotan,että auttavat astioiden korjaamisessa tai muuta.Saatika sitten mökillä,jossa taloustyöt ovat vaivalloisempia kun kotona.

Vierailija:

Vierailija
52/191 |
09.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoutuminen auttamaan on ihan asiallista, mutta muut hommat voisi sopia etukäteen?

eiköhän mökkivierailuille myös normaalisti ole tapana viedä tuliaisia, ruokia ja juomia, jos joku ei näin tee, niin varmaan kannattaisi vihjaista asiasta?

en ymmärrä mitä mökkejä ja vieraita teillä on, kun ette saa käytäntöjä sovittua?

Vierailija
53/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut saman jostain aiemminkin. Laittakaa lähteet jos kopsaatte!!!

Vierailija
54/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etkö uskalla tai viitsi sanoa kavereillesi että tässä on aika lailla hommia kun olemme täällä porukalla niin jaamme hommat jotta kaikilla olisi omaa aikaa ei kä toisten passaamiseen kuluisi aikaa ja kaikki viihtyisi.

Vierailija
55/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan mökkimäisesti ympäri vuoden ja kesät on ihan täynnä vieraita.

Haluttaisiin omaa rauhaa. Ei vieraita pysty pitämään passaamatta ja siivoamatta extra määrää. Mä en ainakaan pysty. Ei siinä auta edes se, että vieraat osallistuvat hommiin.

Varsinkin nyt kun esikoisemme syntyy heinäkuussa, emme todellakaan kaipaa vieraita!!!

Vierailija
56/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon näin, että jos minä kutsun vieraita joko kotiin tai mökille, niin en kyllä odota, että he siivoavat tai tiskaavat tms. He ovat minun vieraitani, joita MINÄ hyysään parhaani mukaan, kun olen vieraaksi kutsunut. Mutta jos tarjoutuvat auttamaan jossain, niin annan auliisti, koska uskon, että vieraani kokevat olonsa silloin mukavammaksi, kun voivat osallistua johonkin. Mutta vaikka eivät tikkua ristiin laittaisi, se ei minua haittaisi, yleensä kutsun ystäviä siksi, että voin heitä ilahduttaa, tarjota hyvää ruokaa ja rentoutusta ja seuraa.

Vierailija
57/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole varaa syöttää ja juottaa sukulaisia ja kavereita koko kesää. Niin kiva kuin kavereita onkin tavata, jokin kohtuus syöttämisessäkin.

Vierailija
58/191 |
12.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" en kehdannut olla tarjoamatta vieraille ruokaa ja juomaa vaikka opiskelin ja mies oli työtön... *ininää*"

Ihan totta, tyhmyydestä todella sakotetaan.

Jos joku on niin röyhkeä että tulee kutsumatta luokseni olettaen mun elättävän ja passaavan päiväkausia, niin mulla on oikeus myös olla röyhkeä. En sentään anna itseäni käyttää hyväksi vaikka olen sydämeltäni vieraanvarainen ja rakastan KUTSUA vieraita.

Vierailija
59/191 |
13.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari oikaisua joita viesteissä tuli ilmi: en ole kopsannnut tekstiä mistään, enkä sitä tänne aiemmin (viime keväänä tai muulloinkaan) ole laittanut.

Joku heitti että, vieraille pitää vihjasta jotakin,jos eivät tajua tuoda mukanansa (pyynnöstä huolimatta) kuin jonkun makkarapaketin. Mitenhän tää vihjaisu pitää sitten tehdä?

Olen puhelimessa pyytänyt tuoda ruokaa ja tuloksena siis tuo em. makkarapaketti. No, seuraavana päivänä olen tiedustellut,että mikähän ruoka tänään maistuisi ja ilmoittanut,että kauppaan pitää mennä, ei ole ruokaa. Sillä tuloksella, että itse olen sitten kauppalaskun maksanut. Enpä kytllä kehtaa sitä laskua jakaa sanoen että tässä teidän osuutenne. Noh, tyhmyydestä sakotetaan.

Eipä enempää tästä aiheesta, se sai aikaan keskustelua ja ehkä herätti jonkun joka ei aina ole käyttäytynyt niinkuin me mökin omistajat toivoisimme / vihjailemme.

Tarkotus ei ollut kuulostaa verenhimoiselta & ahneelta vaan, kuten jo sanoin, herätellä...

Mukavaa kevättä, niin mökillä kuin kaupungeissakin!

Ap

Vierailija
60/191 |
13.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen asiallista tekstiä!

Hyvätapainen Mökkivieras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi