Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkikauden lähestyessä,pyyntö!

Vierailija
07.04.2005 |

Ap täällä, piiiiitkästä aikaa!

Kommentit (191)

Vierailija
21/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene edes muiden kotiin sopimatta etukäteen, saati mökille.

Toivoisin kuitenkin selkärankaa teiltä, jotka tätä joka vuosi valitatte. Minun kotiini (tai mökilleni) ei kukaan tulisi loisimaan ja syömään ilmaista ruokaa kutsumatta moneksi päiväksi. Kyllä teilläkin on vastuu siitä omasta mökistänne ja viihtyvyydestänne. Hyväksikäyttäjiä on aina, fiksu ei anna käyttää itseään hyväksi. Sanot ennen kesää niille loisijoille, että tänä kesänä vietätte perheen kesken kesän mökillä ettekä kaipaa vieraita. Kutsutte sitten kun taas kaipaatte. Sellaisen sanominen ei ole lainkaan epäkohteliasta. Ei ainakaan yhtä epäkohteliasta kuin tulla kutsumatta toisen mökille.

Vierailija
22/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on joka vuotinen valitus,niin miksiköhän homma jatkuu? Ettekä tunnista itseänne ja ota onkeenne, te huonotapaiset mökkivieraat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäisin ja jouluna ja pääsiäisenä käymään.Sisarukset tulivat meille tapaamaan toisiaan.Olin aivan loppu näitten tapaamisten jälkeen valmisteluineen kaikkineen. Minulla ja miehelläni suvun pienimmät lapset ja lomia ei kesällä voi ajatellakaan.Navettatyöt myös juhlapyhinä.Meille tultiin kutsumatta ja yllättäenkin.

Muutin taktiikkaa meidän perheelle sopivaksi ja aloin pyytää sukua käymään eri aikaan pitkin vuotta.Heillä on kyllä mahdollisuus tavata muutenkin kuin meillä ja lomaakin triplasti enemmän.

Nyt minullakin on aikaa seurustella vieraitten kanssa,eikä ainoastaan olla keittiössä.

En muuten ota edes yömajoitukseen,vaan päiväseltään käyvät.

Vierailija
24/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku on pahin ja miks just miehen? Meilläkin ne kuvittelevat mökille tullessaan, että ovat täysihoitolassa, tekis mieli heittää ulos koko porukka! Ja äijä joukon jatkona, tuohan emäntä olutta! Taidan olla koko ens kesän töissä!

Vierailija
25/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kaveri, jonka kaveri tunkee mökille

Vierailija
26/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on röyhkeää tulla kutsumatta ja tuomatta ruokaa mökille mutta olette minusta oikeasti tyhmiä jos suostutte kestitsemään kutsumattomia vieraita. Mä sanoisin ainakin, että " meillä on ruokaa vain omiin tarpeisiin kun emme tienneet tulostanne. Voitte hakea kaupasta ruokaa jos haluatte yöpyä, meille sopii kyllä että olette yhden yön. "

Aika pelleä anta vedättää itseään ihan miten vain!

Vierailija
27/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tarjoamatta muuta ruokaa ja juomaa.

Pelle tai ei.

Vierailija:

Aika pelleä anta vedättää itseään ihan miten vain!

Vierailija
28/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa, niin vastatkaa (taas reippaasti) joo, voisit kuoria perunat. Eikä mitään " ei sun mitään tartte tehdä"

Vierailija
29/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitinkohan ehkä lähinnä näitä ihmisiä, jotka paapovat KUTSUMATTOMIA vieraita päivätolkulla. Sinun vieraasi olivat kutsuttuja ja toivat syötävää. Miten se edes tähän liittyy...

34

Vierailija
30/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vielä silloin rahallisesti tosi tiukkaa kun mies oli työttömänä ja minä opiskelin.(tuttavaperhe tiesi kyllä talousdellisen tilanteemme)

Vierailija:

tarkoitinkohan ehkä lähinnä näitä ihmisiä, jotka paapovat KUTSUMATTOMIA vieraita päivätolkulla. Sinun vieraasi olivat kutsuttuja ja toivat syötävää. Miten se edes tähän liittyy...

34

Vierailija
31/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli yksi kesä viikoksi mökki ja kaveriperhe tunki 3 päiväksi sinne passattavaksi ja kaiken lisäksi vielä riitelemään keskenään. Oli kiva kun eivät edes maksaneet mitään vuokrasta, ruokaa oli pieni kassi mukana ym. Mitään eivät tuoneet yhteiseen käyttöön. Kiva loma kun mulla oli sinä kesänä vaan ja ainoastaan 1 viikko lomaa.. Noh, enää ei olla tekemisissä sen verran rupesi perheen touhut kyrsimään.

Vierailija
32/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sitä kaikkea tartte etukäteen ilmittaa ja rautalangasta vääntää!!Oman järjen käyttö olisi sallittavaa, jopa toivottavaa!!!!!!!

Vierailija
33/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme (kutsutusti) joka kesä tuttavapariskunna mökkivieraana yhden viikonlopun verran. Ilman sopimuksia,alusta alkaen on tapanamme viedä muutama pullo viiniä,pikkasen olutta ja siideriä sekä kassillinen säilyviä juttuja.Wc&talouspaperia,kahvia,näkkäriä,säilykkeitä ym. Näin osoitamme kiitollisuuttamme siitä,että vieraana saamme olla. Tulisi PALJON kalliimmaaksi vuokrata viikonlopuksi mökki ja ostaa sinne ruoat...emme toki sinne hyötymis tarkoituksessa mene,mutta tiedämme paljon vuokramökit maksaisivat ja osaamme antaa todellisen arvon sille,että majoittavat meidät.

Vierailija
34/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon mökille tunkeutuvista vieraista...

Kopioinpa eräältä toiselta nettipalstalta hyvän vinkin monia täälläkin liikkuvia vaivanneeseen loisilmiöön:

...jotka yleensä majoittuu useammaksi päiväksi ja syövät jääkaapin tyhjäksi ja ilmoittavat tulostaan 5 minuuttia ennen saapumista ollessaan jo mökkitien päässä.

Keskustelu meni näin

prrrr!!! puhelin soi

Minä: haloo

Raivostuttava sukulainen: hei, oltiin tässä ajelemassa täällä päin ja muistettiin että teidän mökki on tässä lähellä, mepä tullaan moikkaamaan kun ei olla nähty pitkään aikaan.

M: Ihana saada vieraita! Tehän voitte jäädä yöksikin, meillä onkin teltta valmiina pystyssä pihalla. Kylläpä sopivan ajan ajella valitsitte, isäntä just kaipailee kaveria huussintyhjennykseen! Onpa tosi kiva kun tuutte!

RS: (hieman jo empien) Ei kun me aateltiin vaan ihan äkkiä käväistä kahvilla siinä ja jos jotain grillattais...

M: No voi harmi jos ette yöksi voi jäädä, tuokaapa muuten siitä huoltsikalta tullessa porkkanamehua niin ei meidän tartte lähteä ajelemaan. Niin me aloitetiin eilen isännän kans mehu paasto ja meillä ei oo täällä mökillä muuta suhun pantavaa kun vettä... siitä huoltikalta voitte saman tien ostaa grillattavatkin ja ei meillä kahviakaan oo täällä mökillä ettei tuu kiusausta lopettaa paastoa...

RS: (epämääräistä mutinaa) joo joo

M: Hei hei ja kohta nähdään, täällä huussitalkoot odottaa!

Porukka käväisi sitten 10 minuuttia seisoskelemassa autonsa vieressä meidän mökin pihalla ja koko ajan oli kiire pois!

Tämä sama sakki tekee yleensä hyökkäyksen jonkun sukulaisen mökille ja loisivat paikalla useamman päivän. Meillä sen vasta hankittu mökki etteivät ole kerenneet meille vielä yrittää ja osasin olla varuillani että yrittävät hyökkäystä joku kerta!

Jes, hyvä minä!

Vierailija
35/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä lähden lomalle, niin asumus on viiden tähden hotelli. Ei pelkoa, että tulisin häiritsemään makkaranpaistoanne vai mitä sitten teettekin... Mökillänne, vau!

Vierailija
36/191 |
07.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minä lähden lomalle, niin asumus on viiden tähden hotelli. Ei pelkoa, että tulisin häiritsemään makkaranpaistoanne vai mitä sitten teettekin... Mökillänne, vau!

Vierailija
37/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,pakkailen just tavaroita.Lähdetään mökille kolmen aikaan kun mies tulee töistä. Harmi,että on luvattu sateita,mutta toisaalta mikä onkaan mukavampaa,kun istua mökillä takkatulen ääressä sateen ropistessa kattoon...

Nämä kevät viikonlopun ovat vielä laiskottelun aikaa..Ilmojen lämmetessä alkaakin maalaus, kukkien istutus & siivousprojektit. Yritetään tehdä kaikki " valmiiksi" viikonloppujen aikana, siten,että kun kesäloma alkaa niin kaikki hommat on tehty. Niin, ei sitten tartte laittaa mökkivieraita hommiin...

Vierailija
38/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdentoista aikaan startataan.. Takkatulta, saunaa, hyvää syötävää, ulkoilua, kevätpuuhat mökillä.. mielettömän rentouttavaa!

Vierailija
39/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi pyyntö mökin omistajille. Älkää kutsuko minua mökille, minua ei huvita viettää aikaa missään korvessa tyhjänpanttina. Jos minä haluaisin olla mökillä niin vuokraisin tai ostaisin sellaisen. MUTTA jos sinne on pakko kutsua niin minulle saa keksiä tekemistä, maalaan, remontoin, leivon, laitan ruokaa, tyhjennän huussin tai leikkaan nurmikon ihan mielelläni. Sitä pakkojuomista ja juhlimista mä en jaksa, enkä yön väkisin valvomista muka tunnelmoiden. Mä olen asunut suurimman osan elämästäni maalla, eikä hyttysten syötävänä istuminen ole minulle huvia. Minä viihdyn hyvin täällä kaupungissa, minähän voisin kutsua teidät kävelylle öiseen kaupunkiin =).

Vierailija
40/191 |
08.04.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla olisi pyyntö mökin omistajille. Älkää kutsuko minua mökille, minua ei huvita viettää aikaa missään korvessa tyhjänpanttina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi