Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on yksi lapsi ettekä HALUA enempää, miksi näin? (ev)

Vierailija
07.04.2010 |

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletus on aina että kaikki haluaa monta lasta?

Vierailija
2/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä yksilapsisuutta huonona vanhempien näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ihan sopiva määrä. Sitä paitsi, kun tekee kerralla loistavan yksilön, ei tartte yrittää montaa kertaa:))

Vierailija
4/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla perheenjäsenillä on hyvä olla, lapsi saa paljon huomiota ja rakkautta ja meillä vanhemmilla on aikaa toisillemme ja itsellemme. Miksi ehdoin tahdoin sekoittaa hyvin toimiva konsepti tekemällä lisää lapsia?

Vierailija
5/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavienkin lapsien kanssa. halusin lapsen ja haluan kokea vauva-ajat, taaperoiän, leikki-iän yms, mutta minulle riittää että koen ne kerran.

Vierailija
6/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua useampaa miestäkään, vaikka yksi on ihan kiva!

Vierailija
7/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttyäksemme suuremmalta lapsiperheen rumbalta. Toinen tekijä on ikämme, en jaksaisi enää yövalvomisia enempää. Elämän muut ambitiot, uran luominen,harrastukset, olemme myös kovia matkustelemaan miehemme kanssa ja taloudellisesti se ei olisi mahdollista ison katraan kanssa. Haluamme että kotimme näyttää avotakka-tyyliseltä, ei lapsiperheen leikkikentältä. Jotta nyt kenelläkään ei tulisi sellaista käsitystä että emme välitä lapsista niin rakastamme ylikaiken omaa ihanaa poikaamme joka on 9 kk ja emme mistään hinnasta haluaisi olla lapsetonkaan pariskunta. Tässäpä siis perusteet täysin rehellisesti.

Vierailija
8/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisulta. Yhteinen tunnepäätös, mutta ei järkikään hanttiin laita.

Vierailija
9/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on ihanaa kun on rauhallista ja voi keskittyä vain ja ainoastaan yhteen lapseen, ei tarvitse kokoaika kiirehtiä, kaupassakin voi helpommin käydä yhden lapsenkanssa, eikä miettiä sitä mihin lapset sinkoilevat ja joo tiedän että kaikilla ei näin ole, mutta suurimmalla osalla on! minusta ei vaan olisi siihen, mitä olen katsonut monilapsisia perheitä, on jompi kumpi vanhemmista kireällä päällä. enkä halua sellaista, jää omaa aikaa myös miehelleni! siinä on jotain ja löytyisi vaikka mitä!

Vierailija
10/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo lapsena päätin, että samaa kohtaloa en omille lapsilleni tee!

Olisi kivaa että olisi sisarus jakamassa aikuisena asioita. Ja muutenkin..aika itsekäs teko tehdä vain 1 lapsi.

Vierailija
11/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on peräti 3 sisarusta, emmekä ole liiemmin tekemisissä toistemme kanssa.

Sukulaisiaan ei voi valita, mutta onneksi ystävänsä voi.

Olisi kivaa että olisi sisarus jakamassa aikuisena asioita. Ja muutenkin..aika itsekäs teko tehdä vain 1 lapsi.

Vierailija
12/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jotkut haluavat enemmän lapsia. Itseä varten niitä lapsia kait enemmän tehdään. Tai no, jotkut tekee lapselle kaverin ja siinä ei siiten taas minun mielestä ole mitään järkeä. Meidän syitä siis on: lapsemme on täydellisen ihana yksilö, meillä on hyvin aikaa toisillemme ja itsellemme, työura sujuu mukavasti, töitä on kiva tehdä, ei ole tiukkaa taloudellisesti, koti näyttää kivalta, meillä ei ole mitään apua sukulaisista jotka asuvat satojen kilometrien päässä. Kavereita ei lapsenvahdiksi kovin usein viitsi pyytää. Vauva-ajan valvominen ja koko vauva-aika ei jostain syytä sopinut minulle (ja miehelle)ollenkaan ja parisuhdekin meinasi rikkoontua siinä unenpuutteessa. Sitä riskiä emme ota, että näin kävisi toistamiseen. Koska sitä toista kertaa suhteemme ei varmaan kestäisi.Ja en vain halua enempää lapsia, kun on niin hyvä näin.

Vierailija
13/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin mukavaa olla nuorinkaan. Kaikissa asioissa on aina kääntöpuoli.

itse en halua enempää ihan vain siksi että en enää ikinä halua käydä raskautta ja synnytystä läpi. Joo on itsekästä, mutta silti ei enempää.

Vierailija
14/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tahdo lisää valvottuja öitä tai mitään muutakaan mitä uusi perheenjäsen tuo tullessaan. Ajatus toisesta lapsesta on ihan kiva- oletuksena että ekat 3 vuotta voi skipata. Äidinrakkaus ei pitkälle riitä, kun perheessä on muitakin ongelmia kuin imetyksen onnistuminen...

Paljon itsekkäämpää tehdä 3-5 lasta ja sitten mm. inistä siitä kun yhteiskunta ei kustannakaan aivan kaikkea tai että jokainen ainoa lapsi tahtoisi salaa sisaruksen. Ai niin: niin kauan kuin lisääntyminen ylipäätään on täysin vapaaehtoista, KETÄÄN ei voi syyttää itsekkääksi sen takia että ei tahdo tuhlata elämäänsä paskavaipoissa kahlaamiseen.

Vierailija
15/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut sietää imetystäkään. Meille riittää tämä yksi lapsi. En ole koskaan juurikaan pitänyt lapsia, mutta halusin kokeilla yhtä lasta.

Hän riittää meille oikein loistavasti.

Vierailija
16/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat on yhden lapsen kanssa koettu jo, miksi tehdä lisää? sitä samaa se on ainoastaan haasteellisempaa kun on sitten useampi huollettava.

yhden lapsen perheet tekevät kaikkea muuta, elävät elämää, menevät ja matkustelevat kun lapsi on isompi, useampien lasten perheet taasen hoitelevat lapsosia niin kauan kuin niitä tehdään..

mielestäni kukin tekee omat päätöksensä, kyllä siinä vanhemmat ajattelevat AINA itseään päättävät mitä hyvänsä. (typerää väittää että tehdään lapsi ettei esikoisen tarvitse olla yksin, kuka hullu OIKEASTI tekee lapsia VAIN sen takia että ekalla lapsella on kavereita, kyllä sitä täytyy sitten itsekin haluta, kavereita saa kyllä muualtakin lapselle..)

Vierailija
17/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo, että sisarukset ovat rikkaus. Ei kaikille. Minä tiedän itse sen, että mitä on, kun sisarus on vain pelkkä taakka. On harhaa kuvitella, että ainoa lapsi kärsisi sen enempää kuin kukaan muukaan.

Vierailija
18/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuuluisi kellekään.

Vierailija
19/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut päivääkään että nämä 3 hankin, mutta ymmärrän ja mikä etten positiivisella tavalla kadehdikin yksilapsisten helppoutta.

Rahaa säästyy, pienempi auto ja asunto riittää tai on enemmän rahaa laittaa siihen unelma-asuntoon tai autoon, mökkiin, veneeseen. Eikä olla matkusteltukaan niin paljon kuin haluttaisi.

Keskimmäinen meillä selvästi kärsii asemastaan. Isoveli on kaikessa taitavampi ja pikkusisko saa kaiken anteeksi pienuuttaan..

Vierailija
20/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitkaa tekin meitä monilapsisia. Mä en koe arkea ankeaksi ja hankalaksi niinkuin ehkä te sen näette, kun tätä sirkusta sivusta seuraa.

Voi kun ei olisi aina tätä, miksi joku ei ole niin kuin minä..Paitsi sitten tämä palsta olisi turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi