Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on yksi lapsi ettekä HALUA enempää, miksi näin? (ev)

Vierailija
07.04.2010 |

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan että siinä missä muut lapset kinusivat koiraa tai kissaa vanhemmiltaan niin minä aina jankutin että haluan pikkuveljen =) Lapsuuteni oli kuitenkin todella onnellinen ja kavereita minulla oli paljon, ei ole siis mitään isoja traumoja jäänyt siitä että olen ainoa lapsi.

Sitä on joutunut tietenkin kuulemaan lapsesta asti kun puhutaan että ainoat lapset ovat itsekkäitä, epäsosiaalisia ja vaikka mitä (viimeksi kuulin tätä keskustelua työpaikallani, eikä keskustelun aloittaja tiennyt että minäkin olen ainokainen, meni hiljaiseksi kun esitin eriävän mielipiteeni =)

Kyllä sitä elämässä pärjää hyvin ainokaisenakin, itselleni olen kyllä aina halunnut vähintään kaksi lasta ja kohta näin onkin.

Vierailija
22/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina yhtä huvittavia. Puoleen ja toiseen stereotypistisiä listoja siitä, millaista yhden lapsen vanhemmat kuvittelevat monilapsisen perheen elämän olevan tai toisinpäin. Ja on ihan turha perustella lapsilukuaan (oli lapsia sitten 1 tai 10) millään argumenteilla, vastapuoli aina vääntää ne kuitenkin nurinniskoin omasta vinkkelistään.

Huoh. Lopetettaisko jo? Kaikki on varmaan ihan yhtä oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainoa lapsi 7-vuotiaaksi. Se oli mukavaa ja tehtiin paljon vanhempien kanssa yhdessä kaikkea. Matkusteltiin, käytiin uimassa, leikittiin, pelattiin, jne.

Sitten sain pikkusiskon. Sekin oli ihanaa. Kahtena ekana vuotena ei niin paljon käyty missään, esim. kun sisko syntyi keskellä kesää, niin sinä akana kesänä ei juuri päästy mökille. Mutta ollaan siskon kanssa tosi läheisiä enkä voisi kuvitella elämää ilman häntä.

Mutta ihan tyytyväinen olin silloinkin, kun olin ainoa lapsi.

Itse haluaisin edes yhden lapsen. Jos Luoja suo, voisin ottaa kaksikin.

Vierailija
24/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen vanhempia haastateltavaksi. Jos lapsesi on 2-5-vuotias, ota yhteyttä marianne.rautanen@sanomamagazines.fi

Vierailija
25/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lapsena, enkä aikuisena.

ja jo lapsena päätin, että samaa kohtaloa en omille lapsilleni tee!

Olisi kivaa että olisi sisarus jakamassa aikuisena asioita. Ja muutenkin..aika itsekäs teko tehdä vain 1 lapsi.

Vierailija
26/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi niillä jotka puolustavat yhtä lasta. Koti pitää olla kuin avotakasta repäisty eli suomeksi sanottuna lapsen elämä ei saa kotona näkyä. Varmaankin niitä aitejä, jotka ahdistuu jos lapsi vähän sotkee paikkoja.

Vierailija
27/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsentekoaikaa on jäljellä vielä yli kymmenen vuotta, joten en sano 100% varmaksi että jäämme yksi lapsiseksi, mutta 99% varmuudella ainakin :)

Emme ole varmaan ihan tyypillinen yhden lapsen perhe. Teimme ainokaisemme 21-vuotiaina, minä olen duunari, mies vähän korkeammin koulutettu, koti ei ole viimeisen päälle laitettu, eikä haittaa vaikka tulee sotkua.

Pidän elämästämme tällaisena. En ole koskaan ollut kovin lapsirakas, mutta halusin kuitenkin yhden lapsen.

Pystymme elämään näillä tuloilla kolmihenkisenä perheenä mukavasti. Ja ennen kaikkea minä nautin elämästä näin :)

Olemme lähipiirin ainoa yksilapsinen perhe ja ymmärrän muiden valintoja, olipa se sitten hankkia kaksi tai viisi lasta, kunhan se on oikea ratkaisi juuri sille perheelle.

Vierailija
28/69 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on yksi lapsi ja enempää ei tule..

Meillä on lapsentekoaikaa on jäljellä vielä yli kymmenen vuotta, joten en sano 100% varmaksi että jäämme yksi lapsiseksi, mutta 99% varmuudella ainakin :)

Emme ole varmaan ihan tyypillinen yhden lapsen perhe. Teimme ainokaisemme 21-vuotiaina, minä olen duunari, mies vähän korkeammin koulutettu, koti ei ole viimeisen päälle laitettu, eikä haittaa vaikka tulee sotkua.

Pidän elämästämme tällaisena. En ole koskaan ollut kovin lapsirakas, mutta halusin kuitenkin yhden lapsen.

Pystymme elämään näillä tuloilla kolmihenkisenä perheenä mukavasti. Ja ennen kaikkea minä nautin elämästä näin :)

Olemme lähipiirin ainoa yksilapsinen perhe ja ymmärrän muiden valintoja, olipa se sitten hankkia kaksi tai viisi lasta, kunhan se on oikea ratkaisi juuri sille perheelle. "

eli hyvä näin..

Vierailija
29/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan oikein tyytyväisiä ja onnellisia tämän ainokaisemme kanssa, emmekä haaveile saati suunnittele enempää lapsia. Ehkä jos olisimme mieheni kanssa törmänneet nuorempana, niin elämä olisi kuljettanut eri tavalla. Mutta, minkäs teet, nyt alkaa jo ikäkin tulla vastaan jos miettisi lisää lapsia ja toisaalta myös oma jaksaminen, halu ja mielenkiinto. Näin on meillä hyvä.

Vierailija
30/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kaikki ovat myös yksityisasioita. Onneksi useimmat ihmiset eivät kehtaa suoraan kysyä, miksi teillä on vain yksi lapsi. Jos itse harrastat tällaista kyselyä, herää tajuamaan että se on tunkeilevaa ja lopeta se.

Vierailija
31/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean katalogista repästy sivu, jossa lasten lelut ovat sikin sokin. Yhtä itsekästä on tehdä paljon lapsia. Nykypäivänä me emme edes tarvitse lapsia vanhuuden turvaksi.

läpi niillä jotka puolustavat yhtä lasta. Koti pitää olla kuin avotakasta repäisty eli suomeksi sanottuna lapsen elämä ei saa kotona näkyä. Varmaankin niitä aitejä, jotka ahdistuu jos lapsi vähän sotkee paikkoja.

Vierailija
32/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi haluta? Meille on aina ollut selvää, että haluamme 0-1 lasta. Miksi pitäisi ahnehtia?

Vierailija
33/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä kuluttavatkin rahaa eri tavalla? Se mahdollistaa tuet ja joidenkin jäämisen kotiin.

Vierailija
34/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat on yhden lapsen kanssa koettu jo, miksi tehdä lisää? sitä samaa se on ainoastaan haasteellisempaa kun on sitten useampi huollettava. yhden lapsen perheet tekevät kaikkea muuta, elävät elämää, menevät ja matkustelevat kun lapsi on isompi, useampien lasten perheet taasen hoitelevat lapsosia niin kauan kuin niitä tehdään.. mielestäni kukin tekee omat päätöksensä, kyllä siinä vanhemmat ajattelevat AINA itseään päättävät mitä hyvänsä. (typerää väittää että tehdään lapsi ettei esikoisen tarvitse olla yksin, kuka hullu OIKEASTI tekee lapsia VAIN sen takia että ekalla lapsella on kavereita, kyllä sitä täytyy sitten itsekin haluta, kavereita saa kyllä muualtakin lapselle..)

välillä oikein mietin että mistä taaperomme 1v3kk saa päähänsä kaikki ne ideat mitä keksii toteuttaa ja se sisarusten välinen pyyteentön rakkaus. tossa just yks ilta isompi 5v10kk hyppi peiliovien edessä ja karjahteli mitäs pikkuveli siihen tietenkin perässä yrittämään (varsinkin sitä karjahtelua) ja me vanhemmat saatii taas nauraa katketaksemme! =)

ihan oikeasti me oltaisiin jääty todella paljosta paitsi jos ei oltas tehty toista ja kolmaskin haaveissa..

Vierailija
35/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei lapset sotke paikkoja?? Kylläpä joillain on aika suppea ajatusmaailma...eipä ole itselläni koskaan tullut mieleen miettiä moista...maailman väkilukua sen sijaan paljonkin.

Vierailija
36/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vääntäis vaan lapsia maailmaan.

Vierailija
37/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies halusi yhden. suostuin siihen.

Vierailija
38/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen lapseen. Sitten se meni ja katkaisi piuhansa. Pitäisikö mun lähteä perheestä ja tehdä lapselleni puolisisaruksia?

Vierailija
39/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän aina aika ajoin joku pohtii vakavissaan eroa, kun mies ei halua neljättä lasta ja "oma syli tuntuu niiiiiin tyhjältä" (ja pitäisi ehkä vihdoin mennä töihin).

yhteen lapseen. Sitten se meni ja katkaisi piuhansa. Pitäisikö mun lähteä perheestä ja tehdä lapselleni puolisisaruksia?

Vierailija
40/69 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska meillä on myös muuta elämää, ymmärrämme senkin, että kaikkien meidän perheen ulkopuolisten mielestä ne omien naperoiden hassunhauskat jutut eivät ole niin hauskoja, että niillä kannattaisi rasittaa kanssaihmisiä...

asiat on yhden lapsen kanssa koettu jo, miksi tehdä lisää? sitä samaa se on ainoastaan haasteellisempaa kun on sitten useampi huollettava. yhden lapsen perheet tekevät kaikkea muuta, elävät elämää, menevät ja matkustelevat kun lapsi on isompi, useampien lasten perheet taasen hoitelevat lapsosia niin kauan kuin niitä tehdään.. mielestäni kukin tekee omat päätöksensä, kyllä siinä vanhemmat ajattelevat AINA itseään päättävät mitä hyvänsä. (typerää väittää että tehdään lapsi ettei esikoisen tarvitse olla yksin, kuka hullu OIKEASTI tekee lapsia VAIN sen takia että ekalla lapsella on kavereita, kyllä sitä täytyy sitten itsekin haluta, kavereita saa kyllä muualtakin lapselle..)

välillä oikein mietin että mistä taaperomme 1v3kk saa päähänsä kaikki ne ideat mitä keksii toteuttaa ja se sisarusten välinen pyyteentön rakkaus. tossa just yks ilta isompi 5v10kk hyppi peiliovien edessä ja karjahteli mitäs pikkuveli siihen tietenkin perässä yrittämään (varsinkin sitä karjahtelua) ja me vanhemmat saatii taas nauraa katketaksemme! =)

ihan oikeasti me oltaisiin jääty todella paljosta paitsi jos ei oltas tehty toista ja kolmaskin haaveissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan