Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen lantionympärysmitta on sinusta iso, tavallinen ja pieni? Entä vyötärö?

Vierailija
07.04.2010 |

Kerro mieluusti myös omat mittasi :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö sinulla jossain ole se kapein kohta? MIttaa siitä.

Mulla on tiimalasivyötärö, mutta se on tosiaan paljon korkeammala. Eli siis ohje on lantio leveimmästä ja vyötärö kapeimmasta kohdasta?

Vierailija
22/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin tyytyväisempi jos vyötärö olisi vaikka 67cm..

-18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vyötärönympärys mitataan?

Vyötärönympärys mitataan 1 - 2 cm navan yläpuolelta paljaalta iholta. Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei siis saa kiristää eikä olla liian löysällä.

Vierailija
24/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukemat olivat 70cm ja 90cm. Omasta mielestäni olen hoikka. Vaikka joku pitikin vyötäröä 70 isona. Pituutta löytyy 165 ja painoa 55.

Vierailija
25/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki mittauksia. Vyötärö 68 cm (n. 2 cm navan yläpuolelta), mutta en tiedä, mittasin sitten lantion oikeasta kohdasta? Se oli aika tarkkaan 100 cm.

Vierailija
26/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki mittauksia. Vyötärö 68 cm (n. 2 cm navan yläpuolelta), mutta en tiedä, mittasin sitten lantion oikeasta kohdasta? Se oli aika tarkkaan 100 cm.

koska kai tääkin vaikuttaa.

Vierailija
27/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiroat, kuinka nykyään housut tehdään ihmisille, joilla ei ole vyötäröä, koska suurimpaan osaan muuten sopivista housuista mahtuiisi housunkauluksen ja selän väliin pari nyrkkiä, niin todennäköisesti mittasit oikeista kohdista ja oikein.

Vierailija
28/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lantionympärys 90-110. Tästä pienempi näyttää hoikalta/laihalta ja isompi taas tukevalta.

oikein mekein liikutuin. mun mitat on rajojen sisällä vaikkakin yläkantissa. Oon aina pitäny itteäni ihan amatzonina.

Vierailija
29/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät pääsääntöisesti koon 38 housuja...

Mun housukoko on kuulkaas 42 (!), vaikka olen muuten hoikka. Mulla on niin paksut reidet ja muhkeat pakarat, että tosiaan 40-42 on mun koko. Mutta käytän semmoisia housuja, joiden vyötärö jää navan alapuolelle, koska a) jos housut menevät sen uli, mulla on heti sellainen olo että PURISTAA! b) mulla on tuota persettä ja jenkkakahvaa sen verran, että korkeavyötäröisemmät housut tekevät perseestäni loppumattomat näköisen ja c) mulla on tosi lyhyt selkä ja pitkät jalat, joten olisin pelkkää housua korkeavyötäröisissä.

Vierailija
30/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elkää jännittäkö sisäisiä vatsalihaksia, kun mittaatte vyötärönne.

Oikeat luvut lienee 90-80 tietämillä.

otetaan hoikimmasta kohdasta eli aika reilusti navan yläpuolelta, kuitenkin kylkiluiden alapuolelta. siitä mulla tulee 73 cm, vähän alempaa jo yli 100cm...

Vierailija
31/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lantion mitaksi itselleni merkinnyt aina sen pienimmän mahdollisen mitan, jossa mittanauhan saa hivutettua navan alapuolelta polviin. Tämä mitta minulla on 102 cm. Vyötärö sama kuin sinulla ja minulla housut yleensä 38, joskus 40 ja niissä navan alapuolelle reilumminkin jäävissä usein tuo löysän vyötärön ongelma. Eihän se tietysti ihan lantiolle satu se paksuin kohta, koska minullakin sitä ulottuvuutta on nimenomaan pakaroissa ja taaksepäin, vaan suurin ympärysmitta on pakaralihakset jännitettyinä juuri haarovälin yläpuolella ja lihakset rentoina haarovälin korkeudella. Reisiäkin täälläkin riittää, reisi paksuimmasta kohdastaan 60 cm...

Mun housukoko on kuulkaas 42 (!), vaikka olen muuten hoikka. Mulla on niin paksut reidet ja muhkeat pakarat, että tosiaan 40-42 on mun koko. Mutta käytän semmoisia housuja, joiden vyötärö jää navan alapuolelle, koska a) jos housut menevät sen uli, mulla on heti sellainen olo että PURISTAA! b) mulla on tuota persettä ja jenkkakahvaa sen verran, että korkeavyötäröisemmät housut tekevät perseestäni loppumattomat näköisen ja c) mulla on tosi lyhyt selkä ja pitkät jalat, joten olisin pelkkää housua korkeavyötäröisissä.

Vierailija
32/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

94-74-94

Vierailija
33/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elkää jännittäkö sisäisiä vatsalihaksia, kun mittaatte vyötärönne.

Oikeat luvut lienee 90-80 tietämillä.

otetaan hoikimmasta kohdasta eli aika reilusti navan yläpuolelta, kuitenkin kylkiluiden alapuolelta. siitä mulla tulee 73 cm, vähän alempaa jo yli 100cm...

ja lantiomitta taas paksuimmasta kohdasta takapuolen tienoilta eli mulla ainakin vähän jopa alapuolelta.

Vierailija
34/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tasapaksu pötkylä.

Vierailija
35/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö 76cm ja lantio 87cm, eli tasapaksu taidan olla minäkin :)

Vierailija
36/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa syksyllä vatsalihasten kiristys-leikkaukseen. Vyötäröni mitat ovat mitä sattuu, koska lihakset eivät ole kaksosraskauden jälkeen palautuneet paikoilleen.

Vierailija
37/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 168 cm. Omasta mielestäni vyötärö on kapea tai lantio leveä;)

Vierailija
38/41 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali vyötärö 65-75cm, normaali lantio 95-100 cm.

Pituus tietty vaikuttaa. Itse vy 67, lantio 98cm, pituus 175cm.

Vyötärö mitataan kapeimmasta kohtaa tässä vertailukelpoisessa strategiset mitat/vaatekokomielessä, jota nyt haetaan. Sydänliiton mittauohjeen pointti on hieman toisaalla.

Vierailija
39/41 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantioympärys lienee parhaimmillaan 85-100 cm

ja vyötärö 65 - 75 cm

itselläni 67 cm ja 94 cm

Vierailija
40/41 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö-lantio -suhde 0,70