Millainen lantionympärysmitta on sinusta iso, tavallinen ja pieni? Entä vyötärö?
Kommentit (41)
Lantio: tavallinen 90-105, iso sitten isompi ja pieni pienempi
Vyötärö: tavallinen 70-80.
Omat mitat 70 ja 98
olen vähän pönäkkä, 3 lasta saanut
elkää jännittäkö sisäisiä vatsalihaksia, kun mittaatte vyötärönne.
Oikeat luvut lienee 90-80 tietämillä.
Pieni lantio alle 90 cm, iso yli 100
Pieni vyötärö alle 67 cm, iso yli 77
T. 66 ja 90
ja lantionympärys 90-110. Tästä pienempi näyttää hoikalta/laihalta ja isompi taas tukevalta.
Lantio taas jotain 98-100cm. Mulla on mielestäni todella leveä lantio (kiitos äidin, jolta se on peritty), mutta onpahan lapset syntyneet helposti. ;)
Muuten olen urheilullinen, en näytä lihavalta, vaikka mieluusti pienemmän lantion ottaisin...
Terv. Se, jolla ei ole hajuakaan...
kaipa se normaaali olisi jotain
lantio metrin hujakoilla
vyötärö 80 cm
itselläni vyötärö lihaksia jännittämättä 99cm ja lantio 110cm.
jos jännitän lihakseni (kuten aina paitsi istuessani), vyötärö on 88cm.
ja juu, olen tanakka.
Jos on 180 cm pitkä nainen, niin 100-senttinen lantio näyttää aivan eri sopusuhtaiselta kuin 150-senttisellä naisella. Sama koskee vyötäröä.
Myös rintojen koko ja hartioiden leveys vaikuttaa siihen, minkälevyinen lantio näyttää hyvältä.
Tärkeintän on kokonaisuus, ei yksittäinen mitta.
vyötärö 80 cm
lantio 100 cm
Kuulen jatkuvasti, että olen niin hoikka... omituista. Vaikuttaakohan siihen se, että olen 177 cm pitkäkin?
lantio mitataan leveimmästä kohdasta, missä ikinä se sinun levein kohta onkaan. Mittaa ei kiristetä, eikä se saa roikkua löysänä.
Vyötärö mitataan hieman navan alapuolelta, kuuluu ohjeistus.
mistä kohdasta nuo mitataan?
Oikeastiko?
että mulla on kapea vyötärö, mutta ei se sitten taida ollakaan, jos se mitta onkin navan alapuolelta. Aina oppii jotain uutta.
Ei nämä ole yksiselitteisiä. Minä olen pitkä, pitkät raajat ja lyhyt selkä. Siksi hinaan omaa vyötäröäni aina alemmas - jotta näytän sopusuhtaiselta. Siksi minä mittaan oman vyötäröni juuri lantioluiden yläpuolelta ja istutan siihen kaikki vyöt summuut.
Mutta eikö sinulla jossain ole se kapein kohta? MIttaa siitä.
Oikeastiko?
Vyötärön mittaan kapeimmasta kohdasta, jos mittaisin hieman navan alta, tulisi paljon leveämpi mittaus, sillä mulla on sillä korkeudella lantioluut. Taidan olla aika lyhytselkäinen? Olen 179 cm pitkä.
vyötärö 80 cm lantio 100 cm Kuulen jatkuvasti, että olen niin hoikka... omituista. Vaikuttaakohan siihen se, että olen 177 cm pitkäkin?
Minulla kyllä on pituutta vain 170 cm. Itse pidän itseäni hoikkana tai normaalivartaloisena. Ehkä hoikkuuden vaikutelma tulee siitä, ettei minulla ole missään ylimääräistä tai höllyvää. Olen kiinteä ja sopusuhtainen.
Minulla ainakin hoikin kohta on reilusti ylempänä, mutta siitä ei pidä mitata!
Missin mitoissa. ;)
Minulla lantio on iso. Selkeästi vartaloni suurin kohta. Mutta tiedän olevani pieni. Vyötäröäni pidän kuitenkin normaalina.
Muiden mittoja on hirvittävän vaikea arvella. 70 kuulostaa mittana vyötäröksi todella isolta, mutta todennäköisesti sellaisen nähdessäni en sitä sellaisena pitäisi. Se riippuu niin muusta kropasta.
että mä oon ihan kuusalla näistä. En tiedä omia mittojani, enkä tiedä, paljonko "pitäisi" olla.