Syöttekö leipää joka aterialla?
Tai onko sitä teillä ainakin tarjolla jopa aterialla? Minua tympii ainainen leipä... Ja kauhea vouhotus siitä.
En kotiäitinä aina tarjoile leipää lämpimän ruoan yhteydessä (2x pvä) vaan sitten välipalalla, iltapalalla ja aamupalalla.
Kommentit (24)
syö leipää joka aterialla, siksi sitä on pöydässä. Lapset harvemmin, minä vain välipaloina (ellei syödä keittoa). Maitoa ei juo ruuan kanssa kuin kuopus, muut juovat vettä.
Sillä sitten kaavitaan kastikkeet tms. lautaselta ruokailun lopuksi.
Koskaan en ole ymmärtänyt sellaista tapaa, että pöytään katetaan monensorttista leipää, juustot, leikkeleet ym. ja ilmeisesti ideana on tehdä ruokaisa leipä ruuan yhteyteen?
leivälle, jossa päällä jotakin. Oli se sitten margariinia/voita, juustoa, kinkkua, maksamakkaraa, tomaattia, kurkkua, salaattia??
Mä puhun lapselle "otatko voileipää", vaikka en leivälle voita laitakkaan. Tuntuisi hankalalta sanoa "otatko margariinileipää, jossa juustoa?" Joskus voin kysyä "otatko juustoleipää tai kinkkuleipää", mutta usein puhun voileivästä.
Meillä ei normaalisti aterioilla ole leipää tarjolla muutoin kuin keiton kanssa. Olen itse tosi huono syömään leipää.
Lisäksi koululaiset tekevät itselleen voileivät välipalaksi .
Siis tekeekö joku vielä oikeasti voileipiä? Vai tarkoitatko margariinileipiä?
yleensä lainkaan. Varmaan kerran kuussa tehdään uunileipiä, joten ei minkään ruuan kans niitä tarjoilla. Turhia hiilareita. Päiväkodissa ja mummolassa toi tyttö sitä sitten yleensä syö, kun sitä aina tarjotaan ja sekin on aina yllätys, yllätys täysin vaaleeta leipää.