Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtuutontako asettaa rajat äitini vierailuille?

Vierailija
07.06.2010 |

Kirjoitin tänne jo aiemmin äidistäni, jonka mielestä olen liian nuori äidiksi ja tästä sekä muusta hän jaksaa valittaa/arvostella joka päivä. Kaksosiamme hän ei hoida oma-alotteisesti ja jos pyytää niin hoitaessaan hän kertoo, että näin tämä kuuluu oikeasti tehdä ja arvostelee minun/meidän tapaa hoitaa kaksosia.

Olen tästä puhunut äidilleni ja kirjoittanut ns. kirjeen jne, että minkä koen hänen käytöksessään ns. häiritsevänä, mutta näistä ei ole ollut apua vaan sama jatkuu. Lisäksi olen sanonut äidilleni, ettei hänen tarvitsisi olla meillä lähes joka päivä aamusta iltaan, koska haluaisimme olla välillä ihan vaan kaksin kaksosten kanssa, mutta tämäkin on mennyt kuuroille korville.

Ensin harkitsin täydellistä välien katkaisua kunnes äitini osaa olla arvostelematta, mutta päädyimme mieheni kanssa jonkinlaiseen kompromissiin, äitini saa käydä meillä kerran viikossa ennalta sovittuna ajankohtana ja olla muutaman tunnin. Muulloin hän ei ole tervetullut. Tuo kerran viikossa käynti edellyttää, että hän osaa olla arvostelematta ja jos ei osaa niin kyläily loppuu arvostelun alettua. Kerroin tämän äidilleni ja äitini mielestä yritän nyt sitten erottaa häntä lapsenlapsistaan, vaikka tässä on kyse minun hyvinvoinnistani ja siitä, että saisimme edes joskus olla vain perheenä ja tutustua kaksosiin.

Teille vielä, jotka edellisessä ketjussa ihmettelitte, että miten voin olla väsynyt niin sinnekin jo kirjoitin, että kaksosista toinen valvoo yöt ja toinen päivät, tuon lisäksi minulla on migreenikohtaus kahdesti viikossa, tämä johtuu jatkuvasta univelasta ja nuo migreenikohtaukset vie voimia todella paljon kun niiden jälkeen ei saa levätä päivää, jonka ne yleensä vaatii, että olen normaalikuntoinen.

Anoppi ja appiukko ovat aivan toista maata ja esim. anoppi hoitaa/auttaa kaksosten hoidossa oma-alotteisesti eikä ole koskaan sanonut, että meidän tapamme hoitaa kaksosia on väärä. Harmi vaan, että anoppi ja appiukko asuvat kauempana ja käyvät harvemmin vierailulla. Muutenkin olen kyllä tullut anoppini kanssa hyvin toimeen ja minulla ja äidillänikin oli melko hyvät välit ennen raskauttani, mutta nyt ne ovat kaikkea muuta kun hyvät.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun muutaman vuoden kuluttua ruikutatte hoitoapua niin hän tarjoaa sitä sovittuna ajankohtana muutaman tunnin, ei yökyläilyjä tms. aikaavievää. Onneksi kaksosten vanhempien parisuhde kestää sen, että moneen vuoteen ei ole päivänkään vapaata.

Enkä ymmärrä, miten aiot nukkua univelkaasi pois, jos kukaan ei ole apunasi hoitamassa lapsia. Mieshän menee töihin ja anoppi on kaukana.

miten paljon vie voimia jatkuva arvostelun kohteena oleminen?

Vierailija
2/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äitisi hyväksyy nuo rajat. Omalle äidille ei mitkään rajat riittäneet. Piti pistää välit poikki. Surullista, mutta en ole katunut, vaikka mietityttääkin. En olisi henkisesti kestänyt jatkuvaa arvostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmoitimme esikoisen syntyessä että vieraat voivat käydä tiettyinä päivinä ja vkonlopun haluamme rauhoittua oman perheen kesken. Halusimme nukkua päivällä silloin kun vauvakin emmekä valvoa ja odottaa vieraita. Lisäksi halusimme rauhassa tutustua vauvaan.

Yksi isovanhemmista vetäs herneen nenään, mutta ei voi mitään. Oli meille hyvä ratkaisu.

Vierailija
4/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia sotkutua vauva arkeesi.

Vierailija
5/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin korkea aika äitisi oppia, ettet ole enää pieni vaan täysi-ikäinen ja pystyt itse huolehtimaan lapsistasi ilman hänen arvosteluaan.

Äitisi pitää sinua vielä vauvanaan ja haluaa sen takia sotkutua vauva arkeesi.

Vierailija
6/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun on asettaa rajat vierailuille tuossa tilanteessa. Oma jaksamisesi on nyt tärkeämpää kuin mummon ja lapsenlasten yhteydenpito. Eivät tuon ikäiset lapset edes kaipaa isovanhempia millään tavalla, lapsille riittää omat vanhemmat. Parempi vain jos saatte rauhassa keskittyä omaan perheeseenne ja äitisi pysyttelee vähän kauempana ikävän asenteensa kanssa.

Vierailija
7/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun muutaman vuoden kuluttua ruikutatte hoitoapua niin hän tarjoaa sitä sovittuna ajankohtana muutaman tunnin, ei yökyläilyjä tms. aikaavievää. Onneksi kaksosten vanhempien parisuhde kestää sen, että moneen vuoteen ei ole päivänkään vapaata.

Enkä ymmärrä, miten aiot nukkua univelkaasi pois, jos kukaan ei ole apunasi hoitamassa lapsia. Mieshän menee töihin ja anoppi on kaukana.

Vierailija
8/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat käyvät meillä muutaman kerran kuussa ja kuten sanoin anoppi hoitaa oma-alotteisesti kaksosia eikä minun tarvitse häneltä kuulla arvostelua. Lisäksi kaksosten tulevat kummit auttavat sen minkä omalta vauva-arjelta pystyvät. Olemme myös palkkaamassa lastenhoitajaa avukseni luultavasti hoitaja alottaisi 1-2kk päästä, jos sille on vielä sillon tarvetta.

Mieheni jää reilun viikon päästä 1-2kk ajaksi kotiin ja tällöin pystyn siis nukkumaan pois univelkoja kun mies voi osallistua paljon enemmän kaksosten hoitoon kun ei ole töissä ja jos esim. 1kk päästä näyttää siltä, että hoitajalle olisi vielä tarvetta niin palkkaamme hänet sitten.

ap

Toivottavasti äitisi ymmärtää että kun muutaman vuoden kuluttua ruikutatte hoitoapua niin hän tarjoaa sitä sovittuna ajankohtana muutaman tunnin, ei yökyläilyjä tms. aikaavievää. Onneksi kaksosten vanhempien parisuhde kestää sen, että moneen vuoteen ei ole päivänkään vapaata.

Vierailija
9/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta reviiristä on pidettävä kiinni.

Vierailija
10/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiä saa arvostella, ei varsinkaan se oma äiti, johon pitäisi pystyä luottamaan ja saada tukea tarvittaessa.

Vierailija
11/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran lapsia on vaan kaksi. Mitä teette kaikella vapaa-ajalla? t. Kade kolmosten äiti

Vierailija
12/12 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun on niin se menee tasottaessa univelkoja. Esim. nuo kaksosten tulevat kummit eivät tällä hetkellä pysty auttamaan juurikaan kun yksi on sairaalassa vaikean raskauden takia, yhdellä itselläänkin valvottava vauva ja kaksi asuvat kauempana ja heidän kesälomansa alkaa tämän kuun lopussa.

Käytännössä äitini on ollut ainoa "apu" tämän ekan kuukauden aikana, vaikkei hänkään ole auttanut oma-alotteisesti ja en viitsi juuri pyytää kun sitten saa kuulla arvostelua/valitusta. Niin ja anoppi ja appiukko ovat käyneet pari kertaa (olleet yhden yön) kaksosten syntymän jälkeen.

ap

jos kerran lapsia on vaan kaksi. Mitä teette kaikella vapaa-ajalla? t. Kade kolmosten äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän