Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai etta kiehuu!!!! Mies vain paineli nukkumaan ja jatti mut TAAS vauvan kanssa valvomaan!

Vierailija
06.04.2010 |

Olen nyt valvonut 7 viikkoa putkeen ja alkaa HIVENEN VASYTTAA!!!! Olen yrittanyt jaksaa ja sinnitella, koska mies kay kuitenkin toissa ja tekee pitkaa paivaa. Mutta nyt viime viikolla aloin valmistelemaan miesta etta paasiaisen yli voisi joku yo hoitaa vauvaa edes PUOLI YOTA.

Sanoi vaan etta joo joo ja nyt on sitten jo takaisin toissa eika tietoakaan yovalvomisista... Sain vauvan asettumaan viimekin yona vasta klo 02.20 ja herasi 5.20, 6.20 ja 8.30. Noilla heraamiskerroilla haluaa sitten syoda ja siina hurahtaa helposti ainakin 30 minsaa. Joten younet siis mulla jaaneet tosi vahaisiksi ja nyt alkaa tuntua etta "loppu on lahella"... oman jaksamisen kanssa.

Mitakohan sita keksisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku aina kun vauvakin nukkuu. Kotitöistä hoidat vain kaikkein pakollisimmat. Jaksamista!

Vierailija
2/25 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteva tulla auttamaan yhdeksi yöksi? Minulle ainakin vauvan synnyttyä useampi ystävä (lapsiperheen vanhempi) ilmoittautui hätävaraksi jos oma pinna alkaa olla liian lyhyt valvomisen vuoksi. Yksikin kunnolla nukuttu yö olisi kyllä varmasti avuksi. Minkä ikäinen vauvasi on? Ja ensi viikonloppuna yritä laittaa miehesi tilille tästä, hän on yhtä lailla vauvan vanhempi. Alat olla yliväsyneenä vaarallinen vauvallesi. Ainakin minä olin omalleni ja sain apua mieheltäni aina kun sitä kehtasin pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän vähän liioittele, kyllä meilläkin valvoivat, muta 12 asti nukkuivat tunnin tai kaksi. Mutta sulle lohdutukseksi, kyllä ne vielä nukkuvat. Ky7llä toivot voi kun heräisivät, nimittäin murros iässä. Voimia kyllä se aurinko paistaa risukasaankin.

Vierailija
4/25 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää nukkua noiden syöttöjen välillä samoin päivälläkin kun lapsi nukkuu

Vierailija
5/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kultaa haavat.Minunkin kullannuput ovat valvottaneet aina pienenä. Mutta sen unohtaa pian,kaksi vuotta korkeintaan.

Vierailija
6/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut sitten aina kun on mahdollista.

Ja miehesi saa valvoa sitten viikonloppuna.

Vierailija
7/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jaksat sitten valvoa yöt vauvan kanssa. Annat isän hoitaa illan vauvaa ja nukut. Ja unohdat tosiaan kaikki ylimääräiset kotityöt. Ja teet vaan ne mitkä on pakko ja nukut päivisin kun vauvakin nukkuu.

Vierailija
8/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, eikä mies ole koskaan valvonut yöllä yhdenkään vauvan takia. Ei ole myöskään koskaan laittanut yhtäkään vauvaa nukkumaan, ei ole kylvettänyt, ei syöttänyt (ekaa taisi minun pakottamani syöttää pari kertaa). Vikalle lapselle ei vauva-aikana vaihtanut kertaakaan vaippaa. Vauvat vain eivät tunnu olevan miehen juttu. Leikkinyt sitten kyllä kun lapset ovat kasvaneet. Älä ota turhaa stressiä. Joskus jälkikäteen mies kertoi tunteneensa ulkopuolisuutta. Ihmekös tuo, jos ei halua mihinkään osallistua.

Vierailija
9/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos imetät, ei miehellä ole paljon osaa. Sympatiasta ei molempien kannata valvoa, jos toinen vielä käy töissä. Jos syö pulloa, mies voi toki välillä syöttää. Aina se vain ei lapselle kelpaa, kun on vielä niin symbioosissa äitiinsä.

Vierailija
10/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetät, niin mikset ota viereen nukkumaan? Pääsisit yöheräämisistä paljon helpommalla, kun ei tarvi muuta kuin työntää tissi suuhun ja voi itse jatkaa unia. Sehän ei tietenkään ole ratkaisu ongelmaasi, mutta voisi auttaa.

Jos vauva syö pullosta, menet vaan itse toiseen huoneeseen nukkumaan ja annat miehen hoitaa. Laita korvatulpat, niin saat nukkua rauhassa.

Vierailija
11/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka imetin, hoiti vauvaa muuten ja tarvittaessa toi rinnalle syömään. Minä sain siis nukkua ja keskittyä vain siihen imettämiseen. Muut hyssyttelyt jäi miehelle.

Luksusta.

Vierailija
12/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paivisin vauva nukkuu vain liikkeella ollessa tai sylissani. Jos vaikka kuinka sikeassa unessa laitan hanet nukkumaan kasistani niin takuuvarmasti heraa max. 3 minuutin kuluessa.

Ja illat menee sitten niin etta noin klo 18 eteen pain saa vauvaa vaan kanniskella ja imettaa.

Vauva on siis 7 viikkoa vanha, imetan ja meilla on myos 2 vanhempaa lasta, toinen kanssani kotona paivisin ja toinen 2.luokalla.

En pystynyt vastaamaan aikaisemmin kantamiselta, nyt herasi jo kun taisi menna tuo 3 minsaa.. Luen kylla vastauksia.

ap

Vierailija
13/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin auttoi, kun otin vauvan viereen nukkumaan. Alkuun yritimme nukuttaa omaan sänkyyn, joka oli "sivuvaununa", mutta kun tykkäsi nukahtaa tissi suussa ja heräsi siirtoon, niin päätin antaa olla vieressä. Kun vauva heräsi, sai samantien tissin suuhun, itse ei tarvinnut edes täysin herätä, vaan sai jatkaa unia.

Vierailija
14/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Valvominen on kamalaa ja siitä seuraava väsymys. Laitat päivällä isommalle lapselle dvd:n pyörimään ja vauvan sitteriin tai vaunun koppaan lattialle. Oikaiset itsesi sohvalle, vaikket nukkuisi, saat edes vähän levätä. Olisko mummia tai vastaavaa avuksi edes joskus yöksi, että saisit nukuttua!

Vierailija
15/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEilläkin kolme lasta ja nuorin nyt 9 kk. Näin hoitovapaan aloittamisen kunniaksi mieheni vaihtoi ensimmäisen kakka vaipan kuopukselta:)

Mutta itse olenkin töissä muutaman yön viikossa, joten mies pärjää kaikkien kolmen kanssa. Nytkin valvonut kuopus tunnin.

Vierailija
16/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmonen sitteri missä on se sydämenlyöti "tehoste" vois rauhottaa vauvan nukkumaa. :)

Vierailija
17/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski hankkia monta lasta?

Vierailija
18/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei selkeästi ole ollut vaativaa, huonounista vauvaa neuvoista päätellen. Semmoista ei noin vain lasketa sitteriin tai koppaan kun vauva hermostuu heti, eikä nukuta päiväunia vauvan kanssa jos vauva nukkuu 10min pätkissä tai vaan liikkuvissa vaunuissa. Omista lapsistani se vaativa vauva heräsi 8-10x yössä, siis 8tunnin aikana. Mun ainoa neuvo on ap että ota vauva viereen yöksi että pystyt nukkumaan edes vähän enemmän.

Vierailija
19/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanikäinen vauva ja imetän ympäri vuorokauden 2t välein. Yöt jaksan ainoastaan sillä, että nukutan vauvaa vieressä ja nukahdan itse imetykseen, mutta tätä ohjetta olet jo täällä saanutkin.

Eihän vauvasi kuitenkaan itke öisin?

Meilläkin mies nukkuu kuin härski silli yöt. Iltaisin on samanlaista kuin teilläkin eli imetystä ja kanniskelua, mutta se auttaa minua, jos mies kanniskelee iltaisin edes syötön välit, pyydä kantoapua, tosin tämäkään neuvo ei ole uusi.

Kirjoitukseni pointti taitaa ollakin, että et ole yksin. Meillä ei kelpaa tutti eikä pulloon ole vielä turvauduttu, mutta lohduttaudun sillä, että pian helpottaa. Olen alkanut antaa kiinteitä ruokia ja korviketta sekä velliä ajoissa vauvoilleni(4 lasta) eli vähintään 4kk iästä lähtien ja siitä se elo on alkanut tasoittumaan. Ja silloin voi se isäkin syöttää. Vaikka öisin.

Kyllä katkonainen yöuni kuitenkin syö naista, kun en ole enää nuorikaan (42v.).

Tsemppiä vauva-arkeesi!

Vierailija
20/25 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani auttoi. Mies hoiti yösyötöt joka toinen yö ja minä sain nukuttua silloin. Pumppasin maitoa miehelle jääkaappiin ja hän sulatti sen teekeittimen kuumalla vedellä.

Toimi meillä hyvin. Saunalta oli haettu pienikokoinen jääkaappi (alunperin kaljoja varten) sängyn vierelle, myös teeveden keitin oli vierellä.

Siitä hän valmisti vauvalle maidon.

Minä nukuin toisessa huoneessa sikeästi.

Mies oli mukana 100%, hän tahtoi minun olevan kunnossa päivisin. Univaje on vaarallista vauvan kanssa.

Toivottavasti tajuatte käyttää miehiänne. Vauvanhoito on molempien puuhaa. Mies jaksaa sen muutaman kuukauden jokatoinen yö herätyksiä ihan hyvin vaikka käy töissäkin. Se kun ei ole ikuinen tila elämässä. Vauva kasvaa ja pian yöt nukutaan sikeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan