Ai etta kiehuu!!!! Mies vain paineli nukkumaan ja jatti mut TAAS vauvan kanssa valvomaan!
Olen nyt valvonut 7 viikkoa putkeen ja alkaa HIVENEN VASYTTAA!!!! Olen yrittanyt jaksaa ja sinnitella, koska mies kay kuitenkin toissa ja tekee pitkaa paivaa. Mutta nyt viime viikolla aloin valmistelemaan miesta etta paasiaisen yli voisi joku yo hoitaa vauvaa edes PUOLI YOTA.
Sanoi vaan etta joo joo ja nyt on sitten jo takaisin toissa eika tietoakaan yovalvomisista... Sain vauvan asettumaan viimekin yona vasta klo 02.20 ja herasi 5.20, 6.20 ja 8.30. Noilla heraamiskerroilla haluaa sitten syoda ja siina hurahtaa helposti ainakin 30 minsaa. Joten younet siis mulla jaaneet tosi vahaisiksi ja nyt alkaa tuntua etta "loppu on lahella"... oman jaksamisen kanssa.
Mitakohan sita keksisi?
Kommentit (25)
miehen PITÄÄ auttaa sinua. Seuraavan kerran kun hän on vaikka vkl-vapaalla sanot topakasti, että nyt on sinun vuoro välillä hoitaa. Ei miehet yleensä vapaaehtoisesti tuollaisia asioita tee, vaan heitä pitää patistaa tekemään.
vauvan riippukeinua. Tuntee olonsa siinä turvalliseksi, kuin sylissä olisi.
alkoi nukkumaan paremmin yöllä kun rupesin antamaan iltaisin ja välillä päivälläkin korviketta. muuten saatettiinkin olla tissillä ym valvoa 5-7 tuntia yöllä. aivan hullua touhua, nyt kun myöhemmin ajattelee! vauva valvoo ja nukkuu huonosti jos on nälkä. vaikka rintamaitoa tulisi, se voi olla ns. rasvatonta eikä vie niin hyvin nälkää. en tiedä auttaako, kokeile! pari viikkoa meni meillä, nyt nukkunu jo 4kk aika hyvin, muutaman kerran herää. nyt tietty syödään jo muutakin.
ei ehkä tajua kuinka väsynyt olet. Sano sille että sen on nyt pakko hoitaa että saat nukkua. Hyvä olisi, jos saisit hoitamaan pari yötä kokonaan. Tämä myös siksi, että kun se on muutaman yön valvonut, se paremmin tajuaa kuinka väsynyt olet, ja tajuaa ehkä osallistua enemmän. Sano,että romahdat jos et saa paria yötä nukkua.
Meillä mies hoiti aluksi vauvaa yöllä vain toisinaan, kun oikein pyysin (imetin), eikä oikein tajunnut, kuinka väsynyt olen. Mies otti vastuun vauvan yöhoidosta kun se ei enää tarvinnut yöllä ruokaa (oli etukäteen näin sovittu). Muutaman päivän päästä pyysi minulta anteeksi kun ei ollut enemmän hoitanut yöllä. Ja hoiti kyllä yksin hyvän aikaa, nyt jaetaan yöhoito. Jos toinen tulee, yöt jaetaan alusta asti tasaisemmin.
Oma mies tokasi että itepä sen synnytit ja halusit. Synnyttäjä saa kuulemma pitää.