Mitä te muut työkyvytyömyyseläkeläiset teette päivisin?
Oon just eronnut ja en tunne kaupungista ketään. Oon todella yksinäinen. Päivät vaan kotona
Kommentit (31)
Itse olin toipumassa masennuksesta. Nyt taas masentaa, ero ja ikävä exää jne ja siihen vielä yksinäisyys päälle.
Ap
Kukaan ei ainakaan hae sua kotoa joten lähde kirjastoon, elokuviin, lenkille yms.
Etsi itselles sopiva vapaaehtoistyö.
Mikään muu ei tee onnelliseksi kuin serotoniini, dopamiini ja oksitosiini. Jätä eksän surkuttelu sikseen ja mene ulos luontoon. Kävele joka päivä kunnolla, siis vähintään 10 000 askelta. Herää aikaisin ja mene nukkumaan aikaisin. Syö paljon hyvää proteiinia (ei teholihaa), rasvaa (= voita) ja kasviksia, hedelmiä. Ei sokeria tai alkoholia. Hanki lemmikki, ja siis oikea hoitoa vaativa lemmikki, ei mitään marsua.
Lakkaa olemasta säälittävä ja ala elää lajityypillisesti, niin elämänlaatu paranee huomattavasti.
Minä harrastan paljon. Työväenopistosta voi ottaa vaikka joka päivälle jotain puuhaa. Lisäksi näen kavereita, ulkoilen, kävelen kaupungilla, hengailen vain. Käyn yhdistyksissä ja vapaaehtoistoiminnassa jos jaksan. Juuri etsin itselleni mummon, jonka kanssa voin käydä kävelyillä. Se laajentaa maailmankuvaa kun tutustuu erilaisiin ihmisiin. Lisäksi jos aikaa jää niin luen tai katselen leffoja/sarjoja.
Pahin on tuo mielialan lasku. Elä jää kotiin masentumaan. Kunhan teet jotain niin se helpottaa.
Työkyvyttömöin. Ja punon v'ttumaisia juonia hallituksen lahtarien päidenmenoksi...
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömöin. Ja punon v'ttumaisia juonia hallituksen lahtarien päidenmenoksi...
Miksi olet työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan paljon. Työväenopistosta voi ottaa vaikka joka päivälle jotain puuhaa. Lisäksi näen kavereita, ulkoilen, kävelen kaupungilla, hengailen vain. Käyn yhdistyksissä ja vapaaehtoistoiminnassa jos jaksan. Juuri etsin itselleni mummon, jonka kanssa voin käydä kävelyillä. Se laajentaa maailmankuvaa kun tutustuu erilaisiin ihmisiin. Lisäksi jos aikaa jää niin luen tai katselen leffoja/sarjoja.
Pahin on tuo mielialan lasku. Elä jää kotiin masentumaan. Kunhan teet jotain niin se helpottaa.
Miksi sä et ole töissä kun jaksat olla noin aktiivinen?
Toinen lapsi vielä tässä kaupungissa. Tulevaisuudessa lähtee opiskelemaan. Mietin ostanko täältä vai jostain muualta pienen asunnon? Täällä ei ketään kaveria. Ex muutti pois. Vanhemmat eri kaupungissa. Oon siis todella yksin. Kannattaako tulevsisuudessa muuttaa lähelle lapsia?
Ap
Kävele paljon ulkona, käyn myös joskus kuntosalilla, kiertelen kaupoissa, olen netissä, tuijotan telkkaria ja Netflixiä. Ei ole kummosta elämä, mutta voimat ei riitä muuhun, yksin olen minäkin.
Masennus ei ole syy työkyvyttömyyseläkkeelle. Toki työnteko itsessään on aika turha konsepti.
Teen kotitöitä, neulon, roikun netissä ihan liikaa, ratkaisen ristisanoja ja sudokuja, luen, teen ruokaa, joskus leivon ja katson telkkaria. Ihan kivasti päivät menee, minulla on tosin vielä töissä käyvä puoliso, josta on seuraa.
Hakeudu sosiaaliseen kuntoutukseen (kuntouttavan työtoiminnan vastine työkyvyttömyyseläkeläiselle). Saat tekemistä päiviin, tapaat muita ihmisiä ja saat ilmaisen bussikortin sekä joillain paikkakunnilla myös ilmaisen ruuan käyntipäivinä. Itse olen määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeellä ja käyn sosiaalisessa kuntoutuksessa kolmena päivänä viikossa. Ilman sitä seinät kaatuisivat päälle kotona istuskellessa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsi vielä tässä kaupungissa. Tulevaisuudessa lähtee opiskelemaan. Mietin ostanko täältä vai jostain muualta pienen asunnon? Täällä ei ketään kaveria. Ex muutti pois. Vanhemmat eri kaupungissa. Oon siis todella yksin. Kannattaako tulevsisuudessa muuttaa lähelle lapsia?
Ap
Elä osta sieltä. Sijoita ja elä vuokralla. Muuta Espanjaan.
Opiskelen ja koitan kuntoutua niin hyvin että pääsen edes osa-aikaiseen työelämään
Käyn kävelyllä ja kuntosalilla, teen ruokaa, luen, roikun netissä, käyn terapiassa ja psykan polilla, pidän viestitse yhteyttä vertaisiin, siskoon, veljeen. Pelaan miesystävän kanssa tietokonepelejä, käyn kaupoilla ja syömässä. Katson leffoja. Tuntuu, että yleensä en tee paljon mitään muuta kuin olen yksin kotona ja kännykällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elä osta sieltä. Sijoita ja elä vuokralla. Muuta Espanjaan.
Oikeasti? Mä oon luullut et sijoittamisessa hirveät riskit
Ap
Niin tuo ero oli musertava vaikka itse lähdin. Siinä lähti viimeiset sosiaaliset suhteet kun ex muutti pois ja toinen lapsi myös. Oon nyt huomannut että saa heittää pois haaveet uudesta suhteesta tai kumppanista. Ihmiset niin pinnallisia ja karttavat jos ei pysty työhön. Itsekin haluaisin kyllä vielä osa aikatöihin
Ap
Up