elämäni isoin virhe??
Olen naimisissa ja 2kk vanha vauva ja olen vasta 19v. Nyt on sellanen tilanne että kadun päätöksiä joita olen tehnyt!
Mieheni ei yhtään osallistu vauvan hoitoon vaikka on kotona koko päivän ja lähtee vasta kuudelta jalkapallo treeneihin.En tiedä että onko syy siinä että hän on vasta 21v ja ei oikein osaa sitä vauvan hoitoa. Nytkin hän voi pitää vauvaa sylissä kunnes pienokainen alkaa huutaa,sitten mieheni antaa hänet HETI minulle.Tuntuu siltä että mulla ei ole aikaa itselleni,jos vauva nukkuu niin pesen pyykit,siivoan,tiskaan jne. Ärsyttää todella paljon että hän ei yhtään osallistu vauvan elemään, ja riitelemme siitä usein.
Pitäis kai mainita että mieheni on afrikasta ja on muuttanut suomeen tammikuussa.Hänellä ei ole yhtään kavereita täällä,vain ne jotka hän on saannut joukkueestaan...
Mitä tehdä??????
Kommentit (27)
mulla on supisuomalainen, kotityöhön ja lapsiin tottunut mies. Kuitenkin esikoisen ja kuopuksenkin syntyessä hän "ei osannut" hoitaa vauvoja ennen kuin he olivat n.6kk!! Varmaan sellainen pieni, itkevä nyytti on miehistä jotenkin pelottava. Ja miehillä ei varmaan ole niin paljoa tunnesiteitä juuri syntyneeseen lapseen kuin äidillä. Nykyään mieheni on esikoisellemme tärkeämpi kuin minä, mies jaksaa puuhata ja leikittää häntä vaikka kuinka kauan! Ja kotityöt---sitkeästi pyydät vain apua, niin kyllä sitä saat lopulta :) Miehet (suomalaisetkin) vaan näköjään olettaa naisen tekevän ne, mutta kun on pakko niin eiköhän sinunkin miehesi auta.
Itsellesikin varmasti vauvan syntymä on ollut niin iso asia, että on ymmärrettävää että toivot tukea mieheltäsi. Muista, että syntymä oli varmasti myös miehellesi iso asia, ja hän saattaa käsitellä sitä erilailla, vaikkapa pelaamalla niitä pelejään..
Niinku monet jo kirjoittikin ehkä se mies ei vielä osaa olla vauvan kanssa kun se on niin pieni ja mieskin vielä aika nuori.
Meillä ainakin on noin ollut jokaisen vauvan kohdalla, meillä neljä lasta, mitä vanhemmiksi ne tulee sitä enemmän mies on osallistunut niiden hoitoon, tosin meillä mies osallistuu myös kotitöihin oma-aloitteiseti ja osa kotitöistä on jaettu esim. mies tiskaa ja vie roskat, minä hoidan imuroinnin ja lattioitten pesun.
Niin ja ulkomaalainen mies kyseessä.
Nythan se vasta alkaa, olet niin nuori ja sinulla on jo lapsi.
Miehen kanssa keskustelisin millaiset odotukset teilla molemmilla on perhe-elamalle.
täytyy nyt yön yli miettiä hyvä puhe joka sit saa miehen tajuamaan että todella tarviin vähän apua kotona!
Toivottakaa onnea ;)
-Ap
ei osallistunut vauvan hoitoon. Eikä kyllä tehnyt kotitöitäkään. Ero tuli lopulta, mutta ei näistä syistä. Nyt exä tietysti asuu omassa asunnossaan ja pari kertaa olen käynyt ja ei vieläkään tee kotitöitä. Asunto on melko törkyinen siis.
Sanoisin siis, että kyllä ne suomalaisetkin miehet osaavat olla hoitamatta lapsiaan ja kotiaan. Itse en kyllä katselisi kovin pitkään sellaista, vaan kyllä siitä voisi sanoa ihan nätisti. Kyllä mies saa välillä laiskotella, kunhan antaa naisensakin laiskotella.
Miten sitä jaksaa arvostaa omaa miestään kun antaa vaimonsa tehdä kaikki työt. Sais korjata vähintään omat sotkunsa, jos esim. työssä käy ja vaimo ei.
kyllä ne tiskit on vielä siellä aamulla (valitettavasti) :P
Vantaalla asutaan...
-Ap