Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään jolla olisi psoriasis?

Vierailija
06.04.2010 |

Itselläni valitettavasti on, etenkin talvisin korostuu vielä entisestään. Ajattelin vaan, etten koko elämäni aikana tavannut ketään jolla olis sama tauti...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule niin paha olo ja voi käyttää pienempää annosta.

Vierailija
22/29 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kokeillut, tai itseasiassa edes kuullut piikkinä saatavasta sollunsalpaajasta. Tosin koko psorin hoito on ollut jäissä viimeisen vuoden, kun sain lapsen, ja mulla ainakin molempien raskauksien myötä tauti on helpottanut paljon. Tai siis oikeammin raskauksien aikana... nytkin oli iho täysin puhdas vielä kaksi kuukautta sitten, lapsi syntyi tammikuussa. Tosin alamäki on jo alkanut, polvet ja kyynerpäät kukkii jo =(

Olin ajatellut jatkaa hoitoja vasta syksyllä, mutta toisaalta voisin valohoitoja ottaa pari kertaa ennen kesäaurinkoa ja kysäistä sitten samalla tuota solunsalpaajapiikkiä. Nyt ei ainakaan ole lapsia tulossa enempää (siitähän ollaan solunsalpaajahoidoissa tosi tarkkoja), joten kiitos tiedosta, kyselen asiasta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen palashampoo

Vierailija
24/29 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin kahdella mun veljellä sekä mun miehen siskolla. Ketään "vierasta" psoriaatikkoa en taida tuntea.

Mulla puhkes 7-vuotiaana, ja nyt 20 vuoden aikana on ollut ehkä kolme kamalaa jaksoa, siis sellaista että ihottumaa on ollut kauttaaltaan joka puolella vartaloa. Tällä hetkellä sitä on lähinnä kyynärpäissä, polvissa ja päänahassa ja sen kanssa selviää.

Mua myös pelottaa ja surettaa lasteni puolesta jo valmiiksi, kun heillä on perinnöllinen altistus nyt sekä isän että äidin puolelta. Toivottavasti ei tää inhottava tauti heille kuitenkaan koskaan puhkea!

Vierailija
25/29 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden aikuisen naisen joka jo nuorena kärsi, nyt ei mitään näkyvää. miehen isällä löytyi juuri pari vuotta sitten aika lievä, yks kaverimies noin 25vuotiaana, yks alta kakskymppinen nätti tyttö, ja pahin on siskon pojalla jolla jo pienenä löytyi psori ja 12v joutui niska leikkaukseen ja jäykistämiseen nivelpsorin vuoksi.

olen kuullut että jotkut käyttävät solariumia ihon hoitoon. ja toi piikitys lääkekään ei ihan vaaraton ole.

Vierailija
26/29 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä yhdellä lapsistani.

Kulkee suvussa.

Vierailija
27/29 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenet saa sieltä tosi edullisesti vuokrata sitä valohoitolaitetta kotiin.

Vierailija
28/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika paha ihopsori, ei onneksi nivelissä ainakaan vielä. Pihkavoiteesta tykkää. Kaikki konstit kokeiltu, sisäiset ja ulkoiset. Parasta olisi kun voisi muuttaa Thaimaahan, trooppisen kostea ilma, aurinko ja suolainen merivesi ovat todella tehokas yhdistelmä..

Vierailija
29/29 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni on. Nyt sen verran lievänä etten edes aina muista että hänellä tämä sairaus on. Niveloireita ei ole, eli kyseessä ihopsori. Äitini käy kerran vuodessa lomalla etelässä "ihonhoidossa" ja on auttanut todella paljon! Läiskät ovat loman jälkeen aina hävinneet lähes olemattomiin.

Vähän jännittää perivätkö omat lapset tämän sairauden.