Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh, mitä teen? Huimaa, pyörryttää! (Raskaana, töissä)

Vierailija
16.06.2010 |

Vielä viikko töitä ennen äitiyslomaa. Istumatyö, joka alkaa jo tuntua aika pahalta. Tänään huimannut pariin otteeseen tässä koneella istuessa. Pitäiskö huolestua oikeesti, vai voiko liittyä siihen, että maha painaa nivusia ja tuntuu haittaavan verenkiertoa?

Mulla myös hemoglobiinit olleet jatkuvasti aika matalalla (n. 115) ja verenpaine n. 110/65. Vaikka eihän toi hemoglobiini vielä mikään tosi matala ole ja verenpaineet mulle lähes normaalit (lähtö 116/60).

Töitä ois vielä aika paljon ja muuten ihan ok olo...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä lisärauta vois auttaa?

Varmaan kannattaa neuvolasta varmistaa, jos huolestuttaa.

Vierailija
2/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin kannattaa varmaan välillä nostaa jalkoja ylös tai oikaista hetkeksi pitkäkseenkin, noista saattas olla apua, mikäli istuma-asennossa verenkierto häiriintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huimaa, voi johtua verensokerista tai huomaamattomasta kuivumisesta, kuten minulla. Ota jotain sokeripitoista juomaa ja kokeile, jos vaikka auttaa.

Jos huimaus ei helpota, mene lääkäriin.

Vierailija
4/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa matalasta verenpaineesta johtuvaan huimaukseen ja heikotukseen. Itselläni oli avuksi raskausaikana kun jouduin esim. seisomaan pitempään. Vaikka paineet olisivat mittauksissa ihan normaalin rajoissa, niin saattavat heilahdella esim. istumasta ylös noustessa ym. Minulla tuohon auttoi se salmiakki. Liekö placebo-vaikutusta, mutta auttoi kuitenkin :)

Ja rautalisää kannattaa ehkä kokeilla.

Vierailija
5/5 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläpito on tärkeää sen verenpaineenkin kannalta. Jos alkaa kovin pahasti huimailemaan, niin mene ihmeessä lääkäriin, ei ole kovin turvallista pyörtyäkään tuossa tilassa, voit loukata itsesi tai vauvan.