Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vialla kun en saa mitään hakemaani työpaikkaa?

Vierailija
06.04.2010 |

Olen hakenut varmaan satoja työpaikkoja ja käynyt muutamissa haastatteluissakin mutta mihinkään paikkaan ei valita.

Mikä vialla? Olen hakenut juuri sellaisa työpaikkoja johon koulutus ja työkokemus riittää.

Olen siis vaihtamassa työpaikkaa koska vaihtoehtoina on joko uusi paikka tai työttömäksi jääminen. Työttömänä ei paljon velkoja maksella, joten töissä on pakko olla jos ei halua jättää lainojaan maksamatta.

Mitä tehdä? Nykyisessä työpaikassa ahdistun päivä päivältä enemmän ja enemmän. Kohta olen ihan oikeasti lanttuloman tarpeessa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelutehtävissä.

ap

Vierailija
22/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on ollut ajantasalla viimeiset 7 vuotta jolloin lisäsin toisen lapsen syntymän siihen. Muuta ei ole tarvinnut muuttaa koska koulutusta ei ole tullut lisää eikä työpaikkakaan ole vaihtunut.

Siis sä et ole kehittynyt mitenkään viimeiseen 7 vuoteen? Käy nyt ihmeessä edes JOKU kurssi johonkin väliin. Henkilöstökoulutusta, kansalaisopistoa, harrastetta, JOTAIN! Ja koita kirjata sinne cv:hen jotain muutoksia ja kehityksiä sun työnkuvassasi. Jos cv.ssä ei ole mitään uutta viimesisen 7 vuoden ajalta, et ainkaan vaikuta dynaamiselta, tehokkaalta tai kehityskelpoiselta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko sinulla jotain selkeitä tuloksia mitä voisit näyttää?

Mieheni rekrytoi yhdessä suuressa pörssifirmassa ja hän sanoi, että ei kyllä paljon katsele koulutusta vaan sitä mitä tuloksia tuo hakija on saanut aikaan. Eli työkokemus ja suositukset. Ja jos tosiaan osaa kertoa mitä tuloksia on saanut aikaan, niin sitä parempi.

Vierailija
24/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut varmaan satoja työpaikkoja ja käynyt muutamissa haastatteluissakin mutta mihinkään paikkaan ei valita. Mikä vialla? Olen hakenut juuri sellaisa työpaikkoja johon koulutus ja työkokemus riittää. Olen siis vaihtamassa työpaikkaa koska vaihtoehtoina on joko uusi paikka tai työttömäksi jääminen. Työttömänä ei paljon velkoja maksella, joten töissä on pakko olla jos ei halua jättää lainojaan maksamatta. Mitä tehdä? Nykyisessä työpaikassa ahdistun päivä päivältä enemmän ja enemmän. Kohta olen ihan oikeasti lanttuloman tarpeessa.

niistä paikoista jonne pääsit haastatteluun, että miksi en paikkaa saanut?

Heiltä saisit sen vastauksen. Ja sitten voisit kehittää puolta, joka sinusta puuttuu heidän mielestään.

Vierailija
25/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urallasi mitään aikaan. Ihan oikeastiko tehtäväsi ovat täysin samat kuin kymmenen vuotta sitten? Lapset eivät ole varsinainen meriitti eli tuollaisella CV:llä voit pyyhkiä perseesi.

CV on ollut ajantasalla viimeiset 7 vuotta jolloin lisäsin toisen lapsen syntymän siihen. Muuta ei ole tarvinnut muuttaa koska koulutusta ei ole tullut lisää eikä työpaikkakaan ole vaihtunut.

Vierailija
26/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsinyt työtä ahkerasti viime vuosina. varsin yleistä on noin 50 hakijan määrä ja usein on ollut yli satakin. Nämä luvut siis parin vuoden takaa.

Nyt kun on lama näytäny tkynttään enemmän, uskon että useille akateemisillekin aloille on toista sataa hakijaa per paikka.

Mutta turhauttavaa on joo, itse olen viimeisen viiden - kuuden vuoden aikana lähettänyt noin 400 hakemusta. Toki niistä on jokunen työpaikkakin siunaantunut, mutta turhauttaa, kun viim evuosina on mennyt enemmän aikaa työhakemusten kirjoittamiseen kuin työssä olemiseen.

Vierailija
27/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urallasi mitään aikaan. Ihan oikeastiko tehtäväsi ovat täysin samat kuin kymmenen vuotta sitten? Lapset eivät ole varsinainen meriitti eli tuollaisella CV:llä voit pyyhkiä perseesi.

mitä merkittävää VOI saada aikaan asiakaspalvelussa? Tai mitä sinne CV:n pitää kirjottaa? Asiakaspalvelussa palvellaan asiakkaita eikä siinä saavuta mitään.

Pitsinnypläyskurssilleko tässä pitää lähteä ja kaikki kirjata CV:n? Mitä kursseja pitää käydä kun sellaisia ei ole josta olisi jotain hyötyä työnhaun kannalta?

Vierailija
28/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä....

Kannattaa varmaan hakeutua kortistoon ja elää yhteiskunnan tuilla. Hyvä, että täällä on näitä viisaita korkeasti koulutettuja jotka maksavat toimeentulomme.

Vierailija
29/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. atk- kurssit, kielikurssit, avoimen yliopiston kurssit..kaikki on parempaa kuin ei mikään. Kai siellä asiakaspalvelussa tietokonetta ja kieliä joutuu käyttämään?

Vierailija
30/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atk-ajokortti myös. Avoimessa yliopistossa ei löydy mielenkiintoista minulle sopivaa kurssia, joten repikää siitä. Turhauttaa haaskata aikaa jossain tyhjänpäiväisellä kurssilla joka ei anna mitään....

Vierailija
31/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä....

Kannattaa varmaan hakeutua kortistoon ja elää yhteiskunnan tuilla. Hyvä, että täällä on näitä viisaita korkeasti koulutettuja jotka maksavat toimeentulomme.

hakeudu vaan, ei niillä tuilla paljon juhlita.

Vierailija
32/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atk-ajokortti myös. Avoimessa yliopistossa ei löydy mielenkiintoista minulle sopivaa kurssia, joten repikää siitä. Turhauttaa haaskata aikaa jossain tyhjänpäiväisellä kurssilla joka ei anna mitään....

minkälaiset kielitutkinnnot? Juuri sanoit, ettei sulla ole mitään koulutusta. Ja atk- ajokortin päälle voi opiskella tietotekniikkaa vaikka tuhat vuotta, että jos aloittaisit siitä.

Vierailija
33/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kysy haastattelijoilta, että miksi sinua ei valittu? Sinne voi soittaa jälkeenpäin tai sitten siinä kun he soittavat ja ilmoittavat kielteisen vastauksen niin kysy ihmeessä miksi ei sinua!

Vierailija
34/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä veikkaan, että ongelma on tutkinnon puute ja vielä enemmän se, ettei 7 vuoteen ole tehnyt mitään uutta ja kehittävää eikä siihen näy olevan mitään halujakaan. Vaikka olisikin ihan vaan asiakaspalvelua ne hakemasi työt, niinn sinne hakee varmaan semmoisia, joilla on jokin koulutus, parit ylimääräiset ja turhat atk- kurssit käytynä jne

Vierailija
35/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ap käsittelet kritiikkiä ja vaikeita tilanteita ja miten se näkyy esim haastattelutilanteessa? Ihan oikeesti!

Vierailija
36/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaiset kielitutkinnnot? Juuri sanoit, ettei sulla ole mitään koulutusta. Ja atk- ajokortin päälle voi opiskella tietotekniikkaa vaikka tuhat vuotta, että jos aloittaisit siitä.

löytyy. Niistä on todistukset. Niihin ei ole mitään kurssia käyty vaan pelkästään ns tentti suoritettu.

Ikinä ei ole minulle soitettu mistään työpaikasta ja ilmoitettu ettei valittu. Tulee vaan sähköpostilla sellainen "massavastaus" ilman allekirjoitusta. Hyvä jos sitäkään. Muutaman kerran soitellut ja jättänyt soittopyynnön mutta ikinä ei ole soitettu takaisin. Se antaa aika ikävän kuvan firmasta. Ja kyseessä isot firmat.

Yksi koulutus työnantajan puolesta kesken. Olisi suoritettu loppuun jos en aina olisi joutunut jäämään töihin kun resurssit ei riittänyt

Vierailija
37/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi se tilanne, että työnantaja on kurssittanut ja niistä on työnhakutilanteessa ollut hyötyä. Tuota en ihan ymmärtänyt, ettei avoimessa yliopistossa ole mitään järkevää koulutusta. Itse paikkaan tutkinnon puutetta lukemalla avoimessa informaatioteknologian kursseja ja työssäkin niistä on ollut hyötyä, eikä ne CV:ssäkään hukkaan mene.

Vierailija
38/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tämmöinen juuri nyt. Itse haen myös (kesä)töitä, sain yhdestä firmasta viime viikolla s-posti viestin jossa ilmoitettiin hakuajan päättyneen ja että hakemuksia oli tullut 1500 kappaletta.

Haluaisinpa tietää minäkin millä keinoin siitä sakista tulet huomatuksi. Ei mitenkään. Rekrytoija ottaa kymmenen ekaa sopivalta vaikuttavaa haastatteluun ja loput arkiston uumeniin.

Vierailija
39/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ms og

En ole kaynyt yhdessakaan haastattelussa saamatta paikkaa. Vielapa yhdessa tapauksessa entinen pomo oli haukkunut minut uudelle tyonantajalle kun oli soittanut hanelle (talla ex-pomolla oli jotain hampaankolossa) ja silti uusi tyonantaja oli valmis palkaamaan minut.

Vierailija
40/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tämmöinen juuri nyt. Itse haen myös (kesä)töitä, sain yhdestä firmasta viime viikolla s-posti viestin jossa ilmoitettiin hakuajan päättyneen ja että hakemuksia oli tullut 1500 kappaletta. Haluaisinpa tietää minäkin millä keinoin siitä sakista tulet huomatuksi. Ei mitenkään. Rekrytoija ottaa kymmenen ekaa sopivalta vaikuttavaa haastatteluun ja loput arkiston uumeniin.