Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vialla kun en saa mitään hakemaani työpaikkaa?

Vierailija
06.04.2010 |

Olen hakenut varmaan satoja työpaikkoja ja käynyt muutamissa haastatteluissakin mutta mihinkään paikkaan ei valita.

Mikä vialla? Olen hakenut juuri sellaisa työpaikkoja johon koulutus ja työkokemus riittää.

Olen siis vaihtamassa työpaikkaa koska vaihtoehtoina on joko uusi paikka tai työttömäksi jääminen. Työttömänä ei paljon velkoja maksella, joten töissä on pakko olla jos ei halua jättää lainojaan maksamatta.

Mitä tehdä? Nykyisessä työpaikassa ahdistun päivä päivältä enemmän ja enemmän. Kohta olen ihan oikeasti lanttuloman tarpeessa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työttömänä ja yritän hakea työpaikaa mutta en onnistu millään. Ja minä myös haen ihan tasoani ja koulutustani vastaaviin töihin.

Vierailija
2/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutus ihan yleipätevä. Alalla ei tässä ole niinkän merkitystä.

Ei siis ole mitään akateemista tutkintoa tai mitään ammattitutkintoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siinähän se syy sitten olikin.

Vierailija
4/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräänkin vaikka ei ole mitään ammattitutkintoa, vaan 10v työkokemusta. Ei se koulutus aina ole se juttu. Ja IT-alalla ollaan.

Vierailija
5/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisilla vähemmän.

Vierailija
6/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen it-alalla, hr-puolella, ja kyllä meillä tutkintoakin katsotaan.

No mulla on koko ajan ollut töitä ja on kyselty

peräänkin vaikka ei ole mitään ammattitutkintoa, vaan 10v työkokemusta. Ei se koulutus aina ole se juttu. Ja IT-alalla ollaan.

Vierailija
7/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin töitä 8v jälkeen viime syksynä ja eipä tuossa tutkinnon perään kyselty.

Vierailija
8/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuntuu, että nyt kun hakijoita on enemmän, on enemmän valinnanvaraakin, joten tutkinto on ehkä ollut se juttu, jolla sinut on erotettu valittavasta. Nousukauden aikaan ollaan iloisia, että saadaan osaava ja hyvä tyyppi, ja tällöin sinä olet pärjännyt hyvin. Eli opiskele tutkinto tai odota suhdanteiden parantumista.

Ps. Mulla vähän sama tilanne, eli alan olla väärän ikäinen. Nyt päätin sitten jäädä äitiyslomalle ja tehdä niitä lapsia, kun työnantajat sitä koko ajan tuntuvat pelkäävän. Parin lapsen jälkeen olen 33, ja tutkinto ja 4 vuoden työkokemus hankittuna, joten katsotaan taas sitten, mikä meininki.

Vierailija
9/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. loistavin työtodistuksin ja suosittelijoin, toki on mahdollista saada töitä. Kuitenkin jos viivalla on kaksi yhtä hyvää hakijaa, ja toinen on "muodollisesti pätevämpi", kyllä valinta usein häneen kallistuu. Etenkin jos on kyse asiakasprojektityöstä.

8

No ilmeisesti mulla on ollut hyvä tuuri tms koska

vaihdoin töitä 8v jälkeen viime syksynä ja eipä tuossa tutkinnon perään kyselty.

Vierailija
10/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä, pk-seudulla varsinkin, mutta muuallakin, yhtä avointa paikkaa hakee parhaimmillaan/pahimmillaan satakin hakijaa! Se on ihan kamalaa rekrytoijalle ja hakijoille. Millään ei voi paneutua kaikkiin, joten hakemuksista täytyy jo seuloa ne erottuvimmat, että päästään edes haastatteluun.

Haastattelussa pätee sitten ne tavalliset: ei saa haukkua nykyistä työpaikkaa, pomoa, työtä... pitää olla oma itsensä, mutta ei liikaa, pitää puhua ja kuunnella oikeassa suhteessa ja oikeista asioista, pitää osata kysyä jotain _oleellista_, pitää tietää oma arvonsa ja oma hyöty tulevalle yritykselle... jne.

On varmasti äärettömän turhauttavaa hakea satoja paikkoja ja käydä useissa haastatteluissa ns. turhaan. Tsemppiä!

Voisitko kurssittaa itseäsi jotenkin, että saisit siten etua työnhakuun? Onhan sulla hakemus aina "oikeanlainen" ja ansioluettelo siisti ja ajantasainen? Näytäthän jokaisessa hakemuksessa ja haastattelussa, että haet juuri sitä paikkaa (etkä vain mitä tahansa uutta työtä)?

Onnea työnhakuun!

T: pk-seutulainen rekrytoija

Vierailija
11/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ihan ymmärrä

Vierailija
12/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikan. Vaikutti ehkä se, että en ollut epätoivoinen vaan rento ja luonteva haastattelussa. Toisaalta henkilökemiatkin täsmäsivät. Se on ihmeen tärkeää.

Vierailija
13/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. loistavin työtodistuksin ja suosittelijoin, toki on mahdollista saada töitä. Kuitenkin jos viivalla on kaksi yhtä hyvää hakijaa, ja toinen on "muodollisesti pätevämpi", kyllä valinta usein häneen kallistuu. Etenkin jos on kyse asiakasprojektityöstä.

8

No ilmeisesti mulla on ollut hyvä tuuri tms koska

melko vakuuttavat ja työtodistukset kunnossa. Olen kyllä itsekin sitä mieltä ettei minun tapani päätyä töihin ennen tutkintoa ole mikään järkevä tie ja aion itsekin tutkinnon suorittaa, kunhan lapset vähän kasvavat.

Vierailija
14/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä alueissa on jotain jos pääsee haastattelluun asti, muttei ikinä tule valituksi. Tosin naisilla ei niin usein kuin miehillä. Ja en tarkoita että pitäisi näyttää missiltä, mutta tietty yleisilme tärkeä.

Vierailija
15/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: sosiaaliset taidot tai ulkonäkö

Minulla ei ole kumpikaan ihan sellaista luokkaa että niillä voittaisi palkintoja, mutta useita vakityöpaikkoja on elämän aikana lohjennut.

Vierailija
16/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä alueissa on jotain jos pääsee haastattelluun asti, muttei ikinä tule valituksi. Tosin naisilla ei niin usein kuin miehillä. Ja en tarkoita että pitäisi näyttää missiltä, mutta tietty yleisilme tärkeä.

ja käytöskin on aika hataraa monilla

Vierailija
17/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytöskin on aika hataraa monilla

Joskus mietin, että kuinka ne kaikki oikein on läpäissyt haastattelut. Kun pohtii, että mitä muka pitäisi omata jotta pääsee töihin.

Vierailija
18/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään malli tai missi olla työpaikan takia. Myyntitehtävissä siitä voi olla enemmänkin hyötyä, mutta ns. perusduuneissa (johon proj.päällikönkin lasken) riittää normaali siisti ulkonäkö ja hyvät peruskäytöstavat.

Vierailija
19/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä, pk-seudulla varsinkin, mutta muuallakin, yhtä avointa paikkaa hakee parhaimmillaan/pahimmillaan satakin hakijaa! Se on ihan kamalaa rekrytoijalle ja hakijoille. Millään ei voi paneutua kaikkiin, joten hakemuksista täytyy jo seuloa ne erottuvimmat, että päästään edes haastatteluun. Haastattelussa pätee sitten ne tavalliset: ei saa haukkua nykyistä työpaikkaa, pomoa, työtä... pitää olla oma itsensä, mutta ei liikaa, pitää puhua ja kuunnella oikeassa suhteessa ja oikeista asioista, pitää osata kysyä jotain _oleellista_, pitää tietää oma arvonsa ja oma hyöty tulevalle yritykselle... jne. On varmasti äärettömän turhauttavaa hakea satoja paikkoja ja käydä useissa haastatteluissa ns. turhaan. Tsemppiä! Voisitko kurssittaa itseäsi jotenkin, että saisit siten etua työnhakuun? Onhan sulla hakemus aina "oikeanlainen" ja ansioluettelo siisti ja ajantasainen? Näytäthän jokaisessa hakemuksessa ja haastattelussa, että haet juuri sitä paikkaa (etkä vain mitä tahansa uutta työtä)? Onnea työnhakuun! T: pk-seutulainen rekrytoija

Tällä hetkellä, pk-seudulla varsinkin, mutta muuallakin, yhtä avointa paikkaa hakee parhaimmillaan/pahimmillaan satakin hakijaa! Se on ihan kamalaa rekrytoijalle ja hakijoille. Millään ei voi paneutua kaikkiin, joten hakemuksista täytyy jo seuloa ne erottuvimmat, että päästään edes haastatteluun. Haastattelussa pätee sitten ne tavalliset: ei saa haukkua nykyistä työpaikkaa, pomoa, työtä... pitää olla oma itsensä, mutta ei liikaa, pitää puhua ja kuunnella oikeassa suhteessa ja oikeista asioista, pitää osata kysyä jotain _oleellista_, pitää tietää oma arvonsa ja oma hyöty tulevalle yritykselle... jne. On varmasti äärettömän turhauttavaa hakea satoja paikkoja ja käydä useissa haastatteluissa ns. turhaan. Tsemppiä! Voisitko kurssittaa itseäsi jotenkin, että saisit siten etua työnhakuun? Onhan sulla hakemus aina "oikeanlainen" ja ansioluettelo siisti ja ajantasainen? Näytäthän jokaisessa hakemuksessa ja haastattelussa, että haet juuri sitä paikkaa (etkä vain mitä tahansa uutta työtä)? Onnea työnhakuun! T: pk-seutulainen rekrytoija

Valitettavasti minulla ei ole mahdollisuuksia lisäkoulutukseen koska sellaisia kursseja ei ole olemassakaan. Jos haluaisin jatkaa opintoja vaatisi se perheeltäni erittäin paljon ja muutenkin lasten kanssa illat lyhyet. Toisekseen ei ole varaa hypätä pois työelämästä ja ruveta opisekelmaankaan saati työttömäksi.

Koska olen ollut samassa työpaikassa kohta 15 vuotta ja tehnyt samoja hommia. Toki työ itsessään on muuttunut ajan myötä vaativammaksi. Olen tämän työn ohella opiskellut itselleni perustutkinnon mutta nykyään tuntuu, että jopa vaihteehoitajalla pitää olla akateeminen tutkinto ja 20 vuoden työkokemus.

Ja mitä ulkonäköön tulee, niin en ole ruusu mutta kukkii se perunakin. Sosiaaliset taidot ovat omasta mielestäni hyvät. Toki jännitän kaikkia uusia tilanteita, joten se varmaan näkyy haastatteluissakin.

CV on ollut ajantasalla viimeiset 7 vuotta jolloin lisäsin toisen lapsen syntymän siihen. Muuta ei ole tarvinnut muuttaa koska koulutusta ei ole tullut lisää eikä työpaikkakaan ole vaihtunut.

Ehkä ongelmani on se, että olen ruma kouluttamaton moukka...

Vierailija
20/46 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt vähän millä alalla olet? Opettaja, kokki vai IT-alalla projektipäällikkönä.