Uskallatko ilmaista mielipiteesi?
otetaan esimerkki: lauma teinityttöjä tiputtelee roskia maahan notkuessaan kaupan kulmalla. Menetkö sanomaan mielipiteesi, ja miten sen teet?
Miten toimit siis tällaisissa tilanteissa? Ja mikä on puhuttelemiesi kohteiden reaktio? Itseäni raivostuttaa, että olen "harmaa kotimamma", minulla ei todellakaan ole ulkoista substanssia mennä laukomaan mielipiteitäni, joita kyllä vaan syystä jakaisin (lapsiin/eläimiin kohdistuva huono kohtelu, roskaaminen jne. jutut). Miten ihmeessä kerätä itsevarmuutta ja jotain auktoriteettia itselleen? Vai pitäisikö vain olla iso raamikas mies jotta tulee kuulluksi..?
Kommentit (5)
olen näemmä näkymätön täälläkin kun en saa aikaan keskustelua.
Itseasiassa eräskin kerta kun teinit oikein kovana rikkoivat pulloja asfalttiin. Kyllä saivat huutia! Perskule ku niin tyhmiä etteivät tajua että siinä kulkee muutkin kuin he.
Itseasiassa eräskin kerta kun teinit oikein kovana rikkoivat pulloja asfalttiin. Kyllä saivat huutia! Perskule ku niin tyhmiä etteivät tajua että siinä kulkee muutkin kuin he.
ne pennut ovat olleen niin nokkavia niille puhuessa. Mutta enpä tuota itsekään mikään pieni ole. Ja tarpeen vaatiessa vähän pelottavakin ;)
samalla tavalla ystävällinen ja mukava teineille kuin aikuisillekin. Eli suhtaudun kunnioittavasti. Niin kuin pitäisikin. Nykyteineissä on musta potentiaalia, ja ovat usein paljon hyväkäytöksisempiä kuin ulkoasu antaa olettaa.
Nykyään teineillä on käsiaseita, puukkoja yms, teinit liikkuvat epämääräisissä jengeissä.
En todellakaan suosittele avautumista teineille. Aina kannattaa pitää oma mielipide omanaan jos henki on vähänkin kallis.