Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Myöhästelyni pilaa kaiken!

Vierailija
05.04.2010 |

Olen joutunut puhutteluun työpaikalla myöhästelyn takia, olen myöhässä neuvolasta ainakin 10 minuuttia, samoin lääkäristä, vanhempainvarteista, KAIKESTA! Olen AINA myöhässä kaveritapaamisista, voin olla neljäkin tuntia myöhässä! Meinasimme myöhästyä viime lomalla lentokoneesta, nyt peruuntui laivareissu, koska en ehtinyt laivaan lasten kanssa.

Olen kahden lapsen yh, ja tuottanut jo monta pettymystä tämän pahan tapani ansiosta. Siirsin kellojanikin eteenpäin 10 minuuttia, mutta opin pian ettei tartte hätäillä kun aikaa on vielä. Olen ihan pulassa, voin vakuuttaa etten tee tätä tahallani!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teet tuon tahallasi, koska et arvosta muita ihmisiä lainkaan.

Lähdet joka paikkaan vähintään puoli tuntia ennen pakollista lähtöaikaa, niin olet joka paikassa aina ajoissa ja odotat muita.

Kohteliasta ja ystävällistä kaikkien sikailujesi jälkeen.

Vierailija
22/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yritän olla täsmällinen, myöhästyn. jos yritän olla etuajassa, saatan olla perillä melko täsmällisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se nyt ei kenenkään maata pitäis kaataa jos on vaikka kampaajalta 5 min myöhässä. Epäkohteliasta on myöhästyä ja odotuttaa ja anteeksi voi pyytää. Mutta ei se nyt mikään maailman pahin asia ole paitsi Suomessa niin hirveää, että mieluummin puoli tuntia ajoissa pitäis olla paikalla.

Vierailija
24/32 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä reittiopasta netissä matkojen suunniteluun ja valitse sinulle sopivin reitti- ja kulkuneuvovaihtoehto. On helppoa miettiä oma valmistautuminen ja matkaan kuluva aika kun ohjelma kertoo kauanko matkan jokaiseen vaiheeseen menee.

Vierailija
25/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kello ja opettele käyttämään sitä. Vaihtoehtoisesti kerro heti alkuun rehellisesti että käyt hiukan vajaalla ja sinulla kestää erityisen paljon aikaa askareisiin, joista normaalit aikuiset selviävät vaivatta.

Vierailija
26/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tosissasi miettinyt, missä vika kun myöhästelet?

Ajantaju hukassa? Osta kotiisi semmoinen iso viisarikello, jonka viisarien asennosta näet, että nyt on vielä puoli tuntia = puolet kellotaulusta aikaa. Helpottaa elämääsi kun hahmotat paremmin, kuinka pitkä aika on vielä jäljellä ennen kuin ...

Pitääkö sinun tehdä aina vielä jotain ennen kuin lähdet? Pitää petata sänky, laittaa astiat tiskiin, oikoa matot, asetella verhot nätisti ...? Jos näin on, harjoittele sitä että jätät ne vaan tekemättä silloin, kun pitää lähteä.

Nysväätkö ihan muuten vaan jotain, jotta ei tarvitsisi jättää tuttua ja rakasta kotia ihan vielä? Kyllä sinä pärjäät maailmalla ihan hyvin, on sitten taas niin mukava tulla takaisin.

Meneekö sinulla vaan erikoisen paljon aikaa kaikkeen, myös aamutoimiin? Hanki ajastin, joka keittää sinulle aamukahvin valmiiksi siihen aikaan kun heräät, laita aamupala jo illalla valmiiksi odottamaan aamua ... Käy illalla saunassa, suihkussa  tai kylvyssä, niin aamulla selviät hyvin pikaisella pesulla. Laita vaatteet ja kaikki tarvittavat tavarat valmiiksi illalla, sinulla ei sitten mene aikaa niiden etsimiseen.

Kyllä sinä itsekin nämä kaikki neuvot tiedät, mutta mikä mahtaa olla syynä siihen, että sinä et näin toimi?

Vierailija
27/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että pidät kelloa väärässä... se vasta typerää on, mutta jostain syystä moni ajankäyttöä hallitsematon tekee noin. Pistä kello oikeaan ja ala hoitamaan asiat ajoissa, pyri siihen että olet 15 minuuttia etuajassa. Mikä siinä muka on vaikeaa?

Vierailija
28/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkast itsellesi menot aina -30min, eli jos neuvola on klo 15, merkkaat ajaksi 14.30. Illalla kamat valmiiksi, myös avaimet jne laukkuun. Heräät aamulla 1,5 tuntia ennen lähtöaikaa, laitat itsesi valmiiksi reippaasti (ei haahuilua) ja sit lapset ylös, pesut ja vaatteet. Kaikki reippaasti ilman haahuilua.

Kun porukka valmiina, ulos ovesta oli kello mitä tahansa. 

Itselläni lapdi jolla add ja ongelmia omantoiminnanohjauksessa ja olen kaikki vuodet yksin hoitanut aamutoimet. Töissä pitää olla 8.15 ja tarhaan oli 45min matka julkisilla. Tarhalta 30min matka työpaikalle. Herätys oli klo 5.45, kahvi tippumaan, sillä aikaa vessaan, kahvikuppi kouraan ja vaattet päälle, tukka ja meikki. Tässä vaiheessa lapsi ylös klo noin 6.15, pisut ja pesut sekä vaatteet. Samalla haukkaan itse aamupalan. Viimeiset kamat kasaan ja ilos ovesta viimeistään 6.45. Lapselle jokin pieni purtava matkalle, aamupalan söi tarhassa. 

Tuolla aikataululla olin aina töissä viimeistään 8.15. 

Vierailija
29/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä maahanmuuttajat muuttavat suomalaisen täsmällisyyden hakuna matata:ksi? Eka syy että alan ymmärtää mihin heitä tarvitaan.

Vierailija
30/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut myös paljon myöhässä. Olen sitä analysoinut. Osin on opittu tapa, isäni oli tosi paha myöhästelijä. Toiseksi en pidä odottelusta. Kolmanneksi teen liikaa. Eli kun pitäisi olla lähdössä teen vielä yhden jutun... ja myöhästyn...

Olen opetellut olemaan ajoissa. Yritän realistisesti miettiä (jopa mitata) mikä aika mihinkin juttuun menee. Päätän ajoissa, että milloin on oltava ulkona ulko-ovesta, että olen ajoissa. Laitan varmuusmarginaalia matkan pituudesta riippuen 10-30 min. Olen yrittänyt oppia nauttimaan odottelusta. Saatan jopa ottaa kirjan kassiin, jos jää aikaa odotteluun.

Tsemppiä!!

Vierailija
31/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan auta se, että tähtään olemaan puoli tuntia etuajassa joka paikassa. Äkkiähän sen oppii, että aikataulussa on puolituntia löysää. Ja sen myötä ajan hallinnan oppiminen itse asiassa vain heikentyy, kun kuvittelee, että aina on puoli tuntia löysää.

Aamun aikatauluttaminen on ajatuksena jo vähän sinne päin. Mutta jos sen aikatauluttamisen aloittaa heräämisestä, niin siinä tulee ajateltua niin, että en minä jaksa herärä ennen seitsemää, joten kyllä minä saan itseni lähtökuntoon tunnissa. Ja sitten ollaan taas myöhässä, kun se tunti ei riittänytkään.

Aikatauluttaminen pitää tehdä takaperin.

9.00 tapaaminen

8.30 kotoa lähteminen

8.00 aamupala

7.00 suihku, meikki, hiukset

Ahaa.. Ei riitäkään, että herään kasilta, vaan minun on herättävä seiskalta. Jos torkutan, niin herätys 6.50.

Vierailija
32/32 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, toimintasi on yksi passiivisen väkivallan muoto. Älä selittele vaan mieti, mistä toimintasi johtuu. Olet huomannut jo jotain tosi tärkeää - uskon että selätät tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi